امروز در سراسر ایران اسلامی حماسه‌ای دیگر از حضور بصیرت‌مدار ملت در دفاع از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) رقم خورد و مستکبران دانستند که این ملت اهل سازش و تسامح نبوده و تا آخرین لحظه حسینی‌وار در برابر شیطان بزرگ خواهد ایستاد. حاضرین در این مراسم نماد سانتریفیوژهای ایرانی را در دست دارند و بر حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان تأکید می‌کنند.

امروز 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ، روز دانش آموز و تبعید امام راحل به ترکیه به خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.

از صبح امروز و در حالی که چند ساعت به آغاز مراسم 13 آبان مانده، خیابان‌ طالقانی و خیابانهای اطراف لانه جاسوسی به دلیل سهولت در تردد و انجام بهتر مراسم مسدود شده است.

بنر و پارچه نوشته هایی در محکومیت سیاست های خصمانه آمریکا و عکس هایی از نحوه ورود دانشجویان به لانه جاسوسی در خیابان طالقانی و دیوارهای این لانه نصب شده است.

مراسم 13 آبان تا دقایقی دیگر با شعار «مرگ بر آمریکا» آغاز خواهد شد و هم اکنون برخی از مردم با حضور در اطراف لانه جاسوسی برای سر دادن این شعار لحظه شماری می کنند.

13 آبان 58 دانشجویان پیرو خط امام و مردم ایران با ورود به سفارت آمریکا در خیابان طالقانی، این لانه جاسوسی را تسخیر کرده و جاسوسان حاضر در آن را به گروگان گرفتند.

همچنین پیش از این اتفاق و در در 13 آبان 1357 دانش‌آموزان تهرانی که در اعتراض به حکومت و جنایات پهلوی در دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، به خاک و خون کشیده شدند.

امام راحل نیز در 13 آبان سال 1343 به علت اعتراض به حکومت پهلوی و مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی به کشور ترکیه تبعید شد.

نصب بیلبوردهای صداقت در مسیرهای منتهی به لانه جاسوسی آمریکا

در مسیرهای منتهی به این مراسم بیلبوردهای صداقت آمریکایی نصب شده است.

راهپیمایان تهرانی همچنین ضمن سرداد شعار مرگ بر آمریکا پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کنند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس لحظه به لحظه بر تعداد حاضرین در این مراسم افزوده می‌شود.

امروز 13 آبان روز ملی استکبار ستیزی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ، روز دانش آموز و تبعید امام راحل به ترکیه خاطر اعتراض به مصوبه کاپیتولاسیون آمریکایی است.

آغاز رسمی مراسم

مراسم یوم الله 13 حدود ساعت 10 با حضور گسترده دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم مقابل لانه جاسوسی آمریکا واقع در خیابان طالقانی آغاز شد.

راهپیمایان تهرانی تصاویر مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) را در دست داشته و همچنین پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کنند.

سعید جلیلی سخنران راهپیمایی

سعید جلیلی نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنران ویژه یوم‌الله 13 آبان خواهد بود.

نمایندگان ملت از مقابل مجلس عازم لانه جاسوسی آمریکا شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز برای حضور در یوم الله 13 آبان از مقابل مجلس شورای اسلامی به سمت لانه جاسوسی حرکت کردند.

بر پایه این گزارش، نمایندگانی چون غلامعلی حدادعادل، زاهدی، قاسم جعفری و قاضی‌زاده در بین نمایندگان که عازم راهپیمایی13 آبان شدند به چشم می‌خورد.

از حمل آدمک پینوکیویی آمریکا تا نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی در مقابل لانه جاسوسی

گروهی از دانش‌آموزان با حمل تابوت آمریکا و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را نسبت به تلاش برخی جریان‌ها برای حذف شعار مرگ بر آمریکا اعلام کردند.

نصب بیلبوردها و بنر‌های صداقت آمریکایی در خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی آمریکا در حالی که برخی گروه‌ها سعی در حذف این بیلبوردها از معابر عمومی داشته‌اند، از نکات جالب مراسم 13 آبان امسال است.

