اولین نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی(ره) صبح پنج شنبه ۸ مرداد ماه ۱۳۹۴ با حضور دکتر محمود احمدی نژاد و جمعی از اندیشمندان، علاقمندان و دلسوزان انقلاب اسلامی از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ نشست سراسری تبیین مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه های امام خمینی (ره) صبح پنج شنبه با حضور دکتر احمدی نژاد و جمعی از اندیشمندان و علاقمندان به انقلاب اسلامی برگزار گردید.

در این مراسم، پس از تلاوت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، دکتر شیخ الاسلام در آغاز این نشست به حضار خیر مقدم گفت.

سید مجتبی ثمره هاشمی، محسن نامجو، علی نیکزاد، خسرو معتضد، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر، مهدی غضنفری، بهروز مرادی ، سید شمس الدین حسینی و … از جمله چهره های حاضر در مراسم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین وظیفه عالی به عنوان نخستین سخنران مطالب خود را ارائه کرد.

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی اداره این نشست را بر عهده دارد.

دکتر احمدی نزاد در نوبت صبح سخنرانی خود را ایراد کرد که متن آن را می توانید در اینجا بخوانید.

استاد معتضد: هر جا ایران به کشورهای غربی اعتماد کرد، خیانت کردند

خسرو معتضد استاد تاریخ در ادامه نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب و امام (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: شما در دوران مشروطه چند اسم می توانید بیاد بیاورید؟ یک خواجه نظام الملک است. یک بزرگمهر. اسم هایی که در تاریخ ماندگار شده، محدود است. اما در مورد شخصیت های مؤثر و مردمی اسم ها در تاریخ ماندگار است، هرچند همیشه بر علیه آنها جوسازی کرده اند، در مورد قوام السلطنه وقتی برای عمل قلب به خارج از کشور سفر کرد، گفتند فرار کرده در حالیکه آذربایجان امروز مدیون قوام السلطنه هستند. در مورد مرحوم  مصدق هم چون مردمی بود مدام جوسازی می کردند و شخصیت او را تخریب می کردند.

وی افزود آقای دکتر احمدی نژاد آمد و رفت و انصافاً زحمت کشید که در تاریخ ماندگار شد. همین مسکن مهر، که مردم با درآمد بسیار کم در سراسر کشور صاحب خانه شدند. این کار در تاریخ ماندگار شد.

وی گفت: روحیه سخت گیری در مورد سیاست خارجی دکتر احمدی نژاد ستودنی بود. همین چند روز پیش یک خانم خبرنگار  ایتالیایی  منزل من  بود، می گفت سخت گیری  دکتر احمدی نژاد باعث شد اینها الان بیایند بنشینند و مذاکره کنند. اگر آن سخت گیری نبود اینها نمی  آمدند و مذاکره به هیچ نتیجه ای نمی رسید. در تاریخ ایران این مسائل  بوده یعنی آدم هایی که اثرگذار بودند، زحمت کشیده و ایجاد اثر کردند، پس از مدتی مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود: نقش امام خمینی بسیار مهم است. شما باور میکنید هرجا ایران به کشورهای غربی ا عتماد کرد، به ایران خیانت کردند. همین فرانسه اعتماد کردیم و  خیانت کرد؛ در عهدنامه گلستان و ترکمنچای فرانسه به ایران خیانت کرد. در جنگ به نفع روس ها، پشت ما را خالی کردند و ما شکست خوردیم.

وی گفت: ایران به  نفع انگلستان در افغانستان زمان شاه را سر کار آورد و همین انگلستان ما  را به روسیه فروخت و خیانت کرد. مردم ایران در ۱۹۱۴ میلادی براساس خبر خبرگزاری رویتر جشن می گیرند که امپراتور  انگلیس مسلمان شده،  در حالی که خبرگزاری رویتر دروغ روز اول آوریل گفته بود و ملت ایران را به تمسخر گرفتند.

