نمازجمعه دیروز تهران 29 خرداد 1388 يک هفته پس از برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري به امامت حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور ميليوني نمازگزاران در دانشگاه تهران اقامه شد.

 

به گزارش ايرنا، حدود دو ساعت به آغاز نمازجمعه، مصلاي نمازجمعه دانشگاه تهران جايي براي نشستن نداشت و ماموران انتظامات در برابر اصرار نمازگزاران براي ورود به مصلا چاره اي جز هدايت آنان به خيابان هاي اطراف نداشتند.

 

*عده اي زيادي از مردم مقابل در ورودي دانشگاه تهران، ورود مسئولان عالي رتبه نظام به داشگاه تهران را رصد مي کردند و بسياري از آنان در انتظار ورود رهبر انقلاب اسلامي بودند.

 

*با ورود محمود احمدي نژاد رييس جمهوري، نمازگزاراني که در اين مکان حضور داشتند با شعار "احمدي احمدي حمايتت مي کنيم" از وي استقبال کردند.

 

*محسن رضايي نيز از همين محل، وارد مصلاي دانشگاه تهران شد.

 

*غلامحسين الهام سخنگوي دولت مسير ميدان انقلاب تا دانشگاه تهران را پياده طي کرد تا به جمع نمازگزاران پيوست.

 

*در زماني که رهبر انقلاب اسلامي بيانات خود را در خطبه دوم نمازجمعه ايراد مي فرمودند جمعيت نيز از سمت ميدان انقلاب، چهارراه ولي عصر و مسيرهاي منتهي به دانشگاه تهران به ميعادگاه ميليوني نمازگزاران روانه بود.

 

**از تو به يک اشاره از ما به سر دويدن

 

پارچه نوشته ها و دست نوشته هايي که نمازگزاران و مردم با خود حمل مي کردند حکايت آشنايي داشت؛ حکايتي ديرينه از يک پيوند؛ "پيوند ملت و ولايت".

 

امروز نوشته هاي بسياري را ديديم که در آنها نوشته شده بود: "از تو به يک اشاره از ما به سر دويدن".

 

*برخي نمازگزاران نوشته هاي خود را بروي کارتن نوشته بودند و البته لحظه اي آن را پايين نياوردند.

 

*احترام به راي اکثريت احترام به قانون است عبارتي بود که امروز در بين نمازگزاران بسيار ديده شد.

 

هنگام ورود رهبر انقلاب اسلامي به دانشگاه تهران مصلاي نماز جمعه با شعارهاي نماز گزاران به لرزه در آمد.

 

نمازگزاران شعار مي دادند: "اي رهبر آزاده آماده ايم آماده"، "خوني که رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند"، "واي اگر خامنه اي حکم جهادم دهد"،

 

اين در حالي بود که شعارهاي نمازگزاران در بيرون مصلي و خيابان هاي اطراف هم به همان شکوه و عظمت طنين انداز شد و براي لحظاتي هيچ صدايي جز شعارها شنيده نمي شد.

 

*در بين جمعيتي که امروز به دانشگاه تهران و خيابان هاي اطراف آن آمده بود از هر قشر، طبقه و سني ديده مي شد حتي افرادي آمده بودند که شايد ظاهر آنان کمي متفاوت از بقيه بود.

 

*حضور جوانان و بانوان در اين همايش ميليوني چشمگيرتر بود.

 

از ديدن زني که روي ويلچر روبروي دانشگاه تهران عکس رهبر انقلاب اسلامي و نوشته اي از ايشان را در دست داشت با شرمندگي عبور کرديم و به پيرمردهايي رسيديم که ايستاده بر عصاي خود به بلندگوها خير شده بودند.

 

جواناني که اگر بلندگويي قطع مي شد صدايشان بلند مي شد؛ گويا سرمايه گرانبهايي از دست داده اند.

 

*بيانات رهبر انقلاب اسلامي در خصوص انتخابات بويژه بخش پاياني با تکبير هاي پي در پي نمازگزاران همراه مي شد.

 

*در بخش پاياني بيانات رهبر انقلاب اسلامي که ايشان با امام زمان سخن گفتند تقريبا چشمي نبود که اشک در آن حلقه نزند؛ اين بخش را مي توان اوج احساس اين جمعيت قلمداد کرد.

 

*به نظر مي رسيد خبرنگاران خارجي از خبرنگاران داخلي براي پوشش خبري و تصويري نمازجمعه امروز تهران مشتاق تر نشان مي دادند؛ البته واکنش مردم نسبت به برخي از آنان نيز ديدني بود.

 

*هنگام خروج خبرنگار بي بي سي شماري از نمازگزاران وي را محاصره کردند و شعار مي دادند "مرگ بر انگليس"

 

*اين واقعه براي خبرنگار يکي از شبکه هاي خارجي نيز تکرار شد و مردم اطراف او شعار دادند "مرگ بر اسراييل" تا زماني که او دور شد.

 

*بر روي دست نوشته اي که يک خانم آن را بالا گرفته بود اين عبارت به چشم مي خورد" راي ما شيفتگان خدمت بود نه تشنگان قدرت از چه روي مي خواهيد آراي حماسي ما را ابطال کنيد؟"

 

*بسياري از خبرنگاراني که منتظر خروج مسئولان از در دانشگاه تهران بودند تا با آنان مصاحبه کند به علت حلقه امنيتي که ايجاد شده بود موفق به انجام اين کار نشدند.

 

*رييس جمهوري هنگام خروج از دانشگاه تهران براي لحظاتي به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.

 

*نمازگزاران تهراني پس از اقامه نمازجمعه مسير دانشگاه تهران تا ميدان انقلاب را راهپيمايي کردند.

 

*از بلندگوها اعلام شد که نمازگزاران به اطلاعيه هاي ديگر در خصوص راهپيمايي به ساير مکان ها توجه نکنند.

 

*شعارهاي راهپيمايان متاثر از حوادث و اغتشاشات اخير بود، آنان شعار مي دادند: "خسارت و جنايت با غرب همصدايي است، توطئه و اغتشاش دسيسه آمريکايي است".

 

*راهپيمايان "هيات من الذله" را کليد سعادت، راز هدايت، شعار امت و راه سعادت توصيف کردند.

 

*هنگام بازگشت و خروج جمعيت تازه مي شد فهميد چه جمعيتي امروز به نمازجمعه تهران آمده است.

 

*نمازعصر به امامت آيت الله محمدرضا مهدوي کني اقامه شد.

 

*جمعه 29 خرداد 1388 امتداد جمعه حماسي بود و چه زيبا و با شکوه مردم به نداي رهبر خود لبيک گفتند.