«معارف انقلاب» عنوان کتابی مفصّل و 1049 صفحه‌ای است که گزیده‌ای از دیدگاه‌های دقیق، محقّقانه و روشنگر مقام معظم رهبری، پیرامون انقلاب اسلامی را در خود جای داده است. این اثر، از مجموعه کتاب‌های موضوعی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در نشر بیانات، دیدگاه‌ها و رهنمودهای ایشان است که به کوشش علیرضا مختارپور قهرودی گردآوری و تدوین شده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ «معارف انقلاب» عنوان کتابی مفصّل است که گزیده‌ای از دیدگاه‌های روشنگر و محقّقانه‌ی رهبر معظم انقلاب درباره‌ی علل و عوامل، ارکان، ویژگی‌ها و آثار انقلاب اسلامی را در خود جای داده است؛ بیاناتی در بیش از 490 فراز مختلف، که گاه با خاطراتی شنیدنی از معظّمٌ‌له همراه شده است.


 گزیده بیاناتی که در «معارف انقلاب» گنجانده شده، طی یک بازه‌ی زمانی بیش از 20 ساله در سخنرانی‌ها و مراسم‌های مختلف و نیز در خطبه‌های نماز جمعه از سوی ایشان ایراد شده است. این بیانات که حاوی جوانب و ابعاد مختلف انقلاب اسلامی است، گاهی با خاطراتی شنیدنی از رهبر انقلاب در دروان خفقان طاغوت و نیز دوران بعد از انقلاب همراه شده است. این بیانات در این کتاب، به بیش از 490 فراز متفاوت تقسیم شده است که از بیانات معظّمٌ‌له در چهل‌ودومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک(31 مهر 66) آغاز و به فرازی از بیانات ایشان در نماز جمعه تهران(15بهمن 89) ختم می‌شود.

«وقتی انقلاب را مثل یک کتاب باز کنید، در درون آن، فصول و سطور معرفت وجود دارد: معرفت دینی، معرفت سیاسی و معرفت اخلاقی. همه‌ی این‌ها در ذیل کلمه‌ی انقلاب وجود دارد. در عرصه‌ی سیاسی، انقلاب تازه‌ترین و جذاب‌ترین سخن را نه فقط برای ملت ایران که برای بشریت دارد. بعضی خیال می‌کنند اصطلاحات و تعبیرات معرفتی فراهم‌آمده در اردوگاه به اصطلاح لیبرال دمکراسی غرب که وارد کشور می‌شود، سوغات‌های جدید و حرف‌های تازه‌ای است که انقلاب آن‌ها را نشنیده است و حالا باید انقلاب و انقلابیون این حرف‌ها را بشنوند؛ این خطاست. انقلاب در خلأ متولّد نشد. انقلاب اسلامی و این کتاب قطور معرفتی، وقتی تدوین شد که همه‌ی این حرف‌ها در دنیا بود؛ هم حرف و هم تجسّم و عینیّتش وجود داشت(بیانات رهبر معظم انقلاب- 24 مهر81؛ کتاب «معارف انقلاب» ص 657) 

دریافت فهرست موضوعی کتاب در 490 فراز

موضوعات مهم

ویژگیهای اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی/ ویژگیهای شخصیّت و سیره امام (ره)/جهان شمولی پیام الهی انقلاب/ دستاوردهای داخلی و بین المللی/ نهضت عاشورا؛ روح انقلاب/ دشمنی عمیق استکبار و لزوم بصیرت نسبت به آن/ عوامل حدوث و بقای انقلاب/ آفات انقلاب/ بیداری اسلامی/ هراس مستکبران از اسلام ناب محمدی

"Our President, analytical news site"