سخنگوی شورای نگهبان به توصیه امروز رهبر معظم انقلاب به این شورا درباره بررسی صلاحیت نامزدها اشاره کرد و با بیان اینکه آمار تأیید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس از مرز 3000 نفر گذشته، گفت که این تعداد در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رهنمودهای امروز مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس گفت که شورای نگهبان در اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب سعی خواهد کرد حتی‌المقدور و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، در بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان و نامزدهای انتخابات با نگاه حداکثری عمل