کتابچه حاضر به بررسی و واکاوی برخی از مهم‌ترین ابهامات فاجعه منا، که هریک کیفرخواستی سنگین را علیه مسببین این فاجعه به رخ می‌کشد، می پردازد که از جمله‌ی آن، انسداد مسیر توسط پلیس سعودی، هدایت مردم به‌سمت خیابان فاقد امکانات و فاقد ظرفیت لازم، عدم امدادرسانی سریع در حین حادثه و پس از حادثه و جلوگیری از امدادرسانی دیگر کشورها، نگه‌داری ابدان مطهر شهدا در وضعیت غیرمناسب و عدم اعطای دسترسی کنسولی به پیکرها و مجروحین، سانسور رسانه‌ای، اخفای اطلاعات و آمار مربوط به فاجعه و امحای مستندات مربوط به فاجعه و دفن غیرقانونی و غیرشرعی اجساد است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ یک سال از فاجعه‌ی غمبار منا می‌گذرد و در این مدت، بررسی‌های متعددی در این‌باره انجام ‌گرفته است و بااین‌حال ابعاد پنهان و ابهامات بی‌شماری در این فاجعه به چشم می‌خورد. در این‌خصوص، اندیشکده‌ی برهان با تشکیل کارگروه کارشناسی و انجام پژوهش‌های متعدد، کوشیده است تا بر زوایای تاریک این واقعه‌ی دهشتناک، روشنای حقیقت بیفکند.
در همین راستا، برخی از مهم‌ترین ابهامات این فاجعه، که هریک کیفرخواستی سنگین را علیه مسببین این فاجعه به رخ می‌کشد، بررسی گردید که از جمله‌ی آن، انسداد مسیر توسط پلیس سعودی، هدایت مردم به‌سمت خیابان فاقد امکانات و فاقد ظرفیت لازم، عدم امدادرسانی سریع در حین حادثه و پس از حادثه و جلوگیری از امدادرسانی دیگر کشورها، نگه‌داری ابدان مطهر شهدا در وضعیت غیرمناسب و عدم اعطای دسترسی کنسولی به پیکرها و مجروحین، سانسور رسانه‌ای، اخفای اطلاعات و آمار مربوط به فاجعه و امحای مستندات مربوط به فاجعه و دفن غیرقانونی و غیرشرعی اجساد است.
آنچه اکنون در پیشگاه مخاطبان محترم قرار دارد، خلاصه‌ای از یافته‌های تحقیق و بررسی درخصوص این واقعه است که جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌گردد. بدیهی است به‌دلیل رعایت اصل خلاصه‌سازی مطالب، مراجع و مآخذ تحقیق از متن حذف گردیده است، اما علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اندیشکده‌ی برهان، از آن‌ها مطلع شوند.
امید است این اثر مورد رضایت باری‌تعالی قرار گیرد و گامی در جهت زنده نگاه‌ داشتن این فاجعه‌ی غمبار باشد.
کتابچه‌ی «جنایت شجره‌ی ملعونه» را میتوانید در قالب PDF و با 23 صفحه با کلیک بر روی عکس ذیل یا از اینجا دریافت کنید:

 

 

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/Mhxnw