محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شب گذشته در دیداری 2 ساعته برای اولین بار زوایای جدیدی از حضور مقتدرانه در اجلاس ژنو را تشریح و بخشی از ناگفته‌های خود را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دوشنبه شب در دیدار صمیمی با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه همیشه باید خط اصلی را در ذهن داشت، گفت: باید تلاش کنیم هر کاری که در زندگی انجام می دهیم فقط برای خدا باشد چون کاری که برای خدا نباشد، مهم نیست چه چیزی باشد و قطعا به سقوط می‌انجامد.

 

وی با اشاره به حرکت و قیام امام خمینی (ره) و انگیزه الهی آن امام افزود: کاری که برای خدا باشد، عین پیروزی است و اگر حتی به ظاهر انجام دهند آن کار الهی قطعه قطعه هم بشود باز هم پیروز است.

 

احمدی نژاد اساس مشکلات دنیا را غیر خدایی بودن کارها دانست و با بیان اینکه کار خدایی نگاه انسان را عوض می‌کند و همه عالم را در سیطره انسان قرار می‌دهد، به حقیقت مفهوم امام معصوم اشاره کرد و گفت: خداوند انسان را خلیفة الله خواسته است تا جامعه‌ای سعادتمند‌ بر پا کند و در آن اسماء الهی متجلی شود تا از مسیر اصلاح ساختار جامعه، انسان ساخته شود و تعالی پیدا کند.

 

وی ادامه داد: برای این کار ابتدا انسان باید به درستی خود را بشناسد و برای به دست آوردن یک شناخت کامل باید انسان کامل را بشناسیم. چرا که انسان کامل واسطه فیض خدایی است.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: نقطه تمرکز شیطان از ابتدا، غافل کردن دل انسان از حقیقی به نام امام معصوم بوده است تا انسان از راه رسیدن به خدا منحرف شود. اما همه هستی از وجود امام بهره می‌برد و تمایل به حقیقت در وجود اکثر قریب به اتفاق انسان‌های دنیا وجود دارد و امام معصوم در حال مدیریت عالم است و این اشتباه است که تصور کنیم ماموریت امام فقط بعد از ظهور آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به تعالی ارزش‌های نوع بشر در طول تاریخ تاکنون افزود: انسان در یک مسیر کمالی در حال حرکت است و مدیریت این حرکت به دست امام معصوم است.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ماجراهای پیش آمده در دانشگاه کمبیا و اجلاس ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: در اجلاس ژنو همه مستکبرین از چند ماه قبل برنامه ریزی کرده بودند تا در آنجا ماجرا درست کنند چرا که در اجلاس دوربان1 که در آفریقای جنوبی برگزار شده بود رژیم صهیونیستی به عنوان نماد نژاد پرستی در عصر حاضر شناخته شده بود و آنها نمی‌خواستند در اجلاس دوربان2 که در ژنو برگزار می‌شود این واقعیت تکرار شود.

 

وی با اشاره به تلاش مستکبرین برای عادی کردن رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مستکبرین آنقدر هولوکاست را قدسی کردند تا آن را محور وحدت خودشان قرار دهند؛ بعد از مطرح شدن مسئله هولوکاست از سوی ما یکی از اساتید دانشگاه ها غربی در مطلبی خطاب به دنیای غرب نوشته بود که «دیگر این قدر دست و پا نزنید چون کار غرب تمام است چرا که ما تمام مقدسات را کنار گذاشتیم و هولوکاست را به یک محور قدسی تبدیل کردیم. اما ایرانی‌ها با هوشمندی این محور قدسی به جا مانده در غرب که موجب اتحاد دنیای غرب می شد را در هم شکستند و دیگر نمی‌توانیم آن را جمع کنیم.»

