احمدي نژاد گفت: 30 روزنامه به اين برادر كوچك شما از صبح تا شب هر چه مي‌خواهند مي‌گويند و بنده هم به دوستان گفتم كه بگذاريد كه آنها طعم شيرين آزادي را بچشند.ولي در دوره اي تنها روزنامه منتقد خود را هم تحمل نمي كردند.

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان در ديداري 5 ساعته با نخبگان علمي كشور كه در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي برگزار شده بود، گفت: به عنوان يك معلم ساده و شاگرد هميشه نخبگان و اساتيد دانشگاه كه اهل صحبت احساسي نبوده؛ قطره‌اي در امواج زلال ملت ايران هستم كه عشق به ايران و آرمان‌هاي ايران تنها عشق من است كه بدون آن هيچ چيز مفهومي ندارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه همه صحبت‌هايي كه اينجا انجام شد، درجهت اعتلاي ايران بود، گفت: ملت ايران يك ملت شايسته و تمدن ساز است و امروز بشريت هر چه از علم، فضيلت و اخلاقيات اسلامي دارد همه آن را مديون تلاش‌هاي ملت بزرگ ايران است و هر زمان هويت ايران و آرمان‌هاي فرهنگي آن در كنار علم و دانش بنشيند همتي به وجود مي‌آيد كه همه معادلات جهان را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه يكي از دغدغه‌ها و غصه‌هاي ما خدشه‌دار شدن غرور ملي و اعتماد به نفس مردم بود، اظهار داشت: يكي از غصه‌ها و دغدغه‌هاي مهم ما اين بود كه اعتماد به نفس و غرور ملي مردم مخدوش شده است و شما در ذهن خود خاطرات فراواني را داريد كه عزت ملت ايران توسط آنها خدشه دار شده، اما باور ما اين است كه بايد خودباوري و عزت ملي ايران در بالاترين درجه در سطح ملي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه ‌هميشه و در همه سال‌ها مشكلات وجود داشته بيان داشت: فردي گفته بود ما پايان تاريخ هستيم كه اين اظهار نظر وي، اظهار نظري عالمانه نبود و چند سال بعد فهميدند كه ما در ابتداي كمال تاريخ هم نيستيم و آنهايي كه براي ملت ايران سقف تعيين مي‌كنند حرف عالمانه‌اي نمي‌زنند و بايد با علم و ايمان و خودباوري كار كشور را جلو ببريم.

رئيس‌جمهور با اشاره به كارهاي علمي صورت گرفته گفت: وقتي با اعتماد به توانمندي‌ها و نگاه عالمانه وارد صحنه مي‌شويم نتايج صدها برابر مي‌شود.

 

*دولت‌نهم ده‌ها برابر نهضت ملي‌شدن نفت تحت فشار بود

 

احمدي‌نژاد به دستاوردهاي هسته‌اي اشاره و اظهار داشت: خيلي‌ها به من ايراد مي‌گرفتند كه چرا تو در بحث هسته‌اي اينقدر از خود سرسختي نشان مي‌دهي و در جلسه‌اي كه در نشست فائو داشتيم نخست‌وزير سابق ژاپن ساعت‌ها با من صحبت كرد و به من گفت كه اين افراد به شما آسيب مي‌رسانند و از من سوال كرد كه آيا حاضريد در مواضع خود كوتاه بيايد كه من به او جواب نه گفتم و او دوباره با ادبياتي ديگر شروع به صحبت كردن كرد و به من گفت از توانايي‌هايي برخوردار است كه شرط در اختيار قرار دادن اين توانايي‌ها به ايران اين است كه ما فعاليت‌هاي خود را تعطيل كنيم اما من به او پاسخ دادم ما اهل صلح هستيم اما زير بار زور نمي‌رويم.

احمدي‌نژاد با اشاره به دلايل پافشاري ملت ايران بر حقوق خود بيان داشت: شاگرد و فردي از دل دانشگاه هستم كه امروز رئيس‌جمهور و در حقيقت خادم ملت هستم و بايد نگاه من به مسائل كارشناسي باشد و نمي‌توانم طرح‌هاي غيركارشناسي را كه پشت آن موج تبليغاتي و سر و صداها و اين حزب و آن حزب و مدعي‌هاي بسياري قرار دارد وارد سيستم اجرايي كنم.

وي افزود: پيش از مسئوليت با كارشناسان بسياري نشستيم و صحبت كرديم و مسير حركت ملت ايران و انقلاب‌هايي كه در دوره معاصر ما اتفاق افتاد و به شكست انجاميد را دقيق مطالعه كردم و عناصر ضعف و قدرت و قوت آن را بررسي كردم و تنها گفتم كه بايد در مسئله سياست خارجي ما بايد به اتكا به اقتدار ذاتي و ملي ايران حركت كنيم و سياست ما در ديپلماسي فعال خواهد بود.