وی افزود: امام اتکا نفس را به ما برگردند. همین آمریکا در ۱۹۲۴ طرحی تهیه کرد که ایران باید به هفت کشور تجزیه شود. اولین کسی که مخالفت کرد شهید مدرس بود. دومین مخالف مصدق بود که در مجلس گریه کرد و گفت خدایا افسران ما بجای اینکه از وطن دفاع کنند، طرح انجمن های ایالتی و ولایتی را مطرح میکنند. سومین نفر امام خمینی (ره) بود. دوباره آمریکایی ها این طرح را آوردند تا به ایران تحمیل کنند. ساعت ۳ بعد از نصف شب بردند مجلس سنا تصویب کنند و روز بعد آمدند مجلس شورا. یکی دو نفر تا آمدند حرف بزنند زدند توی دهنشان. امام خمینی چند روز بعد آن سخنرانی معروف را در  باره کاپیتالسیون ایرادکردند و جلوی این طرح ایستادند.

وی گفت: بنابراین این مبارزه ای که امام شروع کرد چه در داخل و چه در خارج کار بی سابقه ای بود. در مقابل کاپیتالیسیون ایستادند. انقلاب ایران  اتکاء نفس را به ملت برگرداند. ما کشوری شدیم که مقاومت می کرد. در جنگ جهانی اول مردم کمی مقاومت کردند، در جنگ جهانی دوم مقاومت ما دو روز دوام آورد. اما در جنگ ایران و عراق ، می گفتند ما تعجب می کنیم ایرانیها چگونه انقدر شجاعانه ایستاده اند. این انقلاب در قلب مردم رفت و خوب هم اداره شد. درشبی که عراق به ایران حمله کرد، امام گفتند یک دیوانه آمد سنگی زد و فرار کرد. گفتند عجب آرامشی،  عجب صلابتی دارد این مرد.

وی افزود: این نشست خیلی عالی است. من واقعا باید تشکر کنم از کسانی که این نشست را تشکیل دادند تا در مورد تفکر حضرت امام فعالیت علمی کنند. من بارها به دانشگاه ایرانیان آمده ام. چه اشکالی دارد یک رئیس جمهور یک دانشگاه درست کند. این دانشگاه ایرانیان بسیار عالی است. من در برخی جلسات آن شرکت کرده ام. جلسات بسیار عالی و پرمحتواست. چه اشکال دارد در این  دانشگاه در مورد علوم مختلف، تاریخ و … تحقیقات انجام شود؟  این ملت مستقل است و این ملت نباید دست به سمت آمریکا دراز کند که گندم بده. این ملت باید مستقل بماند.

در ادامه این نشست میزگرد با حضور آقایان مهندس نامجو ، دکتر غضنفری و مهندس نیکزاد برگزار و هریک گزارشی از عملکرد دولت نهم و دهم در راستای آرمان های انقلاب و امام (ره) ارائه دادند.

اظهارات مهندس نامجو درباره سد گتوند

مهندس نامجو با اشاره به انتقاداتی که در مورد ساخت سد گتوند به دولت قبل وارد میکنند گفت:  وزارت نیرو یک وزارتخانه تخصصی و پایبند مطالعات تخصصی است. ما در وزارت  نیرو روی مسائل، فنی ایستادیم و حتی من بخاطر این استیضاح شدم. روال طراحی سدها فنی و منطقی  و قابل دفاع است.

وی افزود: در مورد سد گتوند، مطالعات اولیه در دولت سازندگی و در سال ۱۳۷۵ توسط مشاور خارجی انجام شد. در دولت دهم گنبدهای نمک شناسایی و نحوه برخورد با آن طراحی شده است. ما برای  حل این مشکل از دکتر احمدی نژاد خواهش کردیم و بودجه خواستیم که این گنبدهای نمکی را مهار کنیم.  پانصد میلیون تومان گرفتیم، این سد، سد بزرگی است و باید مدیریت کرد. نمک ها مشخص است کجاست و باید به چه شکلی این نمکها هدایت شود.

دکتر غضنفری: حجم تجارت با دنیا ۳٫۲ برابر شد

در ادامه میزگرد تخصصی، دکتر غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: حوزه صنعت معدن و تجارت یکی از حوزه هایی بود که هفتاد میلیون ذی نفع داشت و چالش های فراوان. گزارشی که آماده شده است به برخی از شاخص ها و پارامترها اشاره می کند. شاخص ها خیلی بیشتر است. بنده سخنگوی عملکردی هستم که انجام شده و زحماتی اصلی را کسانی کشیده اند که در جلسه حضور ندارند.

