همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر سلسله جلسات « به سوی دولت اسلامی » از سوی ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از دکتراحمدی نژاد در خراسان جنوبی و با سخنرانی دکتر محمدعلی رامین در خراسان جنوبی برگزار گردید .

در نخستین جلسه از سری جلسات یاد شده ،آقای دکتر رامین – محقق و استاد دانشگاه – در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن بررسی ابعاد مختلف پیشرفت ایران اسلامی طی چهار سال عملکرد دولت نهم و بیان توجه ویژه این دولت به جوانان و نخبگان، به بحث و تبادل نظر با دانشجویان پرداخت .

دومین جلسه در جمع خواهران طلبه حوزه علمیه نرجس (س) بیرجند برگزار گردید که محور مباحث مطروحه را بررسی ابعاد تحقق حکومت و دولت اسلامی و آفات پیرامون آن تشکیل می داد . در قسمتی دیگر از این جلسه ، دکتر رامین ضمن تبیین و بررسی ماجرای هولوکاست ، به نقش صهیونیسم بین الملل در فجایع انسانی و جنگهای اخیر ، تحلیلی را در رابطه با نقش مؤثر حزب الله لبنان در جلوگیری و مهار زیاده خواهی های اسرائیل ارائه نمود.

سومین جلسه که در جمع 5000 نفری مردم انقلابی و همیشه در صحنه بیرجند برگزار می گردید جناب آقای دکتر رامین با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و اهداف و عظمت عملیات بیت المقدس آنرا الگویی برای رهایی و پاکسازی جامعه اسلامی از دست منافقین ، بدخواهان و اشرار زمانه برشمرد و ضمن بیان و تبیین عملکرد دولت نهم ،به برخی از شبهات و سیاه نمایی های مغرضین و مخالفین دکتر احمدی نژاد پاسخ داد .

جلسه بعدی در بعدازظهر یکشنبه سوم خرداد در جمع پرشور حامیان مردمی دکتر احمدی نژاد در شهر سرایان برگزار می گردید که نکته قابل توجه در این جلسه استقبال گسترده مردمی از جلسه مذکور برخلاف استقبال های سرد صورت گرفته از سوی مردم آن خطه نسبت به حضور نمایندگان دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری بود . در این جلسه خدمات اقتصادی دولت نهم و تفاوتهای بنیادین تفکرات اقتصادی دولت دکتر احمدی نژاد با تیمهای افتصادی رؤسای جمهور قبلی ، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که با موجی از ابراز محبتها و تأییدات مردمی در پایان جلسه مواجه گشت .

در پنجمین جلسه مردمی ، که یکشنبه شب در جمع 3000 نفری مردم غیور و اصولگرای شهر فردوس برگزار می شد ، جناب آقای دکتر رامین با تحلیل و موشکافی جریان تکامل و پیشرفت ایران اسلامی در زمینه انرژی هسته ای آنرا از بزرگترین افتخارات دولت نهم بر شمرده و به تحسین درایت و شجاعت دکتر احمدی نژاد و تأثیر عظیم بین المللی آن پرداخت .

ششمین و آخرین جلسه از سلسله مباحث « به سوی دولت اسلامی » در جمع بسیجیان بیرجند و به بررسی مواضع جمهوری اسلامی و دولت نهم در قبال صهیونیسم بین الملل و اصل و حواشی اجلاس دوربان 2 اختصاص داشت . از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه دعوت به حضور حداکثری در انتخابات و تبیین خصوصیات کاندیدای أصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری بود .

شایان ذکر است جناب آقای دکتر رامین درحاشیه جلسات برگزار شده در شهرستانهای بیرجند، سرایان و فردوس ضمن نشست با شوراهای مرکزی ستادهای هماهنگی حمایت های مردمی دکتر احمدی نژاد در آن شهرستانها به بحث و تبادل نظر و پاسخگوئی به سؤالات مطروحه پرداخت.