تصویری که توسط شادی صدر در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود او را روی یک صندلی با طرح کتیبه های عاشورایی نشان می دهد که جام مشروبی نیز در دست دارد. توهین صدر به مفاهیم و ارزشهای دینی امری مسبوق به سابقه است و او سالهاست با رویکردهای فمنیستی از جنبه های مختلف اسلام را زیر سوال می برد و اساسا او در طیف سکولار و دین ستیز ضدانقلاب قرار دارد
به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ تصویری که توسط شادی صدر در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود او را روی یک صندلی با طرح کتیبه های عاشورایی نشان می دهد که جام مشروبی نیز در دست دارد. او در مواجهه با نظرات اعتراضی کاربران همچنان بر اقدام خود اصرار کرده و نوشته است: «تقدسزدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهرۀ مدرنیته است. شوخی با امر مقدس و تابو زدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه است. همه ما یک خمینی مدرن داریم که علیه سلمان رشدی فتوای قتل میدهد. به عنوان نمونه فراخوانهای مدافعان حرم در اینستاگرام که تا این لحظه به بیشتر از 3000 کامنت منجر شده است، البته با چاشنی تهدید به قتل. ترکیب من و فائزه و بهائیت هم در نوع خود قابل مطالعه است.»
توهین به مقدسات، بخشی از مبارزه!
توهین صدر به مفاهیم و ارزشهای دینی امری مسبوق به سابقه است و او سالهاست با رویکردهای فمنیستی از جنبه های مختلف اسلام را زیر سوال می برد و اساسا او در طیف سکولار و دین ستیز ضدانقلاب قرار دارد.
سالهای ابتدایی و میانی دهه 80 که شیرین عبادی در حال تجربه ی اولین فعالیتهای ضددینی و ضدانقلابی خود در پوشش قعالیتهای حقوق بشری بود؛ شادی صدر نیز همراه با او و شهلا شرکت از جمله امضاکنندگان کمپین "قانون بی سنگسار" بودند. کمپینی که سکوی پرش صدر در فعالیتهای اپوزیسیونی و ضداسلامی شد. صدر پس از خروج از کشور در جریان فتنه 88 همچنان در پوشش فعالیتهای فمنیستی به قلمزنی علیه مفاهیم اسلامی و جمهوری اسلامی ادامه داد و اقدامات او و همفکرانش باعث وضع و تشدید برخی تحریمهای حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی شد.
صندلی های موهن از کجا آمدهاند؟ / پرستو فروهر کیست؟
پرستو فروهر دختر داریوش فروهر که سالهاست در خارج از کشور زندگی می کند؛ یکی از افرادی است که همواره به عنوان یک هنرمند ضددین شناخته میشود. مواضع ضدانقلاب فروهر و شهرت پدرش در کنار مفاهیم ضددینی آثار او باعث استقبال رسانه های ضدانقلاب برای بزرگنمایی او شده است.
مهرماه سال 89 بود که پرستو فروهر در یک گالری تعدادی از آثار خود را به نمایش گذاشت. تمسخر و توهین به مفاهیم دینی طبق معمول بخشی از این نمایشگاه بود. رادیوفردا در گزارشی از این گالری نوشت: « قسمت اول تابلوهایی است که جلوهای از طنز دارد. قسمت دوم تصویرهای دیجیتال به رنگهای سبز و سرخ و سفید یعنی پرچم ایران است که وقتی در آن تامل میکنیم آثار و پیامدهای یک تراژدی یا فاجعه دلخراش را در آن میبینیم، و قسمت سوم چیدمانی است از شماری از صندلیهای چرخان اداری که روی آن با پارچه عزاداری عاشورا و تکرار نام حسین کشیده شده است» این صندلی ها پیش از این نیز در چند گالری پرستو فروهر در سالهای گذشته به نمایش درآمده بودند.
زمستان 92 فروهر یک گالری دیگر با همین مضمون یعنی توهین به مفاهیم و ارزشهای دینی و عاشورایی با عنوان "مرا ببوس" در گالری رز عیسی در لندن برگزار کرد.