غضنفری افزود: در صنعت سه مرحله اصلی وجود دارد. سرمایه گذاری، ظرفیت سازی و تولید. سرمایه گذاری در بخش صنعتی از سال ۵۷ تا ۸۳ یعنی اول دولت نهم ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است و در این هشت سال به  ۱۱۵ هزار میلیارد افزایش یافته است. پروانه صادره از سال ۵۷ تا ۸۳، جمعاً ۵۵ هزار فقره بوده و در هشت سال دولت احمدی نژاد نیز همین مقدار پروانه صادر شده است. در بخش اشتغال صنعتی قبل از سال ۸۳ جمعاً ۱٫۳ میلیون نفر و در هشت سال بعد از آن، بیش از یک ملیون نفر شغل ایجاد کرده ایم.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که ظرفیت تولید در دولتهای نهم و دهم در بخشهای مختلف از ۱٫۳ برابر تا بیش از ۲ برابر افزایش داشته ایم. در تولید، فولاد، پتروشیمی، سیمان، خودروسازی، آلومنیوم، مس و کاشی و سرامیک چندین برابر دوره های قبل تولید داشته ایم. در بخش خودرو  رکورد تولید در دولت دهم زده شد و همچنان رکوردار است. مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در فروردین ماه سال ۹۱ فرمودند: افزایش شش برابری داروهای نوترکیب، افزایش صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان؛ اینها همه مربوط به سال ۹۰ است. اینها بخشی از دستاوردهای «سال جهاد اقتصادی» است.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آوردن موضوع معدن زیر نظر مستقیم رئیس جمهور، که موضوعی بسیار پیچیده است در دولت قبل اتفاق افتاد. از آقای رئیس جمهور کمک خواستیم و کارهای بسیار خوبی انجام شد که ظرفیت در این هشت سال ۱٫۵ برابر و اکتشاف ۲٫۵ برابر شد. مقام معظم رهبری نیز در سخنان اخیرشان رشد صادرات غیر نفتی دولت قبل را مورد تایید قرار دادند. واردات یکی از چالش هایی بود که همه به آن پرداختند، واردات موضوع دو پهلوست یک بخش آن مفید است مثل تجهیزات، مثل  تکنولوژی و بخش دیگر که افزایش آن فاکتور مثبتی نیست. مثل کالاهای مصرفی. در این مدت حجم واردات افزایش نشان داده که سهم بیشتر آن مربوط به بخش اول است.

وی گفت: سوالی که مطرح بود اینکه آیا  دولت به برنامه پنج ساله پایبند بوده و در  پاسخ باید گفت دولت در برنامه چهارم ۱٫۵ برابر هدف برنامه موفق عمل کرده است در حالیکه در دولتهای قبل به هدف برنامه نمی رسیدند.

وی افزود: حجم تجارت با  دنیا ۳٫۲ برابر شد. مدام می گفتند  ارتباط قطع بود، دولت با خارج کار نمی کند. ارتباط تجارت ما با دنیا در همین شرایط تحریم ۳٫۲ برابر شده است.

دکتر حسینی: فرق ۴۲۰ و ۷۲۰ میلیارد دلار را نمی دانید؟

در  ادامه میزگرد، دکتر حسینی وزیر سابق اقتصاد به تشریح عملکرد اقتصادی دولت های نهم و دهم پرداخته و گفت: اقتصاد  مطالبه عمومی  است و اهمیت زیادی دارد. توجه به محرومین در اقتصاد از دغدغه های اصلی امام راحل بود و مسکن مهر برای محرومین طراحی و اجرا شد. مدام گفتند مسکن مهر باعث تورم شده است.

