نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش قرائت شده در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، با اعتراض نسبت به نحوه تشکیل هیئت پیگیری حادثه‌ی کوی دانشگاه و مأموریت آن، اشکالات و نواقص وارد بر گزارش قرائت شده توسط نایب رئیس دوم مجلس در این زمینه را نیز مطرح کرد.

حمید رسایی در وب‌سایت شخصی خود با بیان اینکه "جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه در باره حادثه کوی دانشگاه با حواشی مختلفی همراه بود که برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های همسو با ضد انقلاب و جریان نفاق جدید، طبق معمول به شکل غیرمنصفانه ای به آن پرداختند"، افزود: آقای لاریجانی در پایان جلسه از همکاران خود خواستند تا درباره این جلسه مصاحبه‌ای نکنند، اما متأسفانه برخی از همکاران در این خصوص، مصاحبه و بعضاً اطلاعات نادرستی را بیان کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان بسیاری به غیر از بنده، از جمله آقایان حسینیان، کوچک‌زاده، کوثری، کریمی، محمدی، عباسپور (نمایندگان محترم تهران، مشهد، اردبیل و بویین زهرا) و جمع زیادی از دیگر نمایندگان اصولگرا با محتوا و شکل گزارش جلسه غیرعلنی صبح که توسط آقای ابوترابی بیان می شد، مخالفت کردند، اما در این خصوص مطالبی درباره مخالفت اینجانب و آقایان حسینیان و کوچک‌زاده در سایت ها و روزنامه‌ها گفته و نوشته شد که برای روشنگری درباره آن، چاره ای جز بیان بخشی از حقایق جلسه آن روز نیست، هر چند نکات زیادی در دل باقی می‌ماند که ان شاءالله روزی امت حزب‌الله را از آن مطلع خواهیم کرد.

رسایی با اعتراض به جایگاه قانونی هیئت تشکیل شده از سوی رئیس مجلس برای تحقیق نوشت: بر اساس هیچ یک از بندهای آیین نامه داخلی، رییس مجلس نمی تواند "از طرف مجلس" هیئت خاص تشکیل دهد مگر با نظر نمایندگان مجلس. این در حالی است که هیئت مذکور به عنوان هیئت تعیین شده از طرف مجلس معرفی می شد و جریانات شیطنت آمیز بیرون نیز تلاش می کرد تا چنین القا کنند. جالب اینجاست که برخی از اعضای این هیئت (مانند آقای زاکانی و نادران) قبل از این که ریاست مجلس به فکر تعیین هیئتی بیفتد، به عنوان وظیفه نمایندگی خود در حال پیگیری این موضوع بودند و اگر این پیگیری نبود، شاید نام آنها هم در این هیئت دیده نمی شد.

وی اشکال دیگر را به اصل تشکیل غیرعلنی جلسه وارد دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس، چنانچه 10 نفر از نمایندگان درخواست کنند، با رأی نمایندگان، جلسه غیرعلنیبا ساز و کار خاص تشکیل می شود. درحالی که روز چهارشنبه علی‌رغم به حد نصاب رسیدن جلسه (حضور 194 نماینده) زنگ جلسه رسمی به صدا در نیامد. علاوه بر این، اقدام غیر قانونی صبح، در پایان جلسه علنی نیز به شکل غیرقانونی مجدداً جلسه غیرعلنی تشکیل شد و علی‌رغم این که قرار بود 5 نفر از نمایندگان پس از استماع گزارش سخن بگویند و قرعه کشی آن نیز انجام شد، به درخواست رییس جلسه این کار انجام نشد.

رسایی اشکال سوم را مربوط به محدوده بررسی این موضوع خواند و افزود: وقتی مناطق مختلفی از تهران به دست آشوب‌گران و فتنه‌جویان به آتش کشیده شده، تعیین هیئتی برای یک منطقه خاص در واقع به نوعی ایجاد انحراف اذهان از کل به جزء است. اگر لازم بود مجلس در جریان قرار بگیرد، باید کل ماجرای آشوب‌های تهران مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، گزارش آن تهیه و عوامل پشت پرده آن واکاوی و به نمایندگان معرفی می‌گردید.

وی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه اقدام وحشیانه اخیر در کوی دانشگاه و یا حتی مجتمع سبحان (محل اسکان نمایندگان) به این منظور عملیاتی شده بود تا ذهن ها از آتش خیابان های تهران به کوی دانشگاه جلب شود، اضافه کرد: متأسفانه مجلس بدون دقت در این موضوع، گرفتار این دام شد، همان‌طور که از گزارش مهم آقای زاکانی به خوبی این موضوع فهمیده می شد.

