شاید مشکل ستار بهشتی این بود که کسی را نداشت و در جامعه فرد معروفی نبود. شاید اگر او نیز مثل فلان مداح هتاک، معروفیتی داشت، الان به جای دفن شدن در زیر خاک، 50 هزار تومان جریمه می شد و غائله اش به خیر و خوشی خاتمه می یافت!

محمدرضا تقوی فرد، فعال رسانه ای، اظهارات اخیر ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم درباره پرونده ستار بهشتی را تاسف بار و مذموم دانست.
نکو چندی پیش در گفتگو با یک روزنامه، عملکرد قوه قضائیه در پیگیری پرونده مرگ ستار بهشتی را "مناسب" دانسته و گفته است: "اگر به این موضوع درست نگاه کنیم در هیچ جای دنیا به علت مرگ یک نفر، رئیس پلیس فتای شهری مثل تهران بزرگ را اخراج نمی کنند."
در همین ارتباط محمد رضا تقوی فرد در گفت‌وگو با شبکه ایران، ضمن اظهار تعجب از اظهارات نکو گفت: نماینده ای که از مسائل روز، مطلع و دلسوز مردم و جامعه اش باشد، سنجیده و به حق سخن می گوید.
وی تصریح کرد بارها گفته ام که تمام حرف بنده مسئله رعایت حقوق شهروندی و رفتار در چارچوب قانون است. اگر در این ماجرا، بازپرس و ماموران پلیس فتا در اجرای قانون دقت بیشتری می کردند، بی شک هم ستار بهشتی متناسب با جرمی که انجام داده بود، تنبیه می شد و هم این همه برای نظام، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هزینه ایجاد نمی شد. نباید اجازه دهیم که با برخورد اشتباه چند مامور خطاکار، از یک سو توهین کنندگان به مسئولان عالی نظام در موضع مظلوم قرار بگیرند و از سوی دیگر خطای آن چند مامور به حساب دستگاه قضایی یا نیروی انتظامی نوشته شود.


مدیرمسئول روزنامه خورشید، از شیوه برخورد برخی صاحبان تریبون با مرگ ستار بهشتی نیز اظهار تاسف کرد و با اشاره به سخنان نکو گفت: با اینکه محتوای مجرمانه وبلاگ آقای بهشتی، اظهر من الشمس است، اما نه بنده و نه امثال آقای نکو و دیگران، حق نداریم که از موضع قاضی و مجری قانون، حکم صادر کنیم.
تقوی فرد، همچنین این سخن نماینده رباط کریم که "نیازی به عذرخواهی وزیر کشور و مسئولان از خانواده بهشتی وجود ندارد." را نکوهش کرد و اظهار داشت: آقای نکو باید تکلیف خود را با افکار عمومی روشن کند، آیا وی نماینده مردم است یا نماینده قوه قضائیه و نیروی انتظامی؟
به گفته تقوی فرد در بسیاری از ممالک، وقتی خطایی از فردی سر می زند، بالاترین مقام آن دستگاه یا نهاد و وزارتخانه، از کسانی که در جریان آن خطا متضرر شده اند، حداقل عذرخواهی کرده تا به این وسیله اشتباه خاطیان به پای کلیت یک دستگاه یا نظام سیاسی یک کشور نوشته نشود.
تقوی فرد افزود: متاسفانه در کشور ما چنین نیست و مسلما نقش افرادی همچون آقای نکو در دوام و بقای این فضای نادرست و غیرمدنی زیاد است.
وی گفت: شاید مشکل ستار بهشتی این بود که کسی را نداشت و در جامعه فرد معروفی نبود و شاید اگر او نیز مثل فلان مداح هتاک، معروفیتی داشت، الان به جای دفن شدن در زیر خاک، 50 هزار تومان جریمه می شد و غائله اش به خیر و خوشی خاتمه می یافت!
تقوی فرد افزود: آقای نکو گفته که ستار بهشتی از مسئولان خوشش نیامده و مسئولان را زیر سوال برده. امیدوارم که تفسیر من از سخنان آقای نکو درست نباشد و یا رسانه ها سخنان وی را بد منعکس کرده باشند، اما به نظر می رسد آقای نکو با این نقل قول خواسته اند به نوعی عدم عذرخواهی از خانواده ستار بهشتی و یا حتی مرگ وی را توجیه کنند، که اگر چنین باشد، فقط باید گفت، آقای نکو برای شما که در جایگاه نظارت بر عملکرد مجریان قانون نشسته اید، متاسفیم.
مدیرمسئول روزنامه خورشید گفت: آیا آقای نکو حاضرند با توجیهی مشابه با مثلا آقای عوض حیدرپور نماینده شهررضا که دائما الفاظی بسیار توهین آمیز نسبت به مسئولان داشته است برخورد شود؟ یا اینکه موضع آقای نکو درباره سایت های قارچی و قرق رسانه ای که هر روز دولت و شخصیت های دولتی را اماج توهین های خود قرار می دهند چیست؟
وی در ادامه سخنانش به کنایه از نماینده رباط کریم خواست فایل صوتی فحاشی های قالیباف به اعضای هیات دولت را گوش کند و سپس متناسب با حکمی که برای ستار بهشتی صادر کرده، درباره قالیباف نیز اظهارنظر کند.
مدیر مسئول روزنامه خورشید با اشاره به اینکه در مورد تمام شهروندان، قانون حقوقی مساوی در نظر گرفته و همه باید در پیشگاه قانون برابر باشند گفت: ستار بهشتی، چون برخلاف برخی هتاکان، ارتباطات ویژه ای نداشته، نباید اینگونه مورد بی مهری قرار گرفته و به دست افرادی خاطی فراتر از جرمش مورد اذیت قرار می گرفت.
در پایان تقوی فرد از نماینده رباط کریم خواست که از همشهریان خود عذرخواهی کند.