رئيس جمهور با اشاره به دو دليل ايستادگي بر مسئله هسته‌اي گفت: يك وجه ايستادگي ما در مسئله هسته‌اي استقلال و عزت و غرور ملي است چرا كه مي‌دانيم غربي‌ها به دنبال بمب نيستند و به راستي آنهايي كه نسل پنجم بمب‌ها را دارند و تمام نقاط جهان را نشانه گرفته‌اند آيا از دستيابي ايران به يك بمب مي‌ترسند و درحقيقت آنها به دنبال اين بودند كه در يك موضع سياسي اراده خود را بر ملت ايران تحميل كنند و اگر يك ملتي آن را مي‌پذيرفت بايد تا پايان راه با آنها همراه مي‌شد و ديگر هيچ نقطه‌اي از استقلال و عزت ايران باقي نمي‌ماند و همه ديديم كه آنها چه كردند.

احمدي‌نژاد همچنين ادامه داد: من پلمپ شدن يك اره در تاسيسات هسته‌اي را مثال زدم تا عمق خباثت آنها را و سطح ادعاهاي آنها را نشان دهم، آنها در مذاكرات سعدآباد رسما به ما نوشتند كه بايد تمام رشته‌هاي علمي كه ممكن است به گونه‌اي مسئله هسته‌اي را پشتيباني كنند تعطيل كنيد و به اين ترتيب بايد رشته‌هاي فيزيك، شيمي و رياضي ما تعطيل مي شد و حتي آنها آمده بودند كه اين كار را انجام دهند، آنها هيچ وقت عزتمندي ايران را نمي‌پذيرند و اينجا بحث اتمي شدن ايران يك بحث ثانوي بود؛ چراكه آنها عزت و افتخار ملت ايران را نشانه گرفته بودند و قصد مخدوش كردن ايران را داشتند.

رئيس‌جمهور همچنين گفت: اين فشارها يكي از پيچيده‌ترين عرصه سياسي تاريخ ملت ايران بود؛ چرا كه هم قدرت‌هاي استعمار بسيج بودند و نيروي نظامي آنها پشت مرزهاي ما بود و تهديد مي‌كرد و قدرت اقتصادي و سياسي آنها همه حضور داشت و ما پس از انقلاب معاهده بين‌المللي را نداشتيم كه بدون تصويب مجلس اجرايي شده باشد؛ چرا كه در قانون اساسي داريم كه براي جلوگيري از تحميل قراردادهاي ننگين آمده است كه بايد قراردادهاي خارجي به تصويب مجلس برسد، اما آنها آمدند و فشار آوردند و گفتند كه پروتكل الحاقي را بايد ايرانيان بپذيرند و پس از اينكه امضا شد قبل از اينكه مجلس آن را تائيد كند به طور داوطلبانه پذيرفته شد اما آنها در سند نوشتند كه درست است كه داوطلبانه است اما الزام آور است و برگشت آن محال است وآن داوطلبانه را نوشتند تا سر ما را شيره بمالند.

وي با اشاره به يكي ديگر از اسناد كه آن را بدتر از پروتكل الحاقي دانست گفت: پروتكل الحاقي تنها دست بازرسان را باز مي‌گذارد تا هر نقطه‌اي از ايران را كه مي‌خواهند بازرسي كنند، يعني توانمندي دفاعي ملت ايران را كشف كند و آن را به دشمنان ارائه كند، اما سند ديگري در ايران امضا شد كه اين از نگاه ملت پنهان ماند و آن توافق ايران با آژانس تحت عنوان ترتيبات اجرايي بود. شما مي‌دانيد كه پادمان‌هاي NPT به اين ترتيب است كه اگر شما تاسيسات هسته‌اي درست مي‌كنيد شش ماه قبل از اينكه تزريق گاز انجام دهيد و غني سازي را آغاز كنيد بايد به آنها اطلاع دهيد اما در ترتيبات اجرايي آمده بود كه هر انديشه‌اي كه در ذهن دانشمندان براي موضوع هسته‌اي است پيش از اينكه به روي كاغذ بيايد و اجرايي شود بايد به آنها اطلاع دهيد و اين حد بالاي استعمار است و آنها به طور حتم از ما مي‌خواستند كه قبل از اينكه در بحث هوا و فضا كاري كنيم بايد به آنها اطلاع دهيم و بدانيد كه اين سند در كشور ما به امضا رسيد و آنها به دنبال مخدوش كردن عزت ملت ايران بودند و مي‌خواستند بگويند كه اگر انقلابي ايجاد شده است كه نويد آزادي، عزت و عدالت سر ميدهد اين انقلاب هم تسليم نظام سلطه شده است.

