معاون دادستان تهران گفت: بازداشت‌شدگان در ناآرامي‌هاي اخير تهران، در ميان 20 نفر اعدامي متهم مواد مخدر و قاچاقچيان بين‌المللي، وجود نداشتند.

 محمود سالاركيا در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اكثر بازداشتي‌هاي ناآرامي‌هاي اخير آزاد شدند و تنها متهمان به اقدام عليه امنيت ملي و تخريب اموال عمومي در بازداشت به سر مي‌برند.

 وي درباره اعدام20 نفر از مجرمان مواد مخدر و قاچاقچيان بين‌لمللي اظهار كرد: تمام افراد اعدامي محكومان مواد مخدر بودند و احكام آنان قطعي و در ديوان تنفيذ شده بود.

 مسوول سجل كيفري، عفو و بخشودگي تهران با بيان اين‌كه " درخواست عفو اين محكومان نيز رد شده بود" افزود: در بين اين 20 نفر اعدامي به هيچوجه افرادي كه در ناآرامي‌هاي اخير تهران بازداشت شده بودند، وجود نداشتند.

 وي درباره آخرين وضعيت بازداشتي‌هاي ناآرامي‌هاي تهران، گفت: تعداد زيادي از اين افراد به لحاظ رسيدگي مقدماتي با صدور قرار متناسب آزاد شده‌اند و تعداد كساني كه هنوز در بازداشت به سر مي‌برند متهم به اقدام عليه امنيت ملي و تخريب اموال عمومي هستند.

 معاون دادستان تهران در امور ضابطان، با اشاره به اين‌كه ادامه‌ رسيدگي به پرونده‌ بازداشتي‌هايي كه با قرار آزاد شده‌اند در اسرع وقت انجام خواهد شد، درباره اقدامات صورت گرفته براي تعطيلات اخير تهران، افزود: تعطيلات چند روزه اخير تهران به لحاظ آلودگي آب و هوا در مجموعه دادسرا و نيروي انتظامي تاثيري نگذاشته و در دادسراها كشيك برقرار است و نيروي انتظامي نيز طبق معمول حضور فعال دارد.