دکتر غلامحسین الهام معاون سابق رئیس جمهور و عضو پیشیین حقوقدان شورای نگهبان مصاحبه ای در شماره پنجم ماهنامه شهدای اسلام داشته است که پیرامون مسائل و شبهات مطروحه از سوی مغرضین در مورد دولت های نهم و دهم و دکتر احمدی نژاد سخن گفته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از همت نیوز، دکتر غلامحسین الهام معاون سابق رئیس جمهور و عضو پیشیین حقوقدان شورای نگهبان مصاحبه ای در شماره پنجم ماهنامه شهدای اسلام داشته است که پیرامون مسائل و شبهات جدی در مورد دولت های نهم ودهم ودکتر احمدی نژاد سخن گفته است، البته این مصاحبه بنظر می رسد بصورت گزینشی و تقطیع شده منتشر شده باشد.

در این مصاحبه دکتر الهام در پاسخ به سئوالی در مورد نظر حقوقی خود پیرامون مسئله بازدید دکتر احمدی نژاد از زندان اوین می گویند: دکتر احمدی نژاد از آنجایی که سازمان زندان ها یک سازمان اجرائی می باشد،رئیس جمهور می تواند به همه جا سر بزند و بازدید کند،مطابق قانون حتی در تمام دادگاه ها علنی می تواند شرکت کند که البته نمی تواند مداخله کند.حتی خارجی ها و دانشجویان از نظر بررسی های علمی و آسیب شناختی جامعه با حفظ حقوق و کرامت زندانیان می توانند بروند آشنا شوند.

دکتر الهام در ادامه د پیرامون سیاسی شدن قوه قضائیه گفتند: سیاسی کاری در دستگاه قضایی درست نیست هرکس که متخلف است باید مجازات شود.چون سندی نداریم یک فرد را بگیرید تا زمینه برای دستگیری شخص دیگری آماده شود و توازن برقرار شو، این یک ترفند نامناسب است حتی در مورد دستگیری فائزه رفسنجانی اگر قانونی نباشد،باید ممانعت شود، این که بگویم سعید تاجیک یا جوانفکر را دستگیر کنیم تا بتوانیم فائزه رفسنجانی را هم دستگیر کنیم، درست نیست و باید مطابق قانون اقدام شود.مسئله این است که آیان تا به حال حکم جوانفکر به او ابلاغ کرده اند یا خیر؟ چه توجیهی داشت که روزنامه ایران را به آتش کشیدند و یا با بلند گو جلوی منزلش به او اخطار دادندو…

چیزی از فساد در دست آقای احمدی نژاد نیامد که رد نکرده باشد

دکتر الهام در پاسخ به این سئوال که چرا شفاف سازی در دولت احمدی نژاد صورت گرفت و به جای اسامی مفسدان، فقط اسامی بدهکاران بانکی اعلام شد،گفت: عده ای بانکی و عده ای هم افرادی بودند که از طرفیت و ارتباطاتشان با دولت سوء استفاده کردند و اراضی زیادی را گرفته بودند.

چیزی از فساد در دست آقای احمدی نژاد نیامد که رد نکرده باشد، اما وقایعی که متعلق به ۳۰ سال انقلاب بود را نمی توانست بررسی کند، او باید دوره خود را بررسی می کرد و گزارش می داد و به خاطر این لیست نیز تحت فشار قرار گرفت.

دکتر الهام پیرامون مناظره دکتر احمدی نژاد با شخصیت های امروزی گفت: امروز هم اگر یکبار دیگر مناظره برگزار شود،آقای احمدی نژاد برنده خواهد شد،کارنامه ایشان هنوز هم نسبت به بقیه ممتاز است. به خصوص در جهت کار و احترام وکرامت برای مردم،باید گفت مجموعه دولت او کاملا از سلامت برخوردار بوده است.

البته در هردولتی ممکن است که خلافی صورت گیرد، و می توان از اقدامات نادرست جلوگیری کرد مثل گرفتن بودجه دولتی برای دانشگاه ایرانیان البته کار غیر قانونی نبود، فاطمه هاشمی می تواند برای بنیاد بیامریهای خاص خود از دولت وام بگیرد، یا محمد هاشمی هم برای مرکز تحقیقات سرطان خود پول دریافت کند.ده ها موسسه فرهنگی، اموزشی، دینی و… این کار را کردند و بودجه دریافت کرده و از ردیف کمک های دولتی نیز استفاده کردند. بنا براین طبق روال قانونی هیات امنای دانشگاه ایرانیان نیز از آقای دکتر احمدی نژاد خواستند به آنها ۲۰ میلیارد کمک مالی شود.