رئيس جمهور ادامه داد: هيچ فردي در ايران نيست كه به محض آنكه بفهمد عزت او خدشه دار شده است، زير آن ظلم و ستم برود. ما براي حفظ عزت و استقلال خود بايد مي‌ايستاديم و حفظ عزت و استقلال مرزي ندارد و نمي‌توان گفت كه چقدر هزينه براي آن بايد پرداخت. مثلا براي هشت سال جنگ هيچ كس نمي‌توانست تعيين كند كه چه ميزان بايد هزينه مي‌شد لذا همه فدا شدند و بيش از 200 هزار سرو بلند قامت به زير افتادند تا قامت ملت ايران برافراشته بماند.

احمدي‌نژاد با اشاره به وجه دوم ايستادگي ملت گفت: همه مي‌دانيد كه پيشرفت يك كشور جز بر پايه علم ممكن نيست و هيچ كشوري نمي‌تواند بدون علم پيشرفت كند؛ چرا كه علم است كه راه را باز و پله‌هاي پيشرفت را ايجاد مي‌كند و يك ملت را به قله‌هاي پيشرفت و سعادت مي رساند، كشورها از نظر ما سه دسته‌اند يك دسته كشورهايي كه از علوم پيشرفته برخوردارند و يك عده كشورهايي كه مانند ما مي‌توانند از علوم پيشرفته برخوردار باشند و دسته سوم كشورهايي هستند كه حتي اگر علم را در اختيار آنها بگذاريم نمي‌توانند از شدت عقب‌افتادگي از آن استفاده كنند.

وي اظهار داشت: امروز چند كشور هستند كه علوم ويژه را در انحصار خود گرفتند و اجازه ورود كشورهاي ديگر را به آن نمي‌دهند و آنها نمي‌خواستند اجازه دهند كه ما به سمت علم و فناوري برويم و به مرزهاي دانش دست پيدا كنيم؛ چراكه علوم پيشرفته موتور حركت كشور هستند يعني اگر ما بر روي مرز دانش بايستيم اين حركت موتور حركت كشور به سمت جلو مي‌شود و امروز علوم پيشرفته مساله هسته‌اي، هوافضا و نانوتكنولوژي است و آنها مي‌خواستند راه دستيابي ايران به اين امور را مسدود كنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به نتايج پذيرش خواسته‌هاي غربي‌ها گفت: نتيجه تسليم ايران در برابر خواسته‌هاي آنها اين بود كه ايران براي هميشه در دنيا دست دوم باقي بماند و بنده به عنوان يك فرد كوچك ملت مي‌دانم كه هيچ يك از آحاد ملت محال است كه زير بار اين ستم برود و هرگز هم نخواهد رفت.

احمدي‌نژاد نگاه ايران را به عرصه‌هاي پيچيده نگاهي عالمانه دانست و گفت: برخي امروز راه مي‌افتند و مي‌گويند كار اين دولت، ‌كارشناسي نيست و اين دولت علم نمي‌فهمد، اما بدانيد فشارهايي كه بر ما در اين 4 سال وارد شد،‌ ده‌ها برابر فشارهايي بود كه در نهضت مشروطه و نهضت ملي شدن نفت وارد شد؛ چرا كه اين مسائل، مسائلي كليدي است و اگر ما در اين مسائل عقب‌نشيني نكردم حاصلش اين بود كه ديگر مانعي براي پرواز ملت ايران به سوي قله‌هاي پيشرفت وجود ندارد و حركت شتابان مي‌شود و سرعت‌ها افزايش مي‌يابد و توان‌ها نيز افزايش مي‌يابد و به لطف خداوند ما از اين فشارها عبور كرده‌ايم.