عده‌ای از جوانان با بر تن کردن کفن‌هایی که بر روی آن نوشته شده بود ما تا آخر ایستاده‌ایم و بر مبارزه با استکبار جهانی تاکید داشتند و برخی از آنها نیز پلاکاردهایی با مضمون 13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا را در دست داشتند.

حمل آدمک برک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا توسط دانش‌آموزان و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «آمریکا پینوکیویی است که آدم نخواهد شد» برائت خود را از دولت آمریکا اعلام کردند.

حضور خبرنگاران خارجی از کشورهای آسیای شرقی و اروپای غربی که برای مصاحبه با مردم در مراسم 13‌آبان حاضر شدند از دیگر نکات مراسم امروز است.

 

پرچم آمریکا زیر پای راهپیمایان/ نمایش جنایت در سی و پنج سال

در این مراسم که دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور دارند، شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ایرانی می‌میرد سازش نمی‌پذیرد»، «دانشجو می‌میرد سازش نمی‌پذیرد» و ... سرمی‌دهند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با هدف به تصویر کشیدن جنایات آمریکا علیه ملت ایران در تقاطع خیابان‌های ایرانشهر و طالقانی برپا شده است.

در این نمایشگاه جنایات آمریکایی‌ها در برهه‌های مختلف تاریخی از جمله حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، تجهیز گروه‌های تروریستی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و ... به دید عموم گذاشته شده است و نوشته‌هایی نیز در بیان جزئیات آن قرار دارد.

تعدادی از راهپیمایان، آدمک‌های اوباما و نتانیاهو را در دست داشته و آن را به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا حمل می‌کنند.

این افراد هدف خود را از این اقدام پوشالی بودن چهره سران صهیونیستی عنوان می‌کنند و بر این نکته تأکید دارند که ملت ایران هیچگاه مقابل ابرقدرت‌ها کوتاه نخواهند آمد.

تصاویر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای هسته‌ای نیز توسط راهپیمایان به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا حمل شده و شعارهایی در محکومیت جنایات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس سر داده می‌شود.

همچنین در این مراسم پرچم‌های آمریکا در مسیرهای منتهی به لانه جاسوسی سابق آمریکا زیر پای راهپیمایان قرار دارد و آنها شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

دانشجویان کشور فریاد بی‌اعتمادی نسبت به آمریکا سردادند

دانشجویان کشور که در راهپیمایی بزرگ دانشجویی 13 آبان از دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر به سمت لانه جاسوسی در حرکت هستند با سر دادن شعارهایی نشان دادند که نسبت به کشور آمریکا و برقراری ارتباط با این کشور بی‌اعتماد هستند.

بر اساس این گزارش در این راهپیمایی دانشجویان با سر دادن شعارهایی مانند «به آمریکای شیاد نمی‌کنیم اعتماد»، «برگ برنده ما دشمنی با آمریکاست» و شعارهایی مبنی بر ضرورت بی‌اعتمادی مسئولان نسبت به برقراری ارتباط با آمریکا سردادند.

نماد سانتریفیوژهای ایرانی در دست دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی

حاضرین در این مراسم نماد سانتریفیوژهای ایرانی را در دست دارند و بر حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان تأکید می‌کنند.

بر روی سانتریفیوژ‌ها نوشته شده است «ثمره مقاومت در برابر تحریم، 18 هزار سانتریفیوژ فعال در ایران» البته شرکت‌کننده در مراسم یوم‌الله 13 آبان تصاویر شهدای هسته‌ای را نیز در دست دارند.

پرچم و آدمک‌های سران اسرائیل و آمریکا توسط دانش‌آموزان ایرانی به آتش کشیده شد

در مقابل جایگاه ویژه برگزاری مراسم 13 آبان آدمک‌های سران رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا به آتش کشیده شد.

بنابر این گزارش دانش‌آموزان تهرانی با این اقدام نمادین خود انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران اعلام کردند. قرار است تا دقایقی دیگر بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در پوشش گرامیداشت روز 13 آبان قرائت شود.

فریاد «مرگ بر آمریکا» لانه جاسوسی سابق آمریکا را به لرزه انداخت

در این مراسم پرچم‌های یا حسین، یا زهرا، لبیک یا حسین، السلام علیک یا اباعبدالله و پرچم‌های سه رنگ کشورمان در دست دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دارد.