 

احمدی نژاد ادامه داد: آنها 3 سال قبل به صورت خبیثانه در یکی از جلسات سازمان ملل مصوبه‌ای را گذراندند که هر کس هولوکاست را زیر سوال ببرد مجرم است و همه دولت‌ها نیز موظف هستند هولوکاست را حتی در متون آموزشی خود بگنجاندند؛ آنها می‌خواستند عین این برنامه را در ژنو نیز پیدا کنند تا اثبات نژاد پرستی رژیم صهیونیستی که دستاورد ملت‌ها را بود را کنار گذاشته و بعد هم ما را نژاد پرست بنامند.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: ما پس از اطلاع از برگزاری اجلاس دوربان -2 و دریافت دعوتنامه برای برای حضور در این اجلاس، علی رغم آنکه عده‌ای معتقد بودند که نباید در این اجلاس شرکت کرد تصمیم به حضور در ژنو گرفتیم تا در مرکز حمایت از رژیم صهیونیستی با منطق نژاد پرست بودن این رژیم را فریاد کنیم.

 

وی ادامه داد: در دیداری که با رئیس جمهور سوئیس نیز انجام شد به وی گفته بودند که بنده را از گفتن واقعیت رژیم صهیونیستی در اجلاس ژنو منصرف کند، همین مسئله در دیدار با دبیر کل سازمان ملل نیز تکرار شد و البته حداکثر پیش بینی ما هم آن بود که بعد از سخنان ضد صهیونیستی در این اجلاس حداکثر سر و صدایی بلند شود و اعتراضاتی انجام شود اما در روز برگزاری اجلاس ژنو اتفاقاتی وسیع‌تری رقم خورد؛ فضا به گونه ای بود و طوری سازماندهی شده بود که در چند مرحله ما را مورد حمله قرار دهند و در درجه اول ما اجلاس را ترک کنیم و یا اگر این طور نشد حداقل با بر هم خوردن تعادل ما حرف‌های ما متزلزل شود به همین دلیل هم پیش از آغاز سخنرانی من را به اتاقی بردند تا از آنجا مستقیم به پشت تریبون رفته و از پشت تریبون هم مستقیم به آن اتاق برگردم. اما بعد از چند دقیقه حضور در آن اتاق به دلمان افتاد که باید در وسط سالن اجلاس که محل حضور هیئت ایرانی بود حضور یابیم که این کار هم انجام شد و به محض ورود ما به سالن، قریب به اتفاق حاضرین شروع به دست زدند کردند و بعدا متوجه شدیم که همین تشویق جمعیت آرامش فکری توطئه گران را بسیار به هم ریخت.

 

احمدی نژاد گفت: در ذهنم بود که چون در اروپا به پیامبر ما توهین کردند حتما در آغاز سخنان خود نام پیامبر را ببرند و بعد هم دعای اللهم عجل لولیک الفجر خواندم که یکبار دیدم فردی یک شیء پلاستیکی به سمت من پرتاب می‌کند تا در ما رعب ایجاد شود و اجلاس را ترک کنیم؛ یک لحظه تمام حوادث دانشگاه کلمبیا از ذهنم گذشت و بی اختیار خنده‌ام گرفت و در دلم می‌گفتم که خدایا امروز هم چطور می‌خواهد حال اینها گرفته شود.

 

وی افزود: بعد از آنکه آن فرد را از سالن خارج کردند از نو شروع کردم و دوباره همان دعا‌ها را خواندم تا ثبت شود؛ بعد از گذشته چند دقیقه تعدادی از اروپایی‌ها سالن را ترک کردند و جالب بود که می‌خواستند بقیه حاضرین را هم مجبور به خروج کنند اما این طور نشد و چه در داخل و چه در بیرون از سالن یکپارچه برای ما دست می‌زدنند و جالب آنکه در تصاویر پخش شده توسط رسانه های غربی دوربین را فقط روی هیات ایرانی زوم می کردند تا یکپارچگی دست زدن حضار برای ایران نشان داده نشود؛ همان لحظه به دلم افتاد که بگویم «از حضار خواهش می‌کنم اینها را ببخشند، اینها نمی‌فهمند».