جریان انحرافی را رفسنجانی ساخت تا بقیه را نسبت به دکتر احمدی نژاد بدبین سازد

ایشان در پاسخ به سئوالی پیرامون طرح جریان انحرافی گفتند: ما از اول انقلاب انحرافات بزرگی داشتیم و هیج وقت به عنوان مسئله خاص وجود نداشته است، خود مقام معظم رهبری هم اعلام کرده اند من دیده بان هستم و هرجا انحراف ببینم خود اعلام می کنم، این جریان رفسنجانی ساخته بود و می خواست با این کار از قدرت و محبوبیت احمدی نژاد کاسته و بدبینی ایجاد کنند.

دکتر الهام در ادامه گفتند: دکتر احمدی نژاد یا هیج یک از اعضای دولت ادعا نکرده بودند که با امام زمان در ارتباط هستند، که اکنون آن را تکذیب کنند.

طرح هولوکاست یک ظرفیت بود، مقام معظم رهبری هم بر ان تاکید کردند

ایشان در زمینه سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد فرمودنند: توقفی در هشت سال نبود و مذاکرات همواره ادامه داشت و دولت هم چند بار بسته پیشنهادی داشته است وآقای احمدی نژاد در سال ۱۳۸۵ اعلام کردن که بحث هسته ای ایران تمام شده است،و موضوع تعاملات ما ظرفیت جدیدی دارد و باید مسائل مشترک هم مطرح باشد، البته اینکه ممکن است طرف مقابل ما زیادی خواه باشد دلیلی ندارد که ما تسلیم آنها شویم. شما حتی دیدید که مطرح بود که مسئله محاکمه دکتر احمدی نژاد که چرا می گوید با امریکا مذاکره کنیم.

دکتر احمدی نژاد از مصالح ملی خیلی محکم و منطقی دفاع کردند و در عین حال ظرفیت های جدیدی در حرکت دیپلماسی ایران ایجاد کردنند مثل مجرای هلوکاست، زیرا این مشروعیت و پایه ایجاد یک دولت جعلی در دنیا شده بود و این صحبت انعکاس زیادی داشت که تاثیر مثبتی هم در این زمینه داشت و رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار روی آن تاکید کردند،وقتی اذهان عمومی روی یک مبانی درست و منطقی سیاسی بسیج شود،در تضاد با طرف مقابل که استکبار و شیطان است و قدرتی هم دارد.قرار میگیرد و این خود جبه ای را ایجاد کرد تا منافع ملی ما را جلو ببرد.

دکتر الهام در مورد اینکه گفته می شود بین دولت نهم و دهم تفاوت وجود دارد گفتند: واقعیت این است که آقای دکتر احمدی نژاد در مقابل یک جریان اشرافی غالبی که مردم را از روند انقلاب خسته ومایوس کرده بود، ایستاد، مردم در مقابل هاشمی به او روی اوردند و ارزش های اصیل انقلاب را احیا کرد و اصلا قصد فریب را نداشت. زیرا او در پی ارزش هایی بود که رجایی هم یکی از مهره های آن بود. انسانهایی که در این ارزشها جای داشتند صف کشیدند، مردیم دیدند ادبیاتی که متروک شده بود و ارزشهایی که فراموش شده بود دوباره در حال احیا شدن است.

جامعه دارد هویت مردمی پیدا می کند و در مقابل ساده زیستی، اشرافی گری از بین می رود. دکتر احمدی نژاد در پاسخ به فردی که گفته بود که لباس وی بدرد مقام ریاست جمهوری نمی خورد گفت که بدرد نوکری مردم که می خورد، او از گفتن این حرف ابایی نداشت و همیشه این را می گفت.

البته در دولت خاتمی پذیرفتن این رای مردم خیلی سخت بود و به وزارت کشور شکایت و خیلی مقاومت کردند. درواقع آقای احمدی نژاد برنده احیای گفتمان دیگری بود، اما با این رویکردف حزبی پشتوانه او نبود و اعتقاد داشت که ظرفیت های ملی و فراگیر جامعه ما آنقدر زیاد است که لزومی ندارد منحصر به گروه یا جریان خاصی باشد.پس دولت متفاوت، افراد مختلفی را انتخاب و وارد گردونه کار می کند.از چهره های اصولگرا استفاده می کند ولی در دولت نهم متوجه شدند که با این جمعیت متفرق نمی شود که فعالیت کنند، بنابراین جا به جایی هایی اتفاق افتاد که البته در دولت دهم هم این مشکل وجود داشت.