هم اکنون حاضرین در این مراسم شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند.

تجمع‌کنندگان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا همچنین دست‌نوشته‌هایی با مضمون «ایرانی‌ها هیچگاه جنایات آمریکا را فراموش نمی‌کنند» در دست دارند.

حرکت دسته‌های عزاداری دانشجویی در راهپیمایی 13 آبان/سرداد شعارهایی با طعم حفظ حرمت محرم

با توجه به همزمانی برگزاری مراسم گرامیداشت روز 13 آبان و آغاز ماه محرم، دانشجویان کشور در مراسم راهپیمایی بزرگ دانشجویی 13 آبان با سردادن شعارهایی حرمت عزاداری اباعبدالله را پاس داشتند.

براساس این گزارش دانشجویان کشور شعارهایی با عنوان «حسین حسین شعار ما، شهادت افتخار ماست»، «یا فاطمه الزهرا» و «هیهات منا الذله» سر دادند.

شایان ذکر است در این مراسم تابلوهای و پرچم‌هایی در رابطه با محرم نیز در دستان دانشجویان است. آهنگ‌هایی به صورت مداحی پخش می‌شود.

برداشتن تحریم‌ها وعده‌ای دروغ است

بیانیه جنبش دانش‌آموزی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان توسط نماینده دانش‌آموزان قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بخواهیم برای جنایات آمریکا فهرستی درست کنیم یک کتاب می‌شود، از این رو 13 آبان هر سال کتاب جنایات آمریکا قطور‌تر شده و ملت‌های آزادیخواه بر روحیه استکبار‌ی و منفعت‌طلبانه دولت آمریکا بیشتر پی می‌برند.

در این بیانیه تاکید شده است ما جنبش‌های دانش‌آموزی همیشه و همه جا همراه با حسین زمان فریاد هیهات من‌ الذله سر می‌دهیم و می‌گوییم که زیر بار ستم و ظلم نخواهیم رفت.

در بخش دیگری از بیانیه جنبش دانش‌آموزی آمده است مذاکره در عرف آمریکا به معنای گفت‌وگو برای قبول خواسته‌های آنهاست و در واقع هدفشان از مذاکره یک کار تبلیغاتی است و برداشتن تحریم‌ها وعده‌ای دروغ است.

در بخشی دیگر از بیانیه جنبش دانش‌آموزی آمده است ملت ایران شکوفایی اقتصادی خود را با اتکاء درونی و نه راه ذلت به دست خواهد آورد و ما دانش‌آموزان و افسران مبارزه با جنگ نرم ضمن گرامیداشت این روز تاریخی در راستای تداوم استکبار‌ستیزی ملت ایران در یوم‌الله 13 آبان شرکت می‌کنیم و این روز را سنبل مبارزه با استکبار جهانی می‌دانیم؛ ما تا نابودی کامل استکبار دست از مقاومت و مبارزه برنخواهیم داشت.

وزیر سابق علوم: حضور پرشور در راهپیمایی13 آبان نشانه حمایت از مذاکره‌کنندگان است

کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: راهپیمایی امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته است.

وی اضافه کرد:‌مردم با این حضور پرشور خود پیامی را اضافه‌تر نسبت به سال‌های قبل می‌دهند به ویژه از زمانی که تیم مذاکره کننده ما در حال مذاکره است، این یک پیام است که انشاءالله بتوانند به صورت محکم از حق و حقوق ملت ایران دفاع کنند.

مذاکره با عرف آمریکایی قبول حرف آنهاست

بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به مناسبت فرا رسیدن روز 13 آبان به شرح زیر است:

13 آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های آمریکا به عنوان نماد واقعی استکبار جهانی نقش اساسی داشت. تبعید حضرت امام (ره) در 13 آبان سال 1343 از یک سو و اعتراض گسترده دانش‌آموزان به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران در 13 آبان 1357 از دیگر سو شرایط را برای اوج‌گیری انقلاب و نیز تسریع سرنگونی رژیم شاهنشاهی فراهم نمود. همزمان با این تحولات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 ابعاد جدیدی از مبارزه مردم ایران و آمریکا را رقم زد.

