عده‌ای در این کشور اخیرا نگران چیزهای خاص شدند، مانند دیده نشدن چند شبکه غیراخلاقی و مستهجن در شبکه های ماهواره ای و هر کسی که کوک مخالف بزند را جدیدالاسلام می‌نامند، بماند که مواضع این آقایان در گذشته راجع به ماهواره چه بوده که ما به چرخش 180 درجه اینها عادت کردیم، ولی کاش نگران پرداخت نشدن وام ازدواج به جوانان ایرانی هم بودند که سالها و ماه‌هاست که پرداخت نشده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: یکی از وزرا در ابتدای کار خود گفت که ژنرال‌ها آمدند و گروهبان‌ها باید بروند، معنای این سخن این است که ما ژنرال هستیم و دیگران گروهبان بمانند، لقب ژنرال یا هر لقب دیگری را باید سایران به فرد بدهند، نه اینکه آدم خود را ژنرال بنامد و این ‌عملکرد است که نشان داده با چه ژنرال‌هایی طرفیم که بر ما دولت‌داری می‌کنند.

وی افزود: نکته جدی‌تر این است که این ژنرال‌ها برای جنگ‌هایی در محدوده زمانی جنگ جهانی اول مناسب بودند، نه جنگ‌های معاصر و مدرن کنونی که نیاز به صبر و حوصله و تسلط بر فناوری و سلاح‌های مدرن دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: شاید ما دلواپس باشیم، اما به نظر، شما هم فکر می‌کنید دل‌آرامید، بلکه با شیب ملایم دلواپسید، چراکه اگر دل آرام بودید، سری به صنعت هسته‌ای می‌زدید و با برخی دانشمندان هسته‌ای و فعالان آن صنعت صحبت می‌‌کردید تا متوجه شوید چه میزان دل‌آرامید.

بذرپاش تصریح کرد: اگر دل‌آرام بودید این میزان به یک منتقد توهین نمی‌کردید و سخت نمی‌گرفتید و بی‌انصافی نمی‌کردید، اگر دل‌آرام بودید این میزان با دین مردم بازی سیاسی نمی‌‌کردید، فرق است بین کسی که دل آرام است، با کسی که نقش دل آرام‌ها را بازی می‌کند.

وی ادامه داد: گفتیم نگران امتیازهای بیش از اندازه شما در مرحله اول توافق هستیم و جا دارد بخش اصلی امتیازها را بگذارید برای وقتی که آنها بخواهند بخش اصلی تحریم‌ها را بردارند تندرو خطابمان کردید و افراطی، گفتیم نگران عایدی کم در مرحله اول هستیم که این عایدی چیزی شبیه شوخی بود، دیدید که ریالی از پول را اجازه ورود به کشور ندارند و هیچ تأثیری به اقتصاد نگذاشت ناراحت خطاب‌مان کردید و بی‌منطق.

نماینده تهران اضافه کرد: گفتیم نگران از دست دادن نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و کم‌رنگ شدن این نقش با مواضع سطح پایین شما هستیم و الان وضعیت را مشاهده می‌کنید بیسواد خطاب‌مان کردید و اندک.

وی افزود: در جنگ هم عده‌ای به جناب رئیس جمهور و بسیاری از ایثارگران و بچه‌های جبهه و جنگ لقب بی‌عقل می‌دادند بعدها هم فهمید که ترازوی عقل هم ترازوی خاصی است و عاقل‌ترین افراد همان‌ها بودند که به پیام روح‌‌الله لبیک گفتند وگرنه الآن باید سر ناموس و سرزمین با اجنبی مذاکره می‌کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به شما یک پیشنهاد دارم، گفت: کمی نگرانی نه تنها بد نیست، بلکه توصیه‌ شده است و احتمال رسیدن به نتیجه را بیشتر می‌کند. عده‌ای در این کشور اخیرا نگران چیزهای خاص شدند، مانند دیده نشدن چند شبکه غیراخلاقی و مستهجن در شبکه‌های ماهواره‌ای و هر کسی که کوک مخالف بزند را جدیدالاسلام می‌نامند، بماند که مواضع این آقایان در گذشته راجع به ماهواره چه بوده که ما به چرخش ۱۸۰ درجه اینها عادت کردیم، ولی کاش نگران پرداخت نشدن وام ازدواج به جوانان ایرانی هم بودند که سالها و ماه‌هاست که پرداخت نشده است.

بذرپاش ادامه داد: برخی در این کشور تا حرف از حجاب می‌شود برمی‌افروزند و گویا بدنشان کهیر می‌زند، انگار علاقه دارند جامعه را زودتر را بی حجاب ببینند و زودتر بی‌حجابی شود و سریع فضا را دوقطبی کرده و با دین مردم بازی سیاسی می‌کنند، فارغ از اینکه قاعده برکت به این رفتار مترتب نیست، ولی دلیل اصلی را می‌توان در سرپوش گذاشتن به مشکلات اقتصادی دانست،کاش کمی هم برای رفاه حال روزه داران ساعت کار را تغییر می‌دادید.