 *هرگز شان ملت ايران را روي ميز نمي‌گذاريم

 وي گفت: چند روز گذشته جلسه‌اي داشتيم كه در آن بحث پيغام‌هاي آمريكا براي مذاكره با ايران مطرح بود و فردي پيشنهاد داد كه ما بايد براي آنها پيش شرط تعيين كنيم كه بايد مساله هسته‌اي ما را حل كنيد. در پاسخ گفتم كه مسئله هسته‌اي حل شده و ديگر هيچ كسي نمي‌تواند هيچ غلطي بكند و اگر كسي حق قانوني خود را از دشمن التماس كند به طور حتم لباس ذلت را به تن مي‌كند و به حق خود هم نمي‌رسد. هرگز برسر حق خود با هيچ كشوري مذاكره نمي‌كنيم. به آنها پيغام دادم كه ما اهل مذاكره در شرايط برابر هستيم و حاضريم درخصوص مديريت جهان صحبت كنيم و ما هرگز نمي‌پذيريم كه شما بر سر يك ميز بنشينيد و چماق در دستتان باشد و ما 4 پله پايين‌تر بنشينيم و حق خود را طلب كنيم و بدانيم كه آن دوران گذشت و آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت.

وي افزود: اين نگاه ما يك نگاه عالمانه و واقع‌بينانه است و اتفاقا همكاران من خود را از اين موضوع كنار گذاشتند و برخي به من گفتند كه تو چرا اينقدر در شكم قلدرها و زورگويان مي‌روي و چرا به فكر آينده خود نيستي. من به آنها پاسخ دادم كه ما همه محو در آينده درخشان ملت ايران هستيم.

رئيس‌جمهور در خصوص انتقاد خارجي‌ها و برخي داخلي‌ها به سياست خارجي دولت نهم گفت: در مسئله هسته‌اي هم خارجي‌ها و هم برخي در داخل زير سوال مي‌برند، اما بدانند كه الفباي ديپلماسي اين است كه وقتي در معرض هجوم گسترده هستيد قواي خود را بر روي نقطه ضعف دشمن متمركز كنيد و اين ابتدايي‌ترين مسئله در بحث مواجهه با دشمن است و امروز دشمن آمده است و صف‌آرايي كرده و نيروهاي خود را پشت مرزهاي ما آورده اند و هر روز ما را تهديد مي‌كند و قطعنامه‌ها را يكي پس از ديگري صادر مي‌كند و مي‌خواهد شريان‌هاي اقتصادي ما را مسدود كند و اين سوال مطرح است كه آيا ما بايد بنشينيم و در خانه خود از دشمن استقبال كنيم؟. بدانيم كه حضرت علي (ع)‌فرموده‌اند كه اگر كسي بنشيند و از دشمن در خانه خود استقبال كند لباس ذلت بر تن خواهد كرد و ملت ايران هرگز زير بار ذلت نخواهد رفت.

احمدي‌نژاد به تحريم‌هاي غربي‌ها عليه ايران اشاره كرد و گفت:‌ در مسئله هجوم نظامي و تحريم اقتصادي آنها دنبال دو چيز بودند اول اينكه ملت ايران را مرعوب كنند و دوم اينكه بگويند ملت ايران منزوي شده‌اند لذا ما بايد در يك نبرد اهداف دشمن را شناسايي كنيم و براي خود طراحي داشته باشيم و در حالي كه دشمن مي‌خواست ملت ما را مرعوب كند و داخل كشور را بر آشفته كند و در صحنه جهاني نيز ارتباطات ما را درك كند و ما را در عرصه جهاني نيز منزوي كند تا با دو ضربه ديگر كار را تمام كند. لذا ما مي‌بايست استراتژي دشمن را مي‌شكستيم و در يك پله بالاتر مي‌ايستاديم.

وي با اشاره به استراتژي ايران در برابر دشمن و تهديدات آنها افزود: آنها وقتي اولين قطعنامه را صادر كردند تصور كردند كه يك موج وحشتي را در دل مردم ما ايجاد مي‌كنند، البته افرادي هم بودند كه در اينجا موج آنها را كامل مي‌كردند و آنها در گام دوم به دنبال اين بودند كه ايران در دنيا منزوي شود اما بنده به عنوان كوچك شما و مشورت دوستان و با الهام گيري از فرهنگ ايران برنامه‌ريزي كردم و به محض اينكه اولين قطعنامه صادر شد ما به آمريكاي جنوبي رفتيم و در آنجا با 3-4 كشور ديدار كرديم و حتي ملاقات مردمي هم داشتيم. معناي اين كار اين است كه چون هميشه امريكاي جنوبي حياط خلوت آمريكا بوده است ما به آنها گفتيم كه اگر مي‌خواهيد ما را منزوي كنيد، ما هم در اين كشورها حضور پيدا مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور ادامه داد:‌ خبرنگاري از من پرسيد كه اگر شما در مواضع‌تان كوتاه نياييد اين كشورها شما را منزوي مي‌كنند، من به او پاسخ دادم كه ملت ايران همه اين كشورها و هفت جد و آباد آنها را ضعيف و منزوي خواهد كرد و ما در سفري كه به آمريكاي جنوبي داشتيم چندين ميليارد قرارداد اقتصادي بستيم، ملاقات مردمي نيز داشتيم و حتي عليه قدرت‌ها نيز سخنراني كرديم و ملت‌ها نيز حمايت خود را از ما اعلام كردند و آيا اين كار غيرعالمانه است؟

