در این گزارش تصویری ضمن اشاره به جناح بندی گروه های اصول گرا و حاضر نشدن اصلاح طلبان، از تلاش احمدی نژاد و نزدیکانش برای جلب آرای خاکستری سخن به میان آورده است. همچنین با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی، از انتخابات پیش رو به عنوان آزمونی برای نظام جمهوری اسلامی ایران یاد می شود.

تأمل و موشکافی در نکات ذکر شده در این خبر که از زبان بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی پخش شده است ، در شفاف سازی مواضع دشمنان خارجی و داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی مؤثر خواهد بود.

«لینک دانلود فایل تصویری این گزارش با حجم 12 مگابیت»

برخی نکات این گزارش:

1- آیت الله خامنه ای: نباید اجازه داد این انتخابات (انتخابات مجلس نهم) به چالشی برای امنیت داخلی تبدیل شود.

2 ـ وزیر اطلاعات ایران: از این انتخابات به عنوان حساس ترین انتخابات پس از انقلاب ایران نام برد و گفت مقام های آمریکایی برنامه دارند که  چه مشارکت در این انتخابات بالا باشد یا پایین به هر حال از آن بهره برداری کنند.

ـ تدارکات برای انتخابات مجلس نهم در حالی انجام می شود که بسیاری از گروه های اصلاح طلب گفته اند که برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارند، اما با وجود این کسانی هستند که معتقدند درصد مشارکت کم نخواهد بود.

ـ در غیبت اصلاح طلبان و جناح چپ سنتی حکومت، رقابت اصلی بین دو گروه اصولگراست؛ جببه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری. نقطه اشتراک این دو گروه، تبعیت از آیت الله خامنه ای است.اما گروه اول که رهبر فکری آن محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان است، از منتقدان محمود احمدی نژاد است!!و گروه دوم که گفته می شود رهبر فکری آن محمدتقی مصباح یزدی مدیر مؤسسه پژوهشی امام خمینی است از منتقدان نزدیکان آقای احمدی نژاد و کسانی است که به جریان انحرافی معروف اند. هر چند آن طور که محافظه کاران می گویند گروه دیگری متشکل از نزدیکان محمود احمدی نژاد با چراغ خاموش و بدون معرفی چهره های شاخص خود، تدارک وسیعی برای انتخابات مجلس دیده است!!! در واقع شاید نگرانی دو گروه اول ، راه یافتن و پیروزی گروه آخر در این انتخابات باشد. در حالیکه وجه مشترک این گروه ها تا چند سال پیش ، حمایت از آقای احمدی نژاد بود. حالا این انتخابات در شرایطی صورت می پذیرد که جایگاه محمود احمدی نژاد و طرفدارانش نسبت به زمان برگزاری انتخبات ریاست جمهوری فرق کرده و حالا شاید این سؤال مطرح شود که آن ها چه جایگاهی پیدا خواهند کرد؟

آقای احمدی نژاد و گروه مشاورانش سعی کردند عده دیگری را به جمع خودشان اضافه کنند که از آن ها به نام قشر خاکستری یاد می کنند، یعنی کسانی که نه هوادار جریان اصولگرایی هستند، نه لزوماً هم خیلی ضد حکومت هستند؛ بلکه در میانه قرار گرفتند و آنها آراء سرگردان هستند که ممکن است جذب آنها شوند؛ حتی آنها طمع دارند که بخشی از آراء اصلاح طلبان را هم به سوی خودشان جذب کنند ، به عنوان دو نیروی جدید جایگزین در ازای نیرویی که از میان اصولگرایان از دست داده اند.

ـ انتخابات این دوره مجلس در شرایطی کاملاً متفاوت از قبل حداقل از نظر شرایط بین المللی و منطقه برگزار می شود. در پی بهار عربی و در حالیکه ایران با فشارهای بین المللی بیشتری بر سر برنامه هسته ای اش روبرو است.

ـ بعضی ناظران معتقدند که انتخابات تازه مجلس ، آزمایشی برای حکومت ایران بعد از تحولات دو سال و نیم اخیر خواهد بود.

«لینک دانلود فایل تصویری این گزارش با حجم 12 مگابیت»