واقعا بعد از توقف مسکن مهر پایه پولی کنترل شد؟ حجم نقدینگی کنترل شد؟ نقدینگی در همین دو سال ۸۰ درصد افزایش یافته است.  نقدینگی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. کل نقدینگی تا پایان دولت دهم ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی در همین دو ساله ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده است. این یعنی رشد هشتاد درصدی. در باره هدفمند کردن یارانه ها هیچ اقدامی در این کشور تا کنون اتفاق نیفتاده بود، برای اولین بار توزیع یارانه نقدی بین همه مردم انجام شد. اقدامی که در جهت عدالت انجام شد و متاسفانه به پوپولیسم متهم شدیم. در مقابل کاری که این دولت انجام داد توزیع سبد کالا بود! با یک بسته ماکارونی می خواهید امنیت غذایی مردم را تأمین کنید؟

وزیر سابق اقتصاد افزود: در دولت دهم هفته ای یکبار جلسه اشتغال داشتیم، برنامه داشتیم و اجرا کردیم و آمار بیکاری کاهش پیدا کرد. بعد آمدند و با یک روش من درآوردی گفتند ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است. با همین روش من درآوردی از بهار ۹۲ تا بهار ۹۴ دریغ از یک شغل مثبت. ۳۲۰ هزار شغل از دست رفته است. وقتی شما یک روش  آماری غلط را پیاده کردید، گریبان خودتان را می گیرد. بیایید توضیح بدهید اگر در دولت قبل ۱۴ هزار شغل خالص ایجاد شده است، شما چقدر شغل تولید کردید؟

وی افزود: مقام معظم رهبری می گویند شما شعارهای انقلاب را سر دست گرفتید و به همین خاطر شماها را می زنند. نمی گویند که با این دولت بخاطر ساده زیستی و جمع شدن بساط تجملات و بخاطر عملی شدن سایر مبانی فکری امام مخالفت می کنند بلکه مجبورند با آمارها بازی کنند. امروز در همین هسته ای می گویند ما دستاوردمان این است که ۱۹ هزار سانتریفیوژ را به ۶ هزارتا تبدیل کردیم و دستاوردشان حفظ این ۶ هزارسانتریفیوژ است. حال سوال این است آن ۱۹ هزارتا دستاورد نبود؟

حسینی در ادامه گفت: ما ادعایمان نوکری مردم است. این مردم شأنشان خیلی بالاست. هر اتفاقی که افتاد ما مسئولیتش را قبول میکنیم  ولی دلیل نمی شوئد که انقدر سیاه نمایی کنید که الان در اساسی ترین مسائل عقب نشینی کنید. وارنه جلوه دادن آمار گریبان خودشان را گرفته است.

وی افزود: گفتند ۸۰۰  میلیارد دلار درآمد نفتی، من به همین بهانه مجدد حساب و کتاب کردم به استناد سایت بانک مرکزی کل درآمدهای نفتی کشور در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۹۱، ۶۱۴ میلیارد دلار است. چطور به همین راحتی ۶۱۴ میلیارد دلار را ۸۰۰ میلیارد دلار عنوان میکنند؟ درآمدهای نفتی به حکم قانون به حساب شرکت نفت واریز می شود.  در کشور ما رئیس جمهور و دولت فعال مایشاء که نیستند، تمام منابع کشور در قالب برنامه توسعه و برنامه بودجه سنواتی باید هزینه بشود. غیر از این است؟ در بدو ورودم به وزارت اقتصاد، گزارش آمد که یک میلیارد و پنجاه میلیون دلار گم  شده… بررسی شد و سه کارشناس جداگانه بررسی کردند و گفتند حسابرس دیوان محاسبات اشتباه کرده وآن گزارش حسابرس در صحن علنی مجلس قرائت شد ولی گزارش کارشناسان که حسابرس دیوان اشتباه کرده در مجلس قرائت نشد.

وی گفت: چرا ما باید عددها را اشتباه و غلط بگوییم و در کشور شبهه ایجاد کنیم و بعد توقع دارید خارجی ها بیایند گزارش های خوبی از کشور ما مخابره کنند؟ از ماست که برماست. بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی کل واردات کشور در هشت سال دولت نهم و دهم ۴۲۰ میلیارد دلار بوده است اما گفتند ۷۲۰ میلیارد دلار. من تاسف می خورم یک نهاد رسمی کشور برای اینکه آمار دولت قبل را  مخدوش کند، اعتبار خود را زیر سوال می برد. یعنی فرق ۴۲۰ و ۷۲۰ را نمی دانید؟ ۳۷۰ میلیارد دلار از ۴۲۰  میلیارد،  ظرفیت تولید را افزایش داده و کالاهای واسطه ای و سرمایه ای بوده است.