احمدي‌نژاد همچنين اظهار داشت: اين كشورها آنقدر پررو هستند كه در حالي وقتي به آنها در افغانستان و عراق و حتي در هسته‌اي هر تهديدي كه كردند پذيرفته شد و آمدند ما را با پروريي محور شرارت ناميدند و آيا ما بايد به جنگ مستقيم دشمن برويم و يا بايد عقبه آن را مورد حمله قرار دهيم و شما مي‌دانيد كه پارتيزانيسم متعلق به ايران بوده است و اين امر شيوه جنگ ايراني‌ها بوده است و ما عقبه دشمن را مورد هدف قرار داديم.

وي با اشاره به مقاله يك محقق آمريكايي در خصوص هولوكاست گفت: اين محقق مقاله‌اي درباره هولوكاست نوشته و در پايان آن با ذكر نامي از من كه در حقيقت ملت ايران است نوشته است كه شما ملت ايران را نشناخته‌ايد؛ چرا كه ملت ايران مبتكر بازي شطرنج است و بسيار هوشمند هستند و ملت ايران ستون فقرات انسجام نظام ليبرال غربي را مورد هدف قرار دادند و آن را منهدم كردند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: در حالي كه ما آماده بوديم تا همه تهديدات دشمن را خنثي كنيم اما ما نقطه ضعف دشمن را مورد هدف قرار داديم و عجيب است كه جيغ‌هاي بنفش و سرخ از تمام محافل صهيونيستي و آمريكايي به هوا برخاست و برخي به من مي‌گفتند چرا رفتي و ماجراجويي كردي و سوال من اين است كه آيا حركت ما ماجراجويي است يا اينكه ما اجازه دهيم تمام تاسيسات هسته‌اي ما پلمپ شود و حتي از ما بخواهند رشته‌هاي تحصيلي را تعطيل كنيم و آيا اين امر عقلانيت است؟ عقلانيت اين است كه اقتدار ملت را بشناسيد و از اين اقتدار در مناسبات جهاني استفاده كنيم و من خطاب به شما بگويم خدا شاهد است كه من بيش از 200- 300 ملاقات با شخصيت‌هاي بزرگ جهان داشته‌ام اما در اين ديدارها يك تقاضا براي ملت ايران نداشتم در حالي كه ديگران به من مي‌گويند درخواست‌هايي از آنها را داشته باشم اما ما شان ملت ايران را روي ميز نمي‌گذاريم و آن را به سادگي نمي‌شكنيم لذا ما در شرايط برابر قرارداد مي‌بنديم، همكاري مي‌كنيم و فعاليت خود را ادامه مي‌دهيم اما هرگز به آنها التماس نمي‌كنيم.

احمدي‌نژاد با اشاره به سفرهاي خود به كشورهاي مختلف اظهار داشت: بيش از 60 سفر به كشورهاي مختلف داشتم و يكي از خلبانان به من گفت كه تو بايد كمي هم به خود برسي و آمادگي جسمي داشته باشي، به او گفتم كه اين يك ضرورت است و اگر ما امروز نرويم فردا پشيمان مي‌شويم و نبايد بايستيم تا دشمن بيايد و هزينه‌هاي ما را صد برابر كند و امروز وقت كار و تلاش است و به او گفتم كه قلب هزاران احمدي‌نژاد فداي يك لحظه آسايش و سرافرازي ملت ايران شود.

وي افزود: ما به اين دليل پشت سر هم به كشورها سفر مي‌كنيم براي اينكه به آنها بگوييم ما منزوي نيستيم و در هر كشوري كه حضور پيدا كردم و در كنفرانس‌هاي خبري خود گفته‌ام كه حاضرم با آقاي بوش در همين كشور در خيابان قدم بزنيم تا ببينيم كه ملت‌ها چه كسي را مي‌خواهند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اتفاقات بزرگ در اين چهار سال گفت: ما بيش از 150 سال است كه تحت تهديد زندگي مي‌كنيم كه اين تهديد يا تهديد سياسي و يا نفوذ بوده است يا فشار سنگين نظامي يا اقتصادي بوده است و به خصوص بعد از انقلاب فشارها ده‌ها برابر شد و مگر يك ملت مي‌تواند تحت تهديد شكوفا شود كه اين تهديد‌ها يا درگيري است مانند جنگ تحميلي است كه به ما تحميل شد و ما شكوفا شديم اما تحت تهديد هرگز نمي‌توان برنامه‌هاي دراز مدت را اجرايي كرد و همه برنامه‌ها با بن‌بست مواجه مي‌شود و يكبار براي هميشه اين تهديدها از بين مي‌رفت و اين امر نيازمند برنامه بود.