13 آبان نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران است. دستگیری و تبعید سلسله‌جنبان نهضت اسلامی ملت ایران در طی اعتراض ایشان به تصویب لایحه کاپیتولاسیون از سوی رژیم طاغوت به منزله آتشی بود که در خرمن حاکمیت اهریمنی افتاد تا انقلاب اسلامی را در مسیر تازه‌ای انداخت.

در ادامه این بیانیه امده است: ما اعضای جنبش دانش‌آموزی با ایمان به فرمایشات خمینی کبیر و تأصی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب همیشه و در همه جا با ندای حسین زمان شعار هیهات من‌الذله را سر داده و هرگونه سازش با استکبار جهانی را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم جمهوری اسلامی اقتدار و عزت خود را از افکار عمومی و ابرقدرت‌های جهان به دست نیاورده و در مرکب ما عزت از آن کسی است که به خدا توکل نموده باشد.

در این بیانیه آمده است همانگونه که رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی پیش‌بینی نمود مذاکره در عرف آمریکایی گفت‌وگو برای قبول حرف آنهاست هدف دولتمردان غیرمنطقی آمریکا از مذاکره یک کار تبلیغاتی بوده و وعده دروغ می داده است که می‌خواستند تحریم‌ها را بردارند ما دانش‌‌آموزان و افسران جوان مبارزه با جنگ نرم ضمن گرامیداشت این روز مهم تاریخی در عرصه تداوم استکبارستیزی انقلاب اسلامی 13 آبان را سنبل مبارزه و مقاومت ملت شریف ایران در مقابل استکبار جهانی می‌دانیم و اعلام می‌کنیم تا نابودی آنها دست از مبارزه و مقاومت برنخواهیم داشت.

 

رضایی: مراسم بزرگداشت 13 آبان روز اعلام عزت ایران در مذاکرات هسته‌ای است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم بزرگداشت روز 13 آبان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جایگاه روز 13 آبان گفت: روز 13 آبان روز استقلال ملت ایران است چرا که ما بعد از 20 سال در این روز توانستیم به استقلال خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: امسال روز 13 آبان یک تفاوت عمده با سال‌های قبل دارد و آن این است که امسال در روز 13 آبان ملت ایران با شکوه هرچه بیشتری حضور پیدا خواهد کرد تا بگوید که در مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت مذاکره می‌کند و ذلت موضع ایران نیست.

پلاکارد‌های صداقت آمریکایی در دست راهپیمایان تهرانی/ اعتراض به حذف شعار مرگ بر آمریکا

در حالی که برخی جریان‌ها و گروه‌ها در هفته‌های اخیر تلاش داشتند که بیلبوردهای صداقت آمریکایی را از معابر عمومی شهر جمع‌آوری کنند امروز و همزمان با یوم‌الله 13 آبان پلاکاردهای صداقت آمریکایی در دست مردم قرار دارد.

گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و مردم با حمل پلاکاردهای صداقت آمریکایی اعتراض خود را به تلاش‌ها برای حذف شعار مرگ بر آمریکا ابراز کردند.

راهپیمایان یوم الله 13 آبان خطاب به تیم مذاکره کننده: «به آمریکایی‌ها بدبینیم»

جمعی از دانشجویان حاضر در این مراسم دست نوشته‌هایی با این مضمون که ما به تیم مذاکره کننده ایرانی خوش بینیم اما به آمریکا بدبینیم» در دست دارند.

دانشجویان حمل کننده این دست نوشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تاکید بر اینکه ما به تیم مذاکره کننده ایران و دستگاه دیپلماسی کشور خوش‌بینیم تاکید کردند و ملت ایران به دلیل جنایات آمریکا و خوی استکباری این کشور به دولت مردان آمریکایی بدبین هستند.

برگزاری مراسم نمادین رمی جمرات با عکس اوباما در راهپیمایی 13 آبان

در راهپیمایی بزرگ دانشجویی 13 آبان تابلوهای بزرگی که بر روی آن عکس اوباما و نام آمریکا و پرچم آمریکا بر روی آن نقش بسته بود، وجود دارد که دانشجویان به صورت نمادین مراسم رمی جمرات را اجرا کرده و به سمت این تابلوها سنگ و تیر پرتاب کردند.