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس مجلس قصد انحراف اذهان را از آشوب‌های تهران به موضوع جزیی کوی دانشگاه نداشته است، نوشت: اما همانطور که دیده شد، قرائت عجولانه و بدون جمع بندی این گزارش، چنین بهانه ای را به برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های پایگاه دشمن در روز پنج‌شنبه داد و حتی یک روز قبل از آن، نطق آقای لاریجانی در روز سه‌شنبه مبنی بر لزوم پاسخگویی وزیر کشور(!) با استقبال گسترده تبدیل به تیتر همان روزنامه‌هایی شد که روزگاری شعار می‌دادند سیمای لاریجانی تعطیل باید گردد.

وی در خصوص اشکالات مختلف شکلی و محتوایی گزارش قرائت شده توسط ابوترابی که مبنای اعتراض‌ها نیز به همین دلیل بوده است، خاطرنشان کرد: اولین اشکال بیان شفاهی این گزارش بود. آیا گزارش مهمی که می تواند مورد هزار تجزیه و تحلیل قرار گیرد، باید به صورت شفاهی بیان شود؟

رسایی با رد اظهارنظر کاتوزیان (از نمایندگان نزدیک به لاریجانی) در گفت‌وگو با روزنامه خبر (از روزنامه‌های متعلق به نزدیکان لاریجانی) مبنی بر اینکه این گزارش به امضای هیئت رسیده بود، تصریح کرد: اساساً گزارش مذکور شفاهی بود و به تأیید اعضای هیئت هم نرسیده بود. به طوری که حتی 3 نفر از اعضای هیئت به بنده گفتند که در جریان قرائت گزارشی توسط آقای ابوترابی نبودند و در صحن علنی پس از اعلام رییس متوجه این تصمیم شدند.

وی با اشاره به محتوای گزارش مزبور افزود: آقای ابوترابی ابتدا از فجایع اتفاق افتاده در کوی دانشگاه گزارشی دادند، از میزان خسارت های وارده و نیروهایی که آسیب دیده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند که در جای خود دردآور بود و البته بارها و بارها هم تأکید می کردند که به لطف الهی دانشجویان این اقدامات را از چشم نظام نمی دیدند، تو گویی نظام اسلامی این کار را انجام داده ولی به لطف الهی کسی آن را از چشم نظام نمی دید!

این نماینده مجلس با ابراز تأسف از عدم اشاره به ابعاد دیگر این موضوع و یک جانبه خواندن آن، ادامه داد: بر خلاف آقای ابوترابی، وقتی آقای زاکانی در جلسه غیرعلنی دوم پشت تریبون رفت، به ابعاد مختلف حادثه کوی دانشگاه اشاره کرد، به این نکته که قبل از دخالت نیروی انتظامی، بانک مقابل کوی آتش زده شده، توسط یک ماشین خاور بیل و کلنگ در بین دانشجویان تندرویی که فحاشی می کردند، توزیع شده، در مورد گروگان گرفتن 2 نفر و انتقال آنها به کتابخانه کوی و بنزین ریختن برای به آتش کشیدن، در مورد خالی کردن ماشین سنگ و آجر و رفت و آمد ماشین هایی که پلاک آنها با چسب پوشانده شده و...

وی در ادامه افزود: حال با این همه نکته، شاهدیم که با ورود مجاز نیروی انتظامی برای مقابله با اغتشاشگران، عده‌ای لباس شخصی هم از سوی دیگر وارد می شوند و با شعار حمایت از رهبری به جان دانشجویانی می افتند که در خوابگاه‌ها مشغول استراحت و یا مطالعه بوده اند و جالب اینجاست که آشوبگران توطئه‌گر به هیچ‌وجه در این لحظه در صحنه حضور نداشته‌اند تا مورد ضرب و شتم قرار گیرند!؟

رسایی با طرح این سؤال که "آیا اگر کسی ذره ای عقل سیاسی داشته باشد، در این که این افراد از عوامل بسیج نبوده اند، شک خواهد کرد؟"، اضافه کرد: اعتراض ما این بود که چرا در گزارش آقای ابوترابی از بیان این ابعاد فاجعه غفلت شده و چرا با ارائه این گزارش ناقص به تهیه خوراک برای پایگاه‌های داخلی و بیرونی دشمن پرداخته می شود؟ آقای ابوترابی البته می‌فرمودند که فرق چندانی بین گزارش ایشان و آقای زاکانی نبوده و فقط ایشان قصد ایجاد حساسیت نداشته اند! آقای ابوترابی در حالی بخش اول گزارش خود را به پایان رساند که هیچ اشاره ای به ابعاد مبهم آن نکرد و هیچ تصریحی هم بر ناشناخته بودن ماهیت لباس شخصی ها نداشت، نکته ای که به نظر ما باید تحلیل می شد.

