راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ماه سال 1391 همزمان در سراسر ایران اسلامی با خروش یک‌پارچه‌ ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" برگزار شد. در این میان مردم انقلابی ایران هم‌چنین با طرح شعارهایی مبنی بر «مذاکره با آمریکا محال است/ این سند زنده انقلاب است» بر فصل‌الخطاب بودن مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان در این موضوع تاکید می کردند.

راهپیمایی بزرگ 22 بهمن‌ماه سال 1391 از ساعت 9 صبح روز یکشنبه همزمان در سراسر ایران اسلامی و در تهران از مسیرهای ده‌گانه تعیین شده با خروش یک‌پارچه‌ ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" به سمت میدان آزادی برگزار شد.

مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی تهران با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران راس ساعت 10 و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مردم بصیر و همیشه در صحنه و مسوولان لشکری و کشوری و تعدادی از سفرا و کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

سران قوا، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان کشوری نیز همگام و همراه با آحاد مختلف مردم، با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه وحدت و حضور را به نمایش گذاشتند.

رییس‌جمهور نیز دقایقی پس از ساعت 10 صبح، به خیل عظیم مردم تهرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی پیوست.

رییس‌جمهور از ضلع جنوبی میدان آزادی در این راهپیمایی با شکوه حضور پیدا کرد و در هنگام حضور مورد استقبال مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی قرار گرفت و جمعیت شعارهایی در حمایت از رییس‌جمهور سر دادند.

رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب متعلق به ملت ایران است و هویت و موجودیت ماست و مقایسه اراده ملت با مشکلات بی انصافی است.

احمدی‌نژاد را در این راهپیمایی تعدادی از اعضای دولت از جمله ثمره‌هاشمی همراهی می‌کردند.

همچنین آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نیز با حضور در تقاطع خیابان آزادی - اسکندری در همان ساعات اولیه شروع راهپیمایی به خیل عظیم مردم در راهپیمایی پیوست.

رییس قوه قضاییه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم با این حرکت به کشورهای سلطه‌طلب این پیام را دادند که ما هستیم و ایستاده‌ایم.

وی گفت: پیام حضور مردم پرشور ملت در راهپیمایی پیوند همیشگی با ولایت است.

برخی از مسوولان قضایی نیز همراه با رییس قوه قضاییه در این راهپیمایی شرکت کردند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، مصطفی محمد نجار وزیر کشور، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار احمدی‌مقدم، علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی سعیدلو معاون امور بین‌الملل رییس‌جمهور، محمدحسین یادگاری رییس جهاددانشگاهی، محمدباقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، پرویز داوودی معاون اول پیشین رییس‌جمهور، پرویز فتاح وزیر سابق نیرو، صادق محصولی عضو جبهه پایداری، شهردار تهران، سعیدی‌کیا - وزیر پیشین مسکن، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر محتشمی‌پور دبیرکل سابق جمعیت دفاع از انتفاضه فلسطین، محمد شریعتمداری - وزیر بازرگانی دولت‌های هفتم و هشتم، حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات، تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، علی‌اکبر محرابیان مشاور ارشد رییس جمهور، محمد عباسی وزیر ورزش و امور جوانان، جت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان سمت.

گروه‌های مختلف مردمی که از آغازین ساعات راهپیمایی امروز به خیابان‌ها آمده‌اند در مسیر راهپیمایی خود به سمت میدان آزادی تهران، با طرح شعارهایی مبنی بر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی‌ داشتند.

در این میان مردم انقلابی ایران هم‌چنین با طرح شعارهایی مبنی بر «مذاکره با آمریکا محال است/ این سند زنده انقلاب است» بر فصل‌الخطاب بودن مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان در این موضوع تاکید می کردند.

تراکت، بروشور، پرچم و تمثال شهدای هسته‌یی ایران در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن توسط نهادها و گروه‌های اجتماعی، سیاسی و مدنی پخش شد.

تمثال شهدای هسته‌یی (شهید مصطفی احمدی‌روشن، داریوش رضایی‌نژاد، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری) از جمله اقداماتی بود که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن تهرانی‌ها انجام شد.

نوجوانان و جوانان بیشترین استقبال را از در دست گرفتن این تمثال که می‌توان آن را روبروی صورت گرفت، داشتند.

شبکه‌های مختلف صدا با حضور در مسیرهای مختلف راهپیمایی 22 بهمن همراه و همگام مردم حضور آنها را به صورت زنده اطلاع رسانی می‌کردند.

" مذاکره نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم"، "مرگ بر مذاکره کننده، مرگ بر سازشگر"، "تحریم اقتصادی دیگر اثر ندارد"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "ای احمدی روشنم راهت ادامه دارد".

مردم پلاکاردهایی نیز با این مضامین با خود حمل می‌کردند:

"اگر دلار یک میلیون بشه، بازهم مردم حضور خواهند داشت" "مرگ بر آمریکا، "الموت لاسراییل"، "جانم فدای رهبر".

در پایان راهپیمایی با‌شکوه و دشمن‌شکن یوم‌الله بیست و دوم بهمن‌ماه امسال، قطعنامه‌ای در 10 بند قرائت شد.