براساس این گزارش در این راهپیمایی دانشجویان شعارهایی مبنی بر اینکه با وجود تحریم از مقاومت کوتاه نمی‌آییم، سردادند.

همچنین در این مراسم جمعی از طلبه‌های کشور نیز حضور دارند

حمل سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران

راهپیمایان تهرانی بنرهای مختلفی از جنایات آمریکا را از جمله حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران،کودتای نوژه،‌ حمله به تاسیسات نفتی، ترور دانشمندان ایرانی، غائله کردستان، طرح داماتو، غارت اموال ایران، حج خونین سال 63، جنگ تحمیلی، پروژه ایران‌هراسی، اهانت به دولت و ملت ایران و توهین به مقدسات اسلامی حمل می‌کردند و بعضی از آنها را نیز در خیابان منتهی به خیابان طالقانی نصب کرده‌اند.

خیابان‌های اطراف لانه جاسوسی گنجایش پذیرش شرکت کنندگان در راهپیمایی را ندارد

راهپیمایی دانشجویی 13 آبان که از صبح امروز آغاز شده است با شور و حالی در حال برگزاری است که تردد در خیابان طالقانی ممکن نیست و خیابان‌های اطراف نیز گنجایشی برای شرکت کنندگان در راهپیمایی ندارد.

دانش آموزان، سالمندان، طلبه‌ها، مسئولان کشور و جانبازان دفاع مقدس در این مراسم حضور دارند.

شایان ذکر است مردم تهران با حضور در راهپیمایی 13 آبان فریاد انزجار از دولت آمریکا سرمی‌دهند.

نقدی: 13 آبان امسال نشان‌دهنده جدیت ملت ایران در مقابله با آمریکاست

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا و در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: خوشبختانه امسال استقبال باشکوهی از مراسم روز 13 آبان شد و تاکنون طبق برخی برآوردها، 5 برابر جمعیت سالهای گذشته در این مراسم حضور یافته‌اند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در این مراسم نشان دهنده جدیت ملت ایران درمقابله با استکبار جهانی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت سخنان دیروز مقام معظم رهبری گفت: به نظر من بیانات دیروز مقام عظمای ولایت منشور کامل نرمش قهرمانانه بود.

نقدی ادامه داد: این سخنان تشویق مردم را در برابر استکبار جهانی و آمریکا و رژیم صهیونیستی مشخص کرد و همچنین موجب تقویت هیئت مذاکره کننده ایران در مذاکرات با کشورهای 1+5 شد.

وی افزود: باید این سخنان را در عرصه عمومی و در سراسر کشور به درستی تدوین کرد.

حدادعادل: راهپیمایی13 آبان موجب تقویت موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌شود

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارسبا اشاره به حضور پرشور و بی‌سابقه مردم در راهپیمایی 13 آبان، گفت: این حضور پرشکوه و بی‌سابقه به خوبی نشان می‌دهد که مردم ایران همچنان به آرمان‌های انقلاب پایبندند.

وی افزود: به نظر من مراسم امسال 13 آبان بسیار باشکوه‌تر از مراسم سالهای گذشته برگزار شده است و مردم حضوری پررنگ در این مراسم دارند.

همچنین حداد عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در 13 آبان به طور حتم سبب تقویت موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهد شد، گفت: به طور حتم دیپلمات‌های ما با این قدرت‌نمایی ملت ایران می‌توانند در حوزه دیپلماتیک به خوبی کار خود را انجام دهند.

حضور وزرای علوم، بهداشت و آموزش وپرورش در راهپیمایی 13 آبان

مراسم 13 آبان امسال با حضور پرشور مردم و مسئولان در حال برگزاری است که مقاماتی از قوه مجریه نیز در این مراسم حضور دارند.

در این مراسم محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فناور حضور دارند.

همچنین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در این مراسم حضور دارد.

ما به دولت آمریکا اعتماد نداریم

شرکت‌کنندگان در مراسم یوم‌الله 13 آبان با پلاکارد‌هایی با عنوان «ما تا آخر ایستاده‌ایم» استقامت و پافشاری خود بر آرمان‌ها را به نمایش گذاشتند.

