منابع آگاه خبر دادند مهدی هاشمی در پیامی ویدئویی به مناسبت صدمین سال برخورد نکردن با خود گفت: «از آنجا که بچه‌های بابای من مثل بقیه هستند و مردم حتماً در این 100 سال به این واقعیت پی برده‌اند؛ شدیداً در انتظار اجرای عدالت هستم».

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما، وبلاگ طنزهای یک م.ر.سیخونکچی نوشت: قریب چند وقت از بازداشت مهدی هاشمی بهرمانی می‌گذرد و هنوز که هنوز است مردم از خود می‌پرسند چه خبر؟! بنابراین سعی کردیم به 100 سال آینده برویم و حدس بزنیم که در آن زمان وضعیت این پرونده چگونه خواهد بود و افراد و نهادهای مختلف درباره این موضوع چه نظراتی خواهند داشت.

سخنگوی قوه قضائیه در 2 هزار و پانصد و هفتاد و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که طبق سنوات گذشته همچنان انتقاد به قوه قضائیه در برخورد با پرونده مهدی هاشمی وارد است؛ خبرنگاران هم با شنیدن این جملات گفتند: اوهوم!

وکیل مهدی هاشمی بصورت تلفنی برای حداقل 5 سال دیگر از دادگاه درخواست استمهال کرد و دادگاه موافقت خود را اعلام داشت. سیامک مطهری، نتیجه علی مطهری که صد سال قبل نماینده مجلس بود، در اظهارنظری متذکر شد: بعد از 100 سال که ارزش 10 میلیارد وثیقه مطهری آنقدر اومده پایین که باهاش میشه فقط یه تی‌تاپ خرید هم دست از سر این بنده خدا و خانواده جلیل‌القدرش بر نمی‌دارید؛ چرا دهن من رو باز می‌کنید آخه؟!»

رئیس دانشگاه از هفت دولت آزاد هم با ارسال بخشنامه‌ای به واحد کارگزینی این دانشگاه پرسید: «آیا هنوز هم به مهدی هاشمی بخاطر سرکشی به واحد دانشگاه آزاد در انگلستان حقوق چند هزار دلاری داده می‌شود؟»

واحد کارگزینی هم در جواب نوشت: «خیر، چون اصلاً چنین دانشگاهی وجود ندارد.» این واحد همچنین اضافه کرد که «الان اصلاً چیزی به نام انگلستان وجود ندارد و این کشور به 4 کشور سیتی‌لند، بیوتی‌لند سفلی، بالامحله لندن و دوایت یورک شرقی تبدیل شده است.»

این واحد در ادامه پرسید: «می‌خواید ببینیم در این کشورها واحدی داریم و حقوقی به مهدی هاشمی می‌دهیم یا نه؟» که رئیس دانشگاه گفت: «بی‌خیال، گیر ندید دیگه!»

همچنین در این سال تجمع جمعی از دانشجویان و طلاب عدالتخواه بعنوان یکی از سخت‌جان‌ترین گونه‌های دارای حیات در اعتراض به عدم برخورد با مهدی هاشمی برگزار شد.

این افراد در بیانیه‌ای خطاب به مسئولین امر نوشتند: «آقا خداوکیلی اگر نمی‌خواید باهاش برخورد کنید بگید ما اینقدر اینجا تجمع نکنیم، 100 ساله از کار و زندگی افتادیم آخه!»

منابع آگاه خبر دادند مهدی هاشمی در پیامی ویدئویی به مناسبت صدمین سال برخورد نکردن با خود (در حالی که چشمم کف پاش اصلاً تکون نخورده بود) گفت: «از آنجا که بچه‌های بابای من مثل بقیه بچه‌های مردم هستند و خود مردم هم حتماً در این 100 سال به خوبی به این واقعیت پی برده‌اند، ما شدیداً در انتظار اجرای عدالت هستیم، حتی درباره خودمان. آره!»