آثار فروهر در این نمایشگاه تلفیقی از طرح کتیبه های عاشورایی با جمله ی «مرا ببوس» بود. رادیوفردا در بخشی از گزارش خود از این نمایشگاه به نقل از فروهر می نویسد: «مرا ببوس جمله ای است عاشقانه که جدای از مفهوم ساده اش، ترانه معروف «مرا ببوس» را بخاطر می آورد با انبوهی نوستالژی و البته بار سیاسی و اجتماعی… از طرفی «مرا ببوس» معنای دو وجهی جالبی هم دارد: برخی از مردم به گمان متبرک بودن این پارچه های عزاداری بر آنها بوسه می زنند. از این رو باز این آثار معنای دو وجهی جذابی پیدا می کنند که اشاره به همان تناقض اولیه دارد: سنت یا مدرنیته.»
پرستو فروهر
هنر و سیاست؛ نقاب الحاد
مواضع ضددینی چهره های اپوزیسیون مساله ای است که به خاطر پررنگ بودن مواضع سیاسی و جنجالی بودنشان کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اساسا از جانب نیروهای اپوزیسیون نیز تمایل چندانی به بروز آن وجود ندارد. چرا که آنها به خوبی می دانند و تجربه کردهاند که تاکید بر زیرسوال بردن صریح مقدسات دینی، نه تنها در جامعه ایران پذیرفته نمیشود بلکه باعث رویگردانی مردم از چهرهها و تریبونهای مدافع این اقدام خواهد شد.
مسالهای که حتی باعث شد جریانی الحادی مثل حزب توده آن را فهم کرد و کوشید به جای طرح ضریح مفاهیم ضددینی و زیرسوال بردن آنها، در پوشش مسائل سیاسی و اقتصادی موضع بگیرد. تجربه ی ضدانقلاب در دوران اصلاحات در زیرسوال بردن صریح ارزشها و مفاهیم دینی و بازخورد منفی آن، باعث شد اپوزیسیون-حتی از نوع خارجنشینش- نیز محتاطانه و در غیرصریح این کار را در پیش بگیرد. به این ترتیب ترویج اباحهگری فرهنگی، فساداخلاقی و شبههافکنی های غیرمستقیم؛ زیر سوال بردن مفاهیم اسلامی تحت عنوان آسیبشناسی های اجتماعی و حقوق بشری و فرهنگی؛ جای خود را به هتاکی های صریح دهه هفتادی شبکه های ماهوارهای داد.
با این حال همیشه چهره های معدودی از جریان لائیک یا سکولار همچنان بر اعتقاد گذشتگان خود باقی ماندند و فکر میکنند زیرسوال بردن مقدسات و هتاکی به آنها عاملی برای پیشبرد به اصلاح مبازرات تجددخواهانه و ساختارشکنانه است.
شادی صدر کیست؟
«شادی صدر» متولد ۱۳۵۳ از تهران است؛ در حدود ۱۵ سالگی با ماهنامه «سروش نوجوان» وارد حوزه روزنامهنگاری شد و پس از آن با ماهنامه همشهری همکاری کرد. صدر که تحت تاثیر اندیشههای غربی قرار گرفته بود، به کار خود بهعنوان روزنامهنگار ادامه داد تا اینکه بهعنوان دبیر سرویس حقوقی روزنامه زن به مدیرمسئولی ف.ه انتخاب شد.
روزنامه زن، روزنامهای دارای مشی فمینیستی و اصلاحطلبی تندرو بود که با سردبیری «ابراهیم نبوی» (کاریکاتوریست اپوزیسیون فراری) و سپس «مسعود بهنود» (کارشناس ارشد بیبیسی) از مرداد ۷۷ تا فروردین ۷۸ منتشر میشد. وی در این روزنامه با افراد معلوم الحالی از قبیل آقای عمید نائینی، مسعود بهنود، ابراهیم نبوی و چند نفر دیگر که عمدتاً سوابق منفی سیاسی در کارنامه فعالیتهایشان وجود دارد آشنا و همکار شد که ظاهرا تزریق همان تفکرات در وضعیت اسفناک فعلی وی نقش بسزایی داشتند. این روزنامه بهدلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمینیسم، چاپ کاریکاتوری درباره دیه زنان و خبری درباره «فرح پهلوی» توسط مسئول اداری روزنامه، ابتدا در بهمن ۷۷ به مدت دو هفته و بار دیگر در ۱۷ فروردین ۷۸ برای همیشه توقیف شد.
او همچنین موسس و از مدیران سازمان حقوق بشری غیردولتی غیرانتفاعی "عدالت برای ایران" است. از فعالیتهای این سازمان غرض ورز با کارکرد سیاسی، تهیه گزارش "جنایت بی عقوبت" است که پیرامون دروغ هایی مبنی بر شکنجه و آزار جنسی زنان در دهه های 60 و 70و80 در ایران است. "سی و پنج سال در حجاب" نیز از دیگر لجن پراکنی های شادی صدر که مستقیما اعتقادات عمیق جامعه اسلامی را هدف میگیرد است.
