ما در دولت خاتمي يكي از پايه هاي ولايت فقيه را منهدم كرديم و با پيروزي موسوي در انتخابات همه پايه هاي ولايت فقيه را فرو خواهيم ريخت.

در حالی که طی هفته ای گذشته جریان اصلاح طلب با گذاشتن شروط مختلف برای نظام از رفتارهای خود مبتنی بر قانون سخن به میان آورده و التزام خود به مبانی نظام و انقلاب سخن به میان می آورد بررسی برخی اظهارات چهره های برجسته این جریان و حامیانشان قبل و بعد از انتخابات از واقعیت دیگری حکایت دارد.
«پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» ضمن عذرخواهی از خوانندگان خود بخشی از اظهارات این افراد را به نقل از
«ندای انقلاب» منتشر می سازد تا واقعیت این جریان مدعی بیش از پیش روشن تر شود:

 

«ابراهیم . ی»:
برای اینکه به حاکمیت فشار آورید شرط آن برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی است. اگر می خواهید این فرایند اصلاح طلبی یا زایمان، طبیعی و سالم باشد چاره ای ندارید جز اینکه مطرح کنید نظارت بین المللی می خواهیم ... بگوئید ما به این گروهی که انتخابات را برگزار می کنند اطمینان نداریم... آیا شما می توانید مردم را بسیج کنید که بیایند با رای سپاه و بسیج مقابله کنند؟ انتخابات پیش رو با گذشته متفاوت است. در شرایط سیاسی و آرایش نیروهای فعلی، با استراتژی قبل اگر شرکت کنید موفق نمی شوید.

«هاشم.آ»:
ما در دولت خاتمي يكي از پايه هاي ولايت فقيه را منهدم كرديم و با پيروزي موسوي در انتخابات همه پايه هاي ولايت فقيه را فرو خواهيم ريخت.

«مهدی.د»:
ما تا آخر ایستاده ایم. حالا نوبت ماست که کودتای سفت کنیم.
«محمد حسین .م»:
ما دچار یک مشکل هستیم که اگر بخواهیم نرم نرمک و دموکراتیک یا خیلی در چارچوب نظام حرکت کنیم مشکل حل نخواهد شد.

«س.خ»:
طی دستورالعملی از کلیه استان ها می خواهد که حامیان موسوی را به صورت سازماندهی شده از چند شب قبل از انتخابات به خیابان ها بیاورند.

«مهدی.ه»:
همه چیز را برای صیانت از ارا آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده ام.
«علی اکبر.م»:
آیا با این اوضاع می توان مردم را به مدت یک الی سه ماه در خیابان ها و در جلوی چشم همه مردم دنیا نگاه داشت. می بایست از قضیه ابطال انتخابات فراتر برویم و این یک راه جدیدی است و این جمعیت الان به عنوان بازيکنان این جریان هستند. ما باید در موضوع تخلفات انتخاباتی ابتدا از آقای خامنه‌ای شروع کنیم که برق از سر شورای نگهبان می پرد. آیا این حضور مردمی می‌تواند به اعتصاب و تحصن بیانجامد؟برای آقای خامنه‌ای ابطال انتخابات به معنای این است که باید یک عقب نشینی را شروع کند که معلوم نیست ته آن به کجا کشیده می شود. کاری نکنید که این قضیه ظرف یک هفته بسته شود..