 *هرگز مقابل زورگويان كوتاه نمي‌آيم

 احمدي‌نژاد گفت: من به دولت‌هاي قبل مي‌گفتم كه چرا شما در مقابل غربي ها كوتاه مي‌آييد و آنها مي‌گفتند اگر پرونده ما به شوراي امنيت برود خيلي بد مي‌شود و غربي ها تهديد كردند كه ما پرونده‌تان را به شوراي امنيت مي‌بريم و من به آنها پاسخ دادم كه اشتباه بزرگ شما همين جا است چرا كه اگر شما يك اقدامي را كه سرتاسر آن را كه كليدش در دست دشمن است را به عنوان خط قرمز بدانيد بايد همه منافع آن را واگذار كنيد چرا كه دشمن تهديد مي‌كند و شما مدام فعاليت‌هاي خود را تعطيل كنيد و فردا دشمن مي‌خواهد كه شما فعاليت‌هاي هسته‌اي، نانوتكنولوژي و فعاليت‌هاي هوا فضاي خود را تعطيل كنيد لذا شما بايد خط قرمز خود را منافع ملت قرار دهيد و ما گفتيم كه خط قرمز ما منافع ملت است و يكبار براي هميشه بايد اين تحريم‌ها شكسته مي‌شد و از بين مي‌رفت چرا كه نمي‌شد مدام آنها تهديد كنند و آنها يكبار تهديد كردند و ما آن تهديد را شكستيم و براي هميشه تهديدها پايان يافت.

وي افزود: بدترين و سنگين‌ترين تهديد‌ها كه در جهان وجود داشت عليه ما تصويب كرده بودند كه سال 73 و 74 آقاي كلينتون قانون داماتو را تصويب كرد و اين امر يعني بيش از 20 ميليون دلار معامله با ايران تحريم شود كه در آن موقع تورم 5/49 درصد شد و اين دفعه هم آمدند و همه بانكها را بستند و اين امر يعني يك دلار معامله هم تعطيل شد اما به لطف خداوند و هوشمندي جوانان، بازرگانان و متخصصان اقتصاد كشور آنچنان آن تحريم‌ها شكسته شد كه آنها ديگر قادر نيستند كه هيچ چيز ديگري را عليه ملت ايران تصويب كند و ما امروز به يك سازمان جديدي در مبادلات بين‌المللي رسيده‌ايم كه خارج از دسترس و اقتدار آنها است.

رئيس‌جمهور با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي دشمنان گفت: آنها ما را تحريم اقتصادي كردند اما بايد امروز ببينيم كه اقتصاد چه كسي رو به ويراني و اقتصاد چه كسي رو به شكوفايي است و بايد ببينيم بانك‌هاي كدام كشور ورشكسته شده و بانك‌هاي كدام كشور با قدرت در حال فعاليت است آنها در گذشته دهها جلسه مي‌گذاشتند و مي‌نشستند قدرت دشمن را دهها برابر و قدرت ملت را در كمترين سطح ارزيابي مي‌كردند تا اينكه مرا قانع كنند تا از مواضع خود كوتاه بيايم و حتي يكي از همين افراد در تلويزيون گفت كه يك ماه ديگر به ايران حمله مي‌شود و من به او پيغام مي‌دهم و حتي اگر چنين چيزي قرار بود انجام شود تو نبايد چنين حرفي مي‌زدي چرا كه براي يك سياستمدار يك ماه هر لحظه‌اش هزاران فرصت است و من به اين دوستان گفتم كه شما انقدر كه قدرت دشمن را بزرگ مي‌كنيد يك ذره هم در خصوص قدرت ملت ايران صحبت كنيد و من در تلويزيون گفتم كه محال است يك نفر قدرت اين را داشته باشد كه به ايران حمله كند و اين صحبت من بنا بر تحليل هزاران كارشناس نظامي و سياسي بود و من به زودي در جلسه‌اي كه كه اين قدرتها در آن وجود دارند از آنها سئوال خواهم كرد كه اگر كسي جرأت دارد به ايران حمله كند دست خود را بلند كند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: تعليق را نمي‌توان از موضع ضعف و التماس برطرف كرد لذا تهديد را بايد از موضع اقتدار و صداقت برطرف كرد و حتي اگر هم جنگ نباشد باز هم بايد از موضع اقتدار رفتار كرد؛ خداوند در قرآن مثل اين افراد را مثل كلب مي‌داند كه اگر بايستي او هم مي‌‌‌ايستد اگر فرار كني دنبالت مي‌آيد و اگر به سمتش بروي از تو فرار مي‌كند.