"شادی صدر" در زمان ریاست جمهوری رییس دولت اصلاحات دو جایزه رسمی مطبوعات را دریافت کرد که در سیر انحراف وی و باد شدن تبل دشمنی وی با نظام، نقش بسزایی داشت. این جوایز عبارت اند از:
۱۳۷۸ - جایزه اول ششمین جشنوارهٔ مطبوعات کشور در بخش «ستونهای ویژه».
۱۳۸۲ - جایزه اولِ دهمین جشنواره مطبوعات در بخش مقالات اجتماعی.
بعد از این دیگر تمام جوایزی که شادی صدر دریافت کرد از دست ضد انقلاب و دولت های ضد ایرانی بابت اظهارات دروغ و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی با فعالیت های واضح علیه نظام جمهوری اسلامی در مجامع معاند سعی در کسب اعتبار برای خود و تبدیل شدن به اپوزیسیونی جدی تر از آنچه بود میگشت بخشی از این جوایز که تماما برای فعالیت مستقیم علیه ملت ایران کسب شده است از این قرار است:
جایزه ایدا بی ولز با عنوان شجاعت در روزنامهنگاری در سال 1384(2004)
جایزه حقوق بشر سال 2009 بنیاد لخ والسا، با عنوان فعالیتهای پیگیر در راستای پیشبرد آزادی بیان، موازین حقوق بشر و دموکراسی در ایران
جایزه لاله حقوق بشر لاهه هلند (2009) با عنوان فعالیتهای حقوقی، انتشار مقالات انتقادی و همچنین کمپین مبارزه با سنگسار و فعالیت در انجمن راهی
جایزه زنان شجاع وزارت امور خارجه آمریکا (2010) با عنوان شجاعت و رهبری در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان (او این جایزه را به شیوا نظرآهاری تقدیم کرد.)
شادی صدر تا زمانی که در ایران بود و فرار نکرده بود دوبار دستگیر شد و ممنوع الخروج شده بود:
نخستین بار در 13 اسفند 1385 در مقابل دادگاه انقلاب تهران، به همراه بیش از سی نفر از فعالان جنبش زنان ایران که در حمایت از پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، سوسن طهماسبی، فریبا داوودی مهاجر و شهلا انتصاری مقابل این دادگاه تجمع کرده بودند، و بطور قانونی دستگیر شد. او وکالت شهلا انتصاری و محبوبه عباسقلی زاده را نیز بر عهده داشت.
صدر بار دوم در صبح جمعه 26 تیر 1388 دستگیر شد. در پی دستگیری صدر، عفو بینالملل با صدور بیانیهای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شد. وی در 6 مرداد 1388 پس از یازده روز بازداشت، از زندان اوین آزاد شد.
همچنین وی که در جریان فتنه ۸۸ از حامیان اغتشاشگران بود، با آنکه اعتقادی به مبانی اسلامی ندارد، اما برای ایجاد هرج و مرج در نمازجمعه جنجالی ۲۶ تیر ۱۳۸۸ شرکت کرد که توسط ماموران انتظامی دستگیر شد، اما پس از مدتی مورد رأفت اسلامی قرار گرفت و آزاد شد.
در آن زمان شبکه انگلیسی «بیبیسی فارسی» در گزارشی به انعکاس بازداشت «شادی صدر» پرداخت و این اقدام را مغایر با حقوق بشر دانست.
تصویر از بیبیسی درباره بازداشت «شادی صدر» در ایران هنگامی که میخواست در نماز جمعه ۲۶ تیر ۸۸ شرکت کند!
بخشی دیگر از دیدگاه های شاذ "شادی صدر"
- حمایت از تجزیه طلبی:
شادی صدر طی مقالهای تحت عنوان «دموکراسی با تمام تبعات آن، در نقد مخالفان حق تعیین سرنوشت» از تجزیه ایران حمایت کرد.
-نظریه چند شوهری
شادی صدر در مقاله ای کاملا تز خود راجع به چند شوهری زنان را شرح میدهد که با واکنش روزنامه کیهان مواجه شد و جالب اینجاست که وی بعد از واکنش تخصصی و به جای روزنامه ی کیهان، از این نشریه شکایت کرد.