 

احمدی نژاد ادامه داد: فضا به گونه‌ای رقم خورد که گویا ای مراسم برای دفن لیبرال دموکراسی گذاشته شده چون غربی‌ها به مقدسات ما توهین می‌کردند اما می‌گفتند با تساهل و آزادی نباید کسی اعتراض کند. اما همان ها شنیدن حتی گوشه ای از جنایات خود را تحمل نکردند.

 

وی تصریح کرد: پس از پایان سخنرانی‌ اکثر خبرنگاران سالن اجلاس به مقصد محل برگزاری نشست خبری ما ترک کرده و حتی یکی از همراهان می‌گفت: تصاویری که رد سالن پخش می‌شد حالت صورت و دست و نوشته‌های تو را نشان می داد تا شاید تزلزلی از ما به دنیا منعکس کنند. اما در این هدف خود موفق نشده بودند و بعدا متوجه شدیم که خارج از اراده ما کاری انجام شده که تا بعدها اثر گذار خواهد بود؛ تمام متفکران آنها طراحی کرده بودند که صحنه به گونه ای دیگر رقم بخورد اما آنگونه نشد و هنوز که هنوز است موضوع آن اجلاس و کاری که ایران انجام داد موضوع روز اروپا است.

 

احمدی نژاد با اشاره به ضعف‌های لیبرال دموکراسی که در آن با حضور بسته چند حزب، حضور مردم و اخلاق و ارزش‌های انسانی نابود می‌شود، اظهار داشت: یک خبرنگار سوئیسی به من گفت مردم اروپا از صحبت‌های تو در این اجلاس ناراحت هستند، به او گفتم مگر شما مردم هستید بیاید یک انتخابات با آزادی کامل در اروپا برگزار کنید و ما هم بر آن نظارت کنیم تا ببینید بیش از 70 درصد مردم اروپا هم طرفدار ما هستند و آن 30 درصد هم تحت فشار هستند، خیالتان راحت باشد ما هم در آمریکا هم طرفدار داریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد غلط احزاب در غرب گفت: حزب اگر مردمی باشد و تکلیفش را خوب انجام دهد خوب است اما حزبی که فقط در جهت منافع خود و برای قدرت بجنگند چه خوبی‌ می‌تواند داشته باشد؛ اینکه عده‌ای بگویند این از لوازم دموکراسی است و ما اجبارا باید به همان شیوه‌ آنها عمل کنیم را قبول ندارم.

 

رئیس جمهور با اشاره به برخی از اظهار نظر‌ها مبنی بر اینکه نباید به مسائل جهانی کار داشته باشیم اظهار داشت: امروز دیگر امکان ندارد که یک کشور به دور خودش حصار بکشد و پیشرفت کند؛ بهترین حالت هم برای رفع تهدید آن است که کانون تهدید مورد هدف قرار گیرد، ما چرا باید بنشینیم که ما را در تهران مورد فشار قرار دهند، ما به کشور آنها می‌رویم و آنها را مورد فشار - البته غیر نظایم قرار می‌دهیم؛ مگر می‌شود به آنها کار نداشت اگر ما با آنها کار نداشته باشیم آنها با ما کار دارند، مگر آنها عراق و افغانستان را اشغال نکردند و بعد هم گفتند گام بعدی ایران است پس حال چه شده که حتی جرات تهدید را ندارند.

 

وی ادامه داد: اگر نظام سلطه کنار برود توده های مردم در مقابل عدالت مقاومت نمی‌کنند و اصلا شرایط تحقق حکومت جهانی، خواسته عمومی ملت‌ها است و به امید خدا موج عظیمی که در دنیا بر پا شده، بساط استکبار را جمع می‌کند.

 

رئیس جمهور اقتدار امروز ایران را یک اقتدار صالح و کانون امید ملت‌ها دانست و تاکید کرد: ماموریت ما این است که فضای آرمانی را زنده نگه داریم تا در فضای اندیشه جهانی گسترش یابد.