شرکت‌کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهای «ما به دولت آمریکا اعتماد نداریم» غیر قابل اعتماد بودن دولت آمریکا را به تیم مذاکره کننده ایرانی یادآور شدند.

اجرای سرود اسفندیار قره‌باغی و ترانه حامد زمانی در مراسم 13 آبان

سرود «مرگ بر امریکا» توسط حامد زمانی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به مناسبت یوم‌الله 13آبان آغاز شد.

این آهنگ روزگذشته طی مراسمی در لانه جاسوسی آمریکا رونمایی شده بود.

سخنرانی سعید جلیلی در لانه جاسوسی آمریکا آغاز شد

سخنرانی سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت یوم‌الله 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی از دقایقی قبل در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.

حضور اقلیت‌های مذهبی در مراسم یوم الله 13 آبان

دراین مراسم اقلیت مذهبی از جمله کلیمیان و آشوری‌ها همراه با سایر اقشار مردم حضور دارند.

نمایندگان این اقلیت‌ها اظهار داشتند که ما همچون دوران جنگ تحمیلی در تمامی صحنه‌ها مدافع کشور بوده و بر حقوق مسلم ایران تاکید داریم.

قرائت قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان در بین راهپیمایان

قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان ماه؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بین تجمع‌کنندگان قرائت شد.

در ابتدای این قطعنامه آمده است: سیزدهم آبان ماه به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط عطف انقلاب اسلامی یادآور سه واقعه عبرت‌آموز در حافظه تاریخی ملت ایران است که دست پلید استکبار جهانی – بویژه آمریکای غارتگر و جنایتکار – در متن آن هویدا و تبلور بخش مقاومت، پایداری و اراده مستحکم ایرانیان حق طلب و آزاده در عرصه‌های رویارویی با جبهه استکبار و سلطه می‌باشد.

این قطعنامه تبعید حضرت امام‌خمینی(ره) به ترکیه بدلیل اعتراض شجاعانه به معاهده ننگین کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران آمریکایی در سال 1343، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم سفاک پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358، را رخداد‌های برجسته‌ای می‌داند که 13 آبان ماه را در زمره‌ی"یوم الله" قرار داده و نمایشگاه عبرت‌آموزی از مبارزه مستمر و بی‌امان‌ ملت ایران علیه ام الفساد جهانی، شیطان بزرگ، آمریکای سلطه‌گر را به جامعه بشری عرضه‌ کرده‌اند.

تظاهرات کنندگان در این قطعنامه یادآور شدند: اینک در شرایطی که نظام سلطه و در رأس آن دولت آمریکا در مصاف با انقلاب اسلامی و روند بیداری و مقاومت اسلامی، شکست‌های سخت و مفتضحانه‌ای را متحمل و چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای از آینده خود در منطقه راهبردی غرب آسیا فراروی خود یافته است و به رغم اجماع ملی ایرانیان در فراهم کردن فرصت جبران برای سردمداران کاخ سفید، آنها ناتوان از اجماع سازی درونی، همچنان تشدید تحریم‌ها و فشار‌ها و تبدیل عرصه‌ی مذاکرات هسته‌ای به میدانی برای القاء ضعف نظام و ملت عزیز را دنبال کرده و به زعم خود در پی تسلیم ایران مقتدر هستند، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان ماه، با گرامیداشت حلول ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، تقارن "روز ملی مبارزه با استکبارجهانی" با سرآغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را الهام بخش صحنه‌ی امروز نبرد ملت عاشورایی ایران با جبهه استکبار و سلطه قلمداد می‌کنیم.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبان ماه، وحدت، اتحاد، وفاق و یکپارچگی ملی حول محور"ولایت فقیه" و منویات و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را ضامن تداوم انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت کشور و عامل شکست و ناکامی راهبردها و سناریو‌های شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی دانسته و بر ضرورت تعمیق و تقویت همه‌جانبه آن بین آحاد جامعه و مورد توجه قرار گرفتن به عنوان اصول راهبردی توسط مسئولین و خواص کشور تاکید نمودند.