وي با اشاره به بحث آزاديها در ايران ،گفت: افرادي بوده‌اند كه در اين كشور مسئوليت داشته‌اند و در زمان آنها فقط يك روزنامه بوده است كه هفته يك مقاله اقتصادي عليه آنها چاپ مي‌كرده كه آنها تحمل نكردند و داد و فرياد راه انداختند و بالاخره آن روزنامه را خفه كردند و دوره‌اي هم گذشت كه انتقاد سياسي مي‌كرد و بالاخره به آن روزنامه فشار آوردند تا نفس آن روزنامه را بند آوردند و در يك دوره‌اي هم بود كه يكي از اساتيد به صرف انتقادي كرده بود كه چند نفر را در آن دانشگاه راه انداختند و شعار مرگ بر آن استاد را سردادند و عليه او اطلاعيه زدند اما بدانيد چهار سال كه به اين برادر كوچك شما بيست الي سي روزنامه به اين برادر كوچك شما از صبح تا شب هر چه مي‌خواهد مي‌گويد و بنده هم به دوستان گفتم كه اجازه بدهيد كه اين روزنامه‌ها باشد چرا كه آزادي خوب است و بگذاريد كه آنها طمع شيرين آزادي را بچشند.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: برخي به من مي‌گويند تو ديكتاتور هستي اما اگر نوكري ملت و ايستادن بر منافع مردم فحش خوردن و كوتاه نيامدن، ديكتاتوري است ما به اين امر افتخار مي‌كنيم اما اگر كوتاه آمدن در برابر زورگويان دنيا اسمش عقلانيت،برنامه درست، منطق و كار غير ماجراجويي است، بنده مي‌گويم كه اصلاً اهل چنين عقلانيتي نيستم و هرگز نخواهم بود.

 *امروز چه شده كه برخي با هر وسيله‌اي مي‌خواهند رئيس‌جمهور شوند

 رئيس جمهور با اشاره به دو ديدگاه علمي گفت: برخي فشار مي‌آورند و مي‌گويند اين دولت صادرات را رها كرده است و واردات را افزايش داده، اما به آنها مي‌گويم اولا آمار و ارقام چنين چيزي را نشان نمي‌دهد و اگر وقت بود آقاي ميركاظمي دقيقا آمار سال به سال دولت را ارائه مي‌كردند.

وي افزود: نگاه ما به عرصه اقتصاد، يك نگاه علمي است؛ چرا كه ما نمي‌خواهيم با هو و جنجال كشور را اداره كنيم و مي‌خواهيم مشكلات اقتصاد يكي پس از ديگري برطرف شود و بايد بگويم كه در هيچ جاي دنيا واردات گناه نيست؛ چرا كه يكي از جلوه‌هاي رشد اقتصادي، توسعه واردات و صادرات است و اين امر معنا ندارد كه بگوييم ما هيچ وارداتي انجام نمي‌دهيم و تنها صادرات خواهيم داشت و اين امر خنده دار است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: ‌اگر ما تنها صادرات داشته باشيم مي‌خواهيم با درآمد آن چه كاري انجام دهيم؟ مثلا فرض كنيم كه حساب‌هاي ما در بانك‌هاي غربي به هزار ميليارد دلار برسد كه بالاخره اين امر بايد به يك خدمت در دست مردم تبديل شود و الا هيچ سود ديگري ندارد؛ چرا كه همواره نسبت واردات و صادرات مهم است اما خدا كند روزي برسد كه ما در كشورمان سالي 300 ميليارد دلار واردات و 500 ميليارد دلار صادرات داشته باشيم كه اين امر معنايش شكوفايي كشور است.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: امروز معناي تجارت در جهان همين صادرات و واردات است كه باعث رشد و افزايش اشتغال مي‌شود، اما برخي همواره بر سر دولت فرياد مي‌كشند، اما بدانند كه رشد واردات در اين دولت كمترين و رشد صادرات در اين دولت بيشترين بوده است و نسبت صادرات غيرنقدي ما به واردات ما در ابتداي اين دولت 22 درصد در سال بود اما در اين 4 سال ما آن را به 39 درصد رسانديم و در حال جبران تراز منفي تجاري هستيم.