حسینی افزود: در ضمن تجارت یک جاده دو طرفه است. در سال ۱۳۸۴ واردات ۳۹٫۳ دلار بوده است. این عدد در پایان  سال نود و یک ۵۳٫۳ شد. سی و شش درصد رشد داشته است. صادرات در عوض از ۱۰٫۵ میلیارد به ۴۲ میلیارد دلار رسیده، یعنی سیصد درصد افزایش داشته  است. نسبت واردات به صادرات از ۳٫۷ به ۱٫۳ کاهش پیدا کرده که این اتفاق مهمی بوده است.

وی گفت: دولت نهم و دهم برای خدمت به ولینعمتان که مردم هستند تلاش کردند. چرا امروز همه فکر میکنند کشور رخوت دارد و به دنبال دلیلش می گردند، برخی می گویند درآمد سرشار قبلی وجود ندارد؛ نمی گویند دیگر تلاشی  وجود ندارد. در دولت قبل اوج درآمد نفتی ایران در سالهای ۸۹ و ۹۰ اتفاق افتاده که جمعا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که در سالهای ۹۲ و ۹۳ که به ادعای آقایان خزانه خالی بوده درآمد نفتی کشور ۱۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است. تلخی افزایش نرخ ارز به کام دولت قبل رفت ولی شیرینی آن به کام دولت فعلی نشست. کما اینکه مالیات بر ارزش افزوده سختی اش و انتقاداتش را دولت قبل تحمل کرد ولی این دولت از آن بهره مند شده است.

وی در پایان صحبتهایش آرزو کرد توفیق دولت یازدهم حتی از دولت دهم بیشتر باشد چون این به نفع مردم است.

نیکزاد: مادر بیایان مسکن ساختیم، شما لطف کنید شبر آب آن را وصل کنید!

در  ادامه میزگرد دکتر نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: رشد، توسعه و تعالی اقتصادی و سایر مولفه ها  بعد از انقلاب و در این سی و شش سال چگونه بوده است؟ وضعیت ما در مسکن چیست؟ کار اگر برای خدا باشد دلسردی ندارد و اگر برای خدا نباشد ارزشی  ندارد.

وی افزود: دو ماه از انقلاب گذشته بود که حضرت امام در فرمان تشکیل ماده۱۰۰ گفتند در رژیم پهلوی مشکل مسکن بود واین باید حل شود، همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچکس نباید بدون خانه بماند. کدام دولت برای این فرمایش امام یک حرکت عملی کرد؟ سوال من این است الان وضعیت ما در عمل به فرمایش حضرت امام نمره مثبت می گیرد؟ آن رئیس محترمی که آمد تصمیم گرفت که مسکن مهر اجرا شود، او خرابی  های عظیم بوجود آورده است؟

وی ادامه داد: شما می گویید بخاطر مسکن مهر، به شکل بی سابقه ای زمین وارد محدوده کردید، در حالیکه این دقیقا براساس قانون انجام شد و در همین پردیس زمینها را با قیمتهای بالاتر به بنیاد مسکن فروختند. الان شما رئیس دولتید، چرا در راستای فرمایشات حضرت امام هیچ کاری نمی کنید؟ رهبری فرمودند مسکن خیلی مهم است اگر توانستید این بار را از دوش مردم بردارید خیلی کار مهمی کرده اید.

نیکزاد گفت: شما چه میکنید؟ با حلوا حلوا کردن که کار درست نمی شود. یا شما باید پول با سود کم بدهید یا زمین ارزان در اختیار بگذارید؛ راه دیگری نیست.  امروز چند میلیون نفر چشم انتظار این مسکن هستند و باید این کار تا آخر با قدرت تکمیل شود. خب شما چند جلسه تشکیل دادید؟ در  عمل به این دستور رهبری چه کردید؟ تورم  مگر پایین نیامده، چرا قیمت مسکن مهر را افزایش دادید؟

وی افزود: دولت در سال ۱۳۸۴ با دیدگاه امام و رهبری یک قانون متعالی به مجلس ارائه و تصویب کرد. هیچ کار ما خلاف قانون نبود. حذف بهای زمین از قیمت تمام شده مسکن عین قانون است، آقای قانونگذار خودت گفتی حذف کن. منابع را خودشان مصوب کردند و دادند. برای ما پنج هزار میلیارد دادند، به ما می گویند شما در بیابان خانه ساختید. اشکالی ندارد، ما در بیابان خانه ساختیم، شما لطف کنید شیر آبش را وصل کنید.

