همايش اهداي جايزه «مجلس مشاورتي مسلمانان سراسر هند» به دكتر محموداحمدي نژاد در قالب آكادمي دهلي‌نو با حضور شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي و ديني در داخل و خارج هند برگزار شد.

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش با حضور شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دینی در داخل و خارج از هند و با شرکت کریم نجفی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از آن، «مولانا انورعلی قاسمی» رئیس مجلس مشاورتی مسلمانان سراسر هند گفت: برای ما باعث خوشحالی است که توانستیم این همایش را برگزار کنیم تا از خدمات و تلاش‌های یکی از شخصیت‌های برتر جهان اسلام، یعنی دکتر محمود احمدی نژاد تجلیل کنیم. ایشان از افراد کم‌نظیری است که با توان و قدرت تمام از حقوق محرومان و مسلمانان سراسر جهان دفاع می‌کند و در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ما به پاس قدردانی از احمدی‌نژاد بالاترین نماد مجلس مشاورتی مسلمانان سراسر هند را به نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند، کریم نجفی تقدیم می‌کنیم تا انشا‌الله به دست احمدی‌نژاد رسانده شود.

کریم نجفی رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو نیز ضمن دریافت نشان اهدایی مجلس مشاورتی مسلمانان هند، طی سخنانی گفت: اهدای جایزه به احمدی‌نژاد به جهت موفقیت وی در دوران ریاست جمهوری به خاطر مقابله با استکبار جهانی و پیشبرد علم و دانش در ایران و معرفی اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان، برای ما باعث افتخار است و لازم می‌دانم از برگزارکنندگان این برنامه تشکر کنم.

وی افزود: ارزش هر مکتب به پیام‌ها و شعارهایی است که آن مکتب برای بشریت آورده است. ارزش علم و دانش در اسلام آنچنان بالا است که در آیه‌ای به قلم سوگند یاد می‌کند. این وظیفه ماست که تلاش کنیم تا خود را با علم و دانش بسازیم و سطح جامعه علمی خود را ارتقاء دهیم.

نجفی گفت: باید از شخصیت‌های بزرگ هند مانند مولانا ابوالکلام آزاد، سرسید احمدخان که دانشگاه اسلامی علیگر را تأسیس کرد، علامه اقبال لاهوری و امثال این شخصیت‌ها که خودشان را وقف علم و دانش و برای اعتلای بشریت تلاش کردند، قدردانی کنیم.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 150 هزار دانشجو در دانشگاه‌های ایران اشتغال به تحصیل داشتند، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش‌های امام خمینی و دولتِ خدمتگزار هم اکنون 4 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

نجفی گفت: شخصیتی مثل احمدی‌نژاد در چهار سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانست برای توسعه علم و دانش گام‌های بلندی بردارد و علی رغم توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی موفقیت‌های زیادی نصیب ملت ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: از چند ماه پیش دشمنان غربی با اینکه هنوز انتخابات آغاز نشده بود، تبلیغات خود را شروع کردند که مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند و در انتخابات شرکت نخواهند کرد، اما مردم ایران در انتخابات شرکت کردند و حدود 85 درصد در این انتخابات رأی دادند و حدود 25 میلیون به احمدی‌نژاد رای دادند و وی برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

در این همایش علاوه بر اهدای جایزه به احمدی‌نژاد جوایز دیگری با عناوین جایزه ابوالکلام آزاد، سرسید احمدخان، اقبال لاهوری و امام خمینی به تعدادی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی و نیز دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب برتر مدارس و مراکز آموزشی اعطاء شد.