وی اضافه کرد: به لحاظ سیاسی هم اشتباه می‌کنید، همان طور که خیلی‌ها در گذشته اشتباه کردند، رقابت سیاسی را به اصول موضوعی انقلاب و اصول دینی مردم نکشانید که بد عاقبتی در انتظار چنین افرادی است که با دین مردم اینگونه بازی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شنیده شدن واژه آزادسازی قیمت‌ها از سوی مسئولین دولتی گفت: آزادسازی قیمت‌ها واژه‌ای است که اخیرا زیاد از مسئولان دولتی شنیده می‌شود؛ رهاسازی قیمت‌ها به اسم آزادسازی، ساده‌ترین روش اداره بازار است که مسئولان دولتی در پیش گرفته‌اند و سعی می‌کنند با الفاظ زیبا آن را توجیه کنند، فارغ از اینکه در علم اقتصاد متغیر‌های متعددی برای تصمیم به آزادسازی قیمت‌ها دخیل است و باید آنها را در نظر گرفت، ولی موضوع اصلی این است که مردم بی گناه چه بلایی برسرشان می‌آید و آمده است به ویژه اقشار حقوق بگیر ثابت، کارمندان و کارگران.

بذرپاش ادامه داد: مردم در اضطرارند و متأسفانه معاون اول رئیس جمهور می‌گوید کنترل قیمت‌ها اصلا به قیافه این دولت نمی‌آید، مرتب آمار کاهش تورم را می‌دهید، اما به خیابان‌ها سری بزنید و ببینید که مردم چه حسی نسبت به این آمارها دارند و آیا این کاهش را احساس می‌کنند، خود دستگاه‌ها افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها را ابلاغ می‌کنند بعد ما می‌گوییم تورم نقطه به نقطه به زیر ۱۵ درصد رسیده است، از این پس به جای واژه نامأنوس تورم بگویید شیب ملایم، این شیب ملایم کارها می‌کند، سری به بازار خودرو، لبنیات و میوه و تره بار بزنید تا این واژه‌ها را بهتر درک کنید، لااقل اگر کاری برای کل اقتصاد نمی‌کنید، بازار را کنترل کنید.

وی با اشاره به وظیفه نمایندگان مجلس تأکید کرد: به نظر من وظیفه ما مجلسی‌ها فقط مصاحبه و نطق نیست بلکه باید از مکانیزم‌های نظارتی‌مان بهتر استفاده کنیم و از هوچی گری سیاسی نهراسیم، چراکه ما در مقابل ملت و قانون اساسی مسئول هستیم و به قانون اساسی سوگند یاد کردیم که تا آخرین روز مسئولیت به وظیفه خود عمل کنیم، ما در هیئت رئیسه وظیفه سنگین‌تری برعهده داریم که باید به آن عمل کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از شورای رقابت تصریح کرد: شورای رقابت طبق کدام قانون به قیمت‌گذاری خودروها اقدام می‌کند و پوششی برای توجیه افزایش قیمت خودروها پیدا کرده است؟ قیمت خودروها را ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم، بعد می‌گوییم تورم به ۱۴ درصد رسیده است، اینگونه افزایش‌ها هیچ توجیهی ندارد.

بذرپاش با انتقاد از وضعیت اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: به نظرمان با یک رهاشدگی در حوزه اقتصاد مواجهیم، عواملی همچون افزایش قیمت‌ها، رکود، افزایش حجم نقدینگی، تعطیلی مسائل مربوط به پیگیری قاچاق کالا، اصولا در این دولت علاقه به تعطیلی زیاد یافت می‌شود. باید فکر جدی اندیشیده شود وگرنه کشور متضرر خواهد شد.

نماینده تهران در پایان یادآور شد: تصدی همزمان معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور در معاونت نیروی انسانی خلاف قانون است که در حوزه نیروی انسانی شاهد در هم ریختگی زیادی از قبیل وضعیت قراردادها هستیم، عزل روسای فدراسیون‌های ورزشی و دخالت مستقیم دولت در عزل و نصب فدراسیون‌ها مانند فدراسیون ورزش‌های رزمی، پرداخت یارانه‌های سنگین به رسانه‌های منتصب به مدیران وزارت ارشاد، افزایش قیمت بیمه شخص ثالث بدون مصوبه، برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی که پس از اعلام، اعلام شد بصورت تن‌خواه عمل شده و بازگردانده شده بود، اینها نمونه‌ای از اقدامات خلاف قانون دولت بود که خدمت همکاران ارائه شد.