وی موضوع دیگر مورد اعتراض در گزارش ابوترابی را بخش دوم آن دانست و نوشت: ایشان با اشاره به تصمیم هیئت برای ملاقات با کاندیداهای معترض گفت که هیئت مذکور به خدمت آقای موسوی رسیده(!) در حالی که آقای موسوی خودش از مسببین این آشوب ها بوده و اساساً به خدمت ایشان رسیدن غلط بوده و اگر هم لازم بود، باید او را احضار می کردند و توضیح می خواستند. آقای ابوترابی در تشریح این ملاقات بیان کردند که آقای موسوی بسیار متین، آرام، با حوصله نقطه نظرات هیئت را شنیدند و حتی اشاره کردند که آقای موسوی راهکارهایی برای شنیدن داشتند و...

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این نوع تفسیر از شخصیت موسوی را در حالی بود که وی آغازگر اغتشاشات اخیر بوده و برای این اقدامات غیر قانونی باید محاکمه شود، حکایت از غفلت برخی از اعضای هیئت خوانده و افزود: بنده به آقای ابوترابی هم گفتم که این شخص متین و منطقی شما همان کسی است که پس از ملاقات با رهبری در میدان آزادی حاضر می شود و در جمع معترضین -که به عقیده من جمع زیادی از آنها اساساً در انتخابات‌ها شرکت نکرده اند- اعلام می کند که انتخابات باید باطل شود! و دقیقا پس از این سخنرانی است که عده ای به پایگاه بسیج در خیابان آزادی حمله می کنند و علاوه بر شهادت رساندن چند نفر، برخی از آنها نیز کشته می شوند.

وی با بیان اینکه "اعتراض بسیاری از نمایندگان به همین شکل بیانات آقای ابوترابی بود که چرا از یک آشوبگر، چنین تصویری را ارائه می دهید تا مورد سوءاستفاده اتاق فرماندهی آشوبگران قرار گیرد"، ادامه داد: همانطور که روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی شبکه استکباری در گزارش‌های روز پنج‌شنبه خود نوشتند مجلس قصد داشت به متانت و وقار موسوی رأی دهد اما حامیان دولت نگذاشتند و جلسه را به هم ریختند. این جماعت حیا نکردند و نوشتند وقتی آقای ابوترابی به دستور لاریجانی قصد داشت که ماهیت لباس شخصی‌ها را افشا کند، حسینیان و رسایی و کوچک زاده جلسه را به هم زدند. بر خلاف آقای ابوترابی، وقتی آقای نادران در جلسه غیر علنی دوم به محتوای جلسه با موسوی و کروبی پرداخت، به خوبی و بدون تعریف و تمجید از آشوبگران به شرح ماوقع پرداخت، هر چند بنده به هیچ وجه به وعده های داده شده توسط این افراد خوش‌بین نیستم و آن را صادقانه نمی دانم.

رسایی تأکید کرد: نواقص گزارش جلسه غیرعلنی صبح چهارشنبه با گزارش ارائه شده توسط آقایان زاکانی و نادران در جلسه غیر علنی قبل از ظهر تا حدودی برطرف شد. اما از این پس، گزارش هیئت مذکور باید جمع‌بندی شود، به رؤیت اعضای هیئت برسد و پس از تأیید آنها منتشر شود.

وی با تصریح این نکته که "این گزارش نباید فقط به یک جزء وقایع بپردازد و فقط سطح ظاهری و روی آن را ببیند"، افزود: بلکه مهم‌تر از آن لایه‌های زیرین و به‌ویژه ماهیت افراد مجهولی است که با سر دادن شعار حمایت از رهبری به کوی وارد شدند و جنایت کردند. قطعاً پازل وقایع بعد از انتخابات به هم پیوسته است و نباید فراموش کنیم که شناخت دشمنی دشمن، مهم‌تر از شناخت دشمن است. همانطور که اشاره شد در خصوص این جلسه گفتنی‌های بسیاری هست که در وقت خود باید بیان شود.