در ادامه این قطعنامه آمده است: ملت انقلابی و استکبارستیز ایران اسلامی، ضمن دفاع از آرمان قدس شریف و ستایش مقاومت و پایداری مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم نامشروع، حرام‌زاده و فاسد صهیونیستی، حمایت و همراهی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از غده سرطانی اسرائیل را تهدید علیه صلح، آرامش و امنیت منطقه و مشارکت در ظلم و جنایت علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دانسته و با محکوم کردن تشدید شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و تاکید بر ضرورت اخراج کامل اشغالگران، تنها راه حل عملی و مشروع مسئله فلسطین را همچنان بازگشت فلسطینیان به سرزمین آباء و اجدادیشان و برگزاری انتخابات آزاد می داند.

این قطعنامه می‌افزاید: ملت انقلابی ایرانِ اسلامی، با درک این تجربه که هر ملت و دولتی که به آمریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان آمریکا باشد، بر ضرورت بازخوانی جنایت‌ها و خباثت‌های ایالات متحده علیه ملت ایران و افشای مصادیق سوءاستفاده‌های دولت آمریکا از اعتماد دولت‌ها به کاخ سفید تاکید نموده و فضاحت بزرگ جاسوسی آمریکا از متحدین اروپایی خود و شنود مکالمات و سلب حقوق شهروندی مردم کشورهای مختلف را مصداق سیاست‌های سلطه گرایانه، استکباری و ضد بشری این نظام مستکبر و متجاوز دانسته و آن را محکوم می‌نماید.

در این قطعنامه به حق قانونی ملت ایران در بهره‌مندی از دانش هسته‌ای اشاره شده و آمده است: ملت شجاع ، بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی، بهره‌مندی از دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را حق قانونی و مسلم خود دانسته و ضمن پشتیبانی و حمایت از رویکرد جدید سیاست خارجی دولت در روند مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 در چارچوب تاکتیک"نرمش قهرمانانه" و بر پایه اصل" عزت، حکمت و مصلحت"، حقوق و منافع ملی خود را در هیچ مذاکره‌ای قابل معامله نمی‌داند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ 13 آبان ماه در شرایط حساس مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 فتوای ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را مهمترین اقدام"اعتماد ساز"کشور دانسته و ضمن مطالبه عذرخواهی بی‌درنگ دولت ایالات متحده از اشتباهات تاریخی خود، لغو جامع و کامل همه تحریم‌های ظالمانه را گام‌های حداقلی برای جلب اعتماد ملت ایران دانستند.

این قطعنامه در ادامه افزود: مردم غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن افتخار به عملکرد انقلابی خود در مبارزه با نظام سلطه، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت ایران دانسته و شعار"مرگ بر آمریکا" را انعکاس دکترین استکبار ستیزی انقلاب اسلامی و فراگیر شدن آن در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را از مظاهر اصلی قدرت ملی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی می‌داند و تا هنگام استیفای حقوق حقه ملت ایران و پایان یافتن سیاست‌های ظالمانه دولت مستکبر، غیرقابل‌اعتماد و عهدشکن ایالات متحده در قبال جامعه بشری، همچنان شعار راهبردی "مرگ بر آمریکا" عامل وحدت ملی و نشانه بارز انزجار جبهه مقاومت ضد آمریکایی در میهن اسلامی خواهد بود.

در این قطعنامه بر حمایت ملت از دولت و مردم سوریه نیز تاکید شده و آمده است: ملت مجاهد و پایدار ایران اسلامی، ضمن حمایت از دولت و مردم مقاوم سوریه، با محکوم نمودن هرگونه تلاش برای ادامه جنگ افروزی‌ها و جنایات تروریستی تکفیری‌های تحت حمایت قدرت‌های سلطه‌گر، از پیوستن دولت قانونی این کشور به کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی ابراز خرسندی کرده و راه حل نظامی و توسل به ابزار تهدید و زور را گامی در راستای دامن زدن به بحران در منطقه تلقی و تنها راه حل پایان بخشیدن به فاجعه انسانی و حل مسئله معارضین سوری را مذاکره و خروج سریع تروریست‌ها و فراهم کردن امنیت و آرامش برای تعیین حق سرنوشت کشور توسط حق مردم سوریه میداند.

