بیانات شخصیت های بزرگی همچون حضرت امام خمینی(ره) در تایید و ردافراد مختلف با رعایت اصل «ملاک حال فعلی افراد است» باید مبنای قضاوت منصفانه جناح های سیاسی در مورد این افراد باشد و مهمترین منبع استخراج آرای حضرت روح الله در مورد افراد کتاب صحیفه است.با این اوصاف؛ نقل هرگونه خاطره ای از حضرت امام(ره) که با بیانات صریح ایشان در صحیفه همخوانی نداشته و یا ناقض آن است، کاملا مردود و مصداق تحریف شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ یکی از مهمترین تحریف هایی که در مورد بیانات حضرت امام خمینی(ره) شده است، جمله مشهور «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است» در مورد هاشمی رفسنجانی می باشد.
اگر به صحیفه امام(ره) رجوع کنیم خواهیم دید هیچگاه ایشان در مورد آقای هاشمی نفرموده اند: «نهضت زنده است تا هاشمی زنده است». جمله فوق حتی با معیارهای اسلامی نیز همخوانی ندارد. چرا که زنده و جاری بودن جریان حقی مانند نهضت اسلامی را نباید به زنده بودن یک شخص ، آن هم غیرمعصوم گره زد.
خداوند متعال نیز حتی زنده بون حرکت اسلام را به زنده بودن شخصیت بی نظیر و معصوم پیامبراکرم(ص) گره نزده است که با کشته شدن رسول گرامی اسلام نهضت اسلامی از حرکت بایستد.
لذا در قسمتی از آیه 44 سوره آل عمران خداوند به مومنین می فرمایند:
«وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ»
ترجمه: و محمد جز فرستاده‏اى که پیش از او [هم] پیامبرانى [آمده و] گذشتند نیست آیا اگر او بمیرد یا کشته شود از عقیده خود برمى‏ گردید؟
یعنی از دیدگاه خداوند متعال حتی با از رحلت پیامبراکرم(ص) آن هم در زمانی که نهال اسلام تازه جوانه زده بود، مومنین نباید از عقیده خود دست بکشند و نهضت را تمام شده بدانند.
آیا اسلام شناس بی نظیری همچون امام خمینی(ره) که هر جمله و کلمه اش منطبق بر قرآن و روایات اسلام بوده است به این موضوع توجه نکرده و خلاف قرآن استدلال کرده اند؟!
بدیهی است که هیچکدام از دوستداران حضرت روح الله به چنین چیزی قائل نیستند و بیانات ایشان را ترجمان اسلام و قرآن در عصر حاضر می دانند.
اما آن جمله ای که روح خدا در مورد آقای هاشمی بیان فرمودند پیامی است که به مناسبت ترور هاشمی در سال 1358 صادر کرده اند. در قستی از این پیام که در صفحه 495 جلد 7 صحیفه قابل رویت است حضرت امام (ره) می فرمایند:
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم
جناب حجت‏ الاسلام مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز
«مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضاخان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»
در واقع پیرفرزانه انقلاب در این پیام اصالت را به نهضت داده اند ، نه به آقای هاشمی .
مدعیان دروغین اصلاحات و برخی طرفداران آقای هاشمی با تحریفی آشکار و البته ناشیانه! ، با تکرار جمله ی فوق سعی دارند مواضع و اقدامات آقای هاشمی را مصون از نقد و بررسی جلوه دهند .
جالب است این افراد که در دوران اصلاحات می گفتند«خدا و امام زمان (عج) را هم می توان استیضاح کرد!» و با تئوریزه کردن پروژه هایی همچون «عرفی کردن فقه شیعه» سعی در تقدس زدایی از دین داشتند، حال چگونه است که با تحریف بیانات امام خمینی(ع) که به گفته خودشان «افکار او به موزه تاریخ پیوسته است» برای هاشمی نوعی معصومیت قائل می شوند؟
در واقع باید گفت این افراد در حمایت بدون قید و شرط این روزهای خود از هاشمی ،وی را مقدس نمی پندارند بلکه او را سپر خود کرده اند تا در صورت زاویه گرفتنشان از خط اصیل امام(ره) ، هزینه آن را مستقیما هاشمی بپردازد و آنان کمتر هدف قرار گیرند.
این افراد که در دهه 70 تمام تلاش خود را برای تخریب هاشمی رفسنجانی بکار بردند و حتی با انتشار کتاب «عالیجناب سرخپوش» بی احترامی های فراوانی را نثار شخص هاشمی کردند ، با چرخشی 180 درجه ای و آن هم به مدد تحریف آشکار عبارت معروف پیرجماران در مورد هاشمی نوع دیگری از تخریب وی را در دستور کار قرار داده اند.
جالب است شخص هاشمی رفسنجانی و خانواده وی تاکنون چنین ادعایی را در مورد ایشان مطرح نکرده اند و فقط این اطرافیان اند که با سالوس نمایی سعی در جلب توجه وی و خانواده اش دارند که بتوانند بهره برداری سیاسی خود را از ایشان داشته باشند.
لازم است جناب هاشمی رفسنجانی که محبت خمینی کبیر را در دل دارند با جلوگیری از این تحریف فاجعه بار مانع تخریب شخصیت و خط اصیل امام(ره) شوند.(+)
"Our President, analytical news site"