وی گفت: قانون به من اجازه داده اگر با اتصال یک زمین به شهر، مشکل مسکن حل می شود متصل کنم، و در غیر این صورت جاهایی که اجازه نمی دهد با فاصله از شهر مسکن مهر را ایجاد کردیم. چرا منابع مالی مسکن متوقف است؟ چرا وام روستایی را نمی دهید؟ وام ارزان قیمت را نمی ددهید؟ هفت کاندیدای ریاست جمهوری همه گفتند بافت فرسوده، یک واحد ساخته شد؟ چرا نمی سازید؟

وی افزود: دولت نهم و دهم به راه امام و مقام معظم رهبری اعتقاد داشت، این قانون را داد و مجلس  تصویب  کرد و براین  اساس تحول بزرگی در این بخش صورت گرفت که به خرابکاری تعبیر شد. آمار می گوید در طول شصت سال برای اولین بار تعداد واحد مسکونی بیش از تعداد خانوار شده است. دولتی آمده که سی درصد کل این مسکن ها را در عرض پنج سال ساخته است. پنج میلیون واحد ساخته شده  است. باید بگویید دستت درد نکند یا باید بگویید دستت بشکند؟

وی گفت: در بخش مسکن روستایی دو میلیون و صد و بیست هزار مسکن در دولت نهم و دهم ساخته شد که یک میلیون آن را  تحویل دادیم. یک بزرگواری قول داد دو ماهه زلزله آذربایجان را جمع می کنیم ما سه ماهه جمع کردیم. اینها باید تنها کاری که  می کردند این وام را می دادند به مردم.  ما در مسکن مهر ،یک متر بدون مجوز، بدون نظارت ، بدون تایید نظام مهندسی نساختیم. مسکن مهر شهری ۷۰ درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: همانند این کار دیگر در تاریخ تکرار نخواهد شد. چون کسی را می خواهد آن بالا که فرمانده باشد و بگوید من هستم. به این خاطر می گویم این کار عظیم  دیگر تکرار نخوهد شد. نمی توانند سی هزار واحد را جمع کنند. سی واحد که چیزی نیست.

وزیر سابق مسکن اضافه کرد: اگر دولت در زمین و تسهیلات ارزان قیمت کمک نکند، آیا کسی می تواند خانه  بخرد؟ براساس آمار چهار دهک ضعیف جامعه اصلا توان پرداخت قسط وام را ندارد. یعنی چه؟ یعنی سی میلیون وام بگیرد با سود بیست و دو درصد،  نمی تواند قسط بدهد. کسانیکه گفتند مسکن مهر باعث تورم  شد بعدا ضربه اش  را خوردند.

نیکزاد سپس با ارائه آمار و جدول رشد نقدینگی در دولتهای مختلف از سایت رسمی  بانک مرکزی گفت:  این آمارها را وقتی دولتهای  دیگر تنظیم کرده اند کسی نبوده به آن ها بگوید از کجا می آورید، خودشان و خودشان بودند درحالیکه ما وقتی آمار می دادیم همه نظارت می کردند. دولت نهم و دهم چون شعارهای امام را سر دست گرفته بود مدام در مسیرش سنگ اندازی می کردند در حالیکه با سایر دولتها کاری نداشتند. ولی همین آمار نشان می دهد امروز با آنکه مسکن مهر متوقف شده رشد نقدینگی چندین برابر شده است.

وی در خاتمه سخنانش گفت اگر ما بخواهیم در خط امام و مقام رهبری  و قانون حرکت کنیم چاره ای جز حمایت از اقشار مستضعف نداریم.(+)

"Our President, analytical news site"