حمایت ملت ایران از امواج بیداری اسلامی نکته‌ای دیگری بود که در این قطعنامه بر آن تاکید شده  و بر همین اساس تظاهرکنندگان در اینق طعنامه آورده‌اند: ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، با حمایت از امواج بیداری اسلامی و آرزوی پیروزی ملت‌های مسلمان یمن و بحرین و دیگر ملت‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه، از آحاد امت اسلامی بویژه مردم مصر و تونس می‌خواهد تا مراقب نقشه‌ها، ترفند‌ها و سناریوهای خطرناک انحراف و تداوم نفوذ استکبار در کشور‌های خود بوده و از هرگونه زورگویی، مداخله جویی و تحمیل قدرت‌های استعمارگر و سلطه‌طلب در امور کشورشان جلوگیری نمایند.

این قطعنامه می افزاید: ملت شجاع و دلاور ایران اسلامی ضمن محکوم کردن اظهارات متناقض و همراه با توهم برخی از مقامات و دولت‌مردان آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی با تاکید بر سپری شدن دوران تهدید و ارعاب به تأسی از مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و فرماندهی کل قوا و به پشتوانه هوشیاری و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح کشور، ارتکاب هرگونه اشتباه و غلطی از سوی دشمنان را با پاسخی قاطع، سخت و کوبنده مواجه و ایران را به گورستان متجاوزین تبدیل خواهند کرد.

در پایان قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله 13 آبانه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ملی، همراه با سایر آحاد و مردم رشید، انقلابی و ولایت مدار ایران ضمن میثاق مجدد با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره ) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت از هم ناگسستنی خود با ولی‌امر‌مسلمین‌ حضرت‌ امام‌خامنه‌ای‌عزیز(مدظله‌العالی)، منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون – به ویژه در عرصه‌ی هسته‌ای و تاکتیک نرمش قهرمانانه و هوشمندی برابر جبهه معاندین ملت ایران – را "فصل الخطاب" دانسته و بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و تمامی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های ملی در جهت تحقق منویات معظم له تاکید می‌نماییم.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هم به خیل عظیم راهپیمایان تهرانی پیوست

نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جایگاه ویژه برگزاری مراسم 13 آبان حضور یافت.

سجادی دیروز از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

مصلحی: تیم مذاکره کننده با پشتوانه راهپیمایی 13 آبان دشمن را مدیریت کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت نهم در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت این راهپیمایی به این دلیل است که وقتی ما در داخل کشور اقتدار نشان دهیم و مردم نشان دهند که در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آیند، آنهایی که بحث مذاکرات را مطرح می‌کنند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک مأموریت است می‌توانند با اقتدار و محکم بایستند.

وی اضافه کرد: در واقع اجازه نمی‌دهند که حق و حقوق ملت ایران با مشکل مواجه شود و نکته مهم این است که کسانی که مذاکره می‌کنند می‌توانند با این پشتوانه دشمن را مدیریت کنند نه اینکه دشمن آنها را مدیریت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که 30 سال پیش دانشجویان ما نام این سفارت را لانه جاسوسی نهادند و اکنون تازه کشورهای دیگر آن را لانه جاسوسی می‌نامند، نظر شما در این باره چیست؟ اظهار داشت: بصیرت دانشجویان به تبعیت آنها از ولایت بازمی‌گردد. دقیقا آن زمان در تبعیت از امام آن حرکت شکل گرفت و امروز هم همین طور؛ هر جا این تبعیت پررنگ باشد بصیرت بالا می‌رود.

پوشش مراسم ۱۳ آبان توسط ۶۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار

هم اکنون حدود 600 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در حال مخابره اخبار مربوط به این مراسم هستند.

راهپیمایان تهرانی به یاری مستضعفان شتافتند

در این مراسم صندوق‌هایی از سوی کمیته امداد برای کمک به محرومان و مستضعفان در نظر گرفته شد که حاضرین در این مراسم کمک‌های نقدی خود را به مستضعفان اهدا می‌کردند.

مترو امروز در ایستگاه طالقانی توقف نکرد

مترو امروز در حالی در ایستگاه طالقانی توقف نکرد که بسیاری از مشتاقان حضور در راهپیمایی با شکوه 13 آبان قصد داشتند در این ایستگاه برای پیوستن به راهپیمای شکوهمند یوم الله 13 آبان پیاده شوند.