مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام انقلابی و اعتراض آمیز نمایندگان مردم نشان داد که مجلسیان در برابر جریان فتنه بیدار شده اند و سیاست همسو با یکدیگر در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام 'مرتضی آقاتهرانی' شب پنجشنبه در جمع افراد متحصن درمسجد 'اعظم' قم، سردادن شعار از سوی نمایندگان مردم درمجلس علیه سران فتنه را نشانه بیداری همگانی این نمایندگان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در روزهای اولیه ظهور فتنه، نمایندگانی که به ماهیت آن پی برده باشند کم بودند ولی اکنون بعد از اقدام اخیر سران فتنه، نمایندگان نشان دادند که چقدر دربرابر این فتنه آگاه و هوشیارند تا جایی که تنها ۱۷ نفر از نمایندگان برضد سران فتنه امضا ندادند و آن هم به خاطر این بود که در جلسه حاضر نبودند.
این نماینده مجلس گفت: این حرکتی که همگان از مجلس دیدند تنها گوشه ای از اعتراضات بود چرا که صدا و سیما نیز همه اعتراض نمایندگان را پخش نکرد.
وی اضافه کرد: البته بازهم همه بیدار نیستند چرا که این بیداری کافی نیست و باید بیش از اینها قاطعیت و مواضع خود را در برابر سران فتنه نشان دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم با تمجید از بیداری و بصیرت مردم در برابر فتنه ها و دسیسه های سران فتنه اظهار داشت: مردم در مراسم تشییع دو شهید حوادث ۲۵ بهمن از قوه قضاییه انتقاد داشتند که چرا با سران فتنه برخورد قاطع و عملی صورت نمی گیرد.
وی اظهار داشت: مردم می گفتند آیا قوه قضاییه می ترسد در حالی که در اصل قضیه و ضرورت دستگیری و محاکمه این سران هیچ تردیدی وجود ندارد.
وی افزود: قوه قضاییه باید امروز به این نتیجه برسد که آنها مفسد فی الارض هستند البته باید مطابق نظر رهبر معظم انقلاب در این زمینه عمل کند.
آقا تهرانی افزود:اگر قوه قضاییه بخواهد سران فتنه را به دست خود مردم بدهد تا آنها را محاکمه کنند این نوعی هرج و مرج و بی نظمی درجامعه ایجاد می کند پس باید خود قوه قضائیه مطابق خواست مردم این سران را به سزای اعمالشان برساند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فتنه در جامعه همواره وجود دارد تصریح کرد: ادعای ایمان همیشه آسان بوده ولی در مواقع بروز فتنه است که میزان ایمان افراد مشخص می شود.
وی اظهار داشت: چه بسیار افرادی که در زمان طاغوت شکنجه های ساواک را تحمل کردند ولی از همان اوایل انقلاب یکی یکی به خاطر عدم همراهی با نظام به تاریخ ملحق شدند.
وی دربخش دیگرسخنان خود با بیان اینکه هیچگاه هدف نمی تواند وسیله را توجیه کند، تصریح کرد: اینکه انسان بخواهد به هدفی هرچند مقدس با هر ابزاری دست یابد، قابل توجیه نیست.
وی افزود: اکنون کسانی هستند که به ظاهر اهداف مقدسی دارند ولی برای رسیدن به آن به ابزار نامطلوب متوسل شده اند.
نماینده تهران در مجلس بابیان اینکه جریان فتنه و سران آن خیلی زود چهره واقعی خود را به مردم نشان دادند، اظهار داشت: نظام اسلام فتنه ها و فتنه گران متعددی را پشت سرگذاشته که از معروفترین این جریانات سازمان منافقین بودند که پس از هشت سال جنگ تحمیلی مردم به ماهیت شوم آنها پی بردند ولی سران فتنه از آنها هم زودتر ماهیت خود را به مردم معرفی کردند.
وی با اشاره به پیچیده تر شدن فتنه ها و توطئه ها در مقایسه با گذشته گفت: از همین رو تقوی و بصیرت امروز نیز باید بیشتر از دیروز باشد.
این نماینده مجلس بااشاره به واکنش هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دربرابر جریان شوم فتنه اظهار داشت: شرح صدر رهبری در دنیا نمونه ندارد و ایشان بخوبی زوایای فتنه را مشخص کردند.
وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به تحولات منطقه خود گفت: امروز دیگر دنیا شعار 'مرگ بر آمریکا' را پذیرفته است و در همه کشورها این شعار سر داده می شود و پذیرش این واقعیت در میان جهانیان و مردم منطقه به برکت نظام اسلامی و رهبری خردمندانه آن است.