وي با اشاره به متوسط تعرفه واردات گفت:‌ متوسط تعرفه واردات پيش از اين دولت 22 درصد بود، اما در اين دولت به 33 درصد رسيد يعني واردات گران تر شده است، اما برخي مي‌خواهند ما تعرفه‌ها را بالا ببرند تا اجناس گران شود و پس از آن فرياد بزنند كه دولت گراني و تورم درست كرده است. مثلا برخي به ما مدام توهين مي‌كردند كه شما سيب و پرتقال وارد كرده‌ايد و كشور را فروخته‌ايد و اگر ما بياييم ديگر اين كار را نمي‌كنيم، اما يكي از كارهايي كه ما انجام داده‌ايم تنظيم ميوه در بازار بود.

رئيس‌جمهور با اشاره به تنظيم ميوه در اين دولت گفت: طرح تنظيم ميوه اين بود كه مثلا وقتي يك كشاورز مركبات خود را در انبار يا در سردخانه قرار مي‌داد و 20 الي 30 درصد آن خراب و نابود مي‌شد، دولت آمد و با صادرات اين درصد در بازار تنظيم ميوه ايجاد كرد و در پائيز اجازه داد مازاد بر نياز مصرف كه بايد در انبارها نگهداري شود، صادر شود، تا هم مردم با قيمت مناسب خريداري كنند و هم كشاورز درآمد مناسبي داشته باشد و فلسفه تجارت خارجي همين مسئله است و اين يك مديريت عالمانه اقتصادي است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ما بايد كل كشور را بسازيم، گفت:‌ امروز راه براي ساختن ايران باز شده است و حداكثر نقش دولت اين است كه زنجيرها را از پاي ملت باز كنند و موانع را از بين ببرند و اگر دولت به معناي عامش يعني سه قوه مانع ملت نشوند، اين ملت به سرعت پرواز مي‌كنند و همه عرصه‌هاي جهاني را فتح خواهد كرد و اين ملت، ملت توانمندي است و در عرصه‌هاي مختلف به دستاوردهاي بسياري رسيده است.

وي افزود:‌ امروز بايد دست به دست هم بدهيم؛ چرا كه دشمن مي‌خواهد از ملت ايران انتقام بگيرد. برخي به من مي‌گويند چرا شما طراحي‌هاي ويژه آنها را در دانشگاه كلمبيا خنثي كرديد و چرا طراحي‌هاي آنها را در در اجلاس ضد نژاد پرستي ژنو "دوربان 2 " خنثي كرديد و چرا ركن اصلي استقلال رژيم صهيونيستي را در هم شكسته‌ايد و چرا از عزت ملت ايران دفاع كرديد؟ چون آنها مي‌خواهند از ملت ايران انتقام بگيرند.

رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه دولت نهم چه كارهايي انجام داده است؟ گفت: آيا دولت‌هاي گذشته ضعف و اشتباه نداشتند و مگر مي‌شود كه يك دولت ضعف و اشتباه نداشته باشد؟ و برخي آنچنان صحبت مي‌كنند كه انگار يك گلستان را تحويل اين دولت دادند و ما آن را تبديل به يك بيابان كرديم و اين سوال مطرح است كه آيا در اين كشور هيچ مشكلي نبود؟

احمدي‌نژاد با اشاره به مسئله هسته‌اي گفت:‌ دليل اينكه ما بايد به شهرستان‌هاي مختلف مي‌رفتيم اين بود كه نقطه اتكاي ما ملت بود و بايد ملت از همه چيز باخبر مي شد و بايد در همه جاي ايران آن شعار مقدس كه همان شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ما است را فرياد مي‌زدند تا اين انسجام دشمنان را عقب براند و اگر هزاران نفر مانند ما در اين عرصه فدا شوند، ارزش دارد كه به گوشه چشم و ابروي عزت ملت ايران ضرر كوچكي وارد نشود.

وي با اشاره به هجوم برخي افراد در داخل كشور به دولت‌نهم گفت: به خدا قسم من در حدي نيستم كه كسي به من حمله كند و روزي در دانشگاه در خدمت مردم بوديم و امروز هم آمديم تا براي كشور كار كنيم و اگر جايي خيانت و يا كم كاري كرديم و اگر بد عمل كرديم بگوييد.

رئيس‌جمهور در پايان گفت: امروز چه خبر شده است و در اين ساختمان سفيد رياست جمهوري كه ما در آن حضور داريم چه چيزي وجود دارد كه اين قدر برخي را بر آن داشته است تا به هر وسيله‌اي حتي با زير پا گذاشتن اخلاق به آن دست پيدا كنند.