-حمایت صریح از فتنه 88
َشادی صدر، اصلاح طلب فعال فتنه 88، چند ماه پس از فتنه 88 از کشور خارج و متعاقب آن از وزارت خارجه آمریكا جایزه شجاعت گرفت.
او پس از خروج از کشور فعالیتهای ضد ملی و دینی خود را شدت بخشید. شادی صدر مدعی است كه هر روز فكر میکند قصد برگشتن دارد اما چون در خارج از كشور مؤثرتر است، آنجا مانده است. وی در گفتوگو با B.B.C انگلیس همچنین با ادعای اینكه «جنبش سبز جنبشی با رهبری زنانه است»، هم قطاران خود را تحریك میکند كه این رهبری را به دست بگیرند.
همكار متواری نشریات زنجیرهای و گروهك كانون مدافعان حقوق بشر، در گفتوگو با B.B.C درباره فرار از ایران میگوید: من وقتی از زندان آزاد شدم، قصد نداشتم به قول شما میدان مبارزه را ترك كنم؛ اما به طور قطعی فهمیدم دیگر سیستم به من اجازه فعالیت نخواهد داد. نكته دوم كه خیلی روی من تأثیر گذاشت این بود كه 5 روز بعد از آزادی من كیفرخواست دادستان مبنی بر حضور من و شیرین عبادی در كودتای مخملی خوانده شد. شب آن روز من تصویر آقای ابطحی را در دادگاه دیدم. این من را تكان داد و فكر كردم این میتواند سرنوشت من هم باشد.
-حمایت از منافقین
شادی صدر، فعال فمینیست در مقالهای در روزنامه آمریکایی "هافینگتون پست"، ضمن انتقاد از وجود نام سازمان منافقین در لیست گروهکهای تروریستی جهان، اعضای این سازمان را افرادی نامید که برای برقراری یک جامعه عادلانه در ایران تلاش میکنند.
-تاسیس سازمان ضد ایرانی
«شادی صدر» که پای ثابت سخنرانیهای ضداسلامی و ضدایرانی در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا است، پس از ناکامی در اجرای طرح «کمپین علیه حجاب» مدتی را سکوت کرده بود، با استفاده از یک بودجه هنگفت که منبع آن مشخص نیست، سازمانی را تحت عنوان عدالت برای ایران تاسیس کرد و به دنبال اجرای برنامههای ضدایرانی برآمد.
- حمايت از قاچاقچيان مواد مخدر به بهانه دفاع از حقوق بشر با همدستی شیرین عبادی
شادی صدر و شیرین عبادی با راه اندازی چندین گروه و انجمن مدعي حقوق بشر در کنار حمایت از گروهکهای تروریستی با سیاه نمایی از برخورد قانونی جمهوری اسلامی ايران با قاچاقچیان مواد مخدر با افتخار از موفقیت خود در ممانعت از ارسال کمکهای ناچیز اتحادیه اروپا به ایران سخن گفته و به حقوق گرفتاران مواد مخدر و از هم پاشيده شدن خانواده آنان اشارهاي نميکند!
***در سالیان اخیر، تعداد زیادی از چهرههای مشهور و غیرمشهور که خود را اصلاحطلب مینامیدند به خارج از کشور رفته و با عضویت در رسانههای معاند نظام، یا کشف حجاب کرده و یا علیه نظام و اسلام فعالیت کردهاند.
در یکی از آخرین نمونهها، فریبا داودی مهاجر عضو شناختهشده جبهه اصلاحطلب اندکی پس از خروج از کشور مقابل دوربین یک شبکه معاند نظام، کشف حجاب کرد.
علاوه بر اینها، فاطمه حقیقتجو (نماینده اصلاحطلب مجلس ششم)، رجبعلی مزروعی (نماینده اصلاحطلب مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت)، عطاءالله مهاجرانی (وزیر ارشاد اصلاحات)، علیاصغر رمضانپور (معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات)، . . . از چهرههای شناختهشدهای هستند که از کشور خارج شده و هماکنون مشغول کار در رسانهها و مراکز ضدایرانی و ضداسلامی هستند اینان تمام از هم کیشان و هم خطان فکری شادی در صدر در مشی و سیاسی اعتقادی اش هستند... و اکثر سرنوشت ها مشابهی برایشان رقم خورد.
لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/vfWpm
آخرالزمان
#قدرت نظامی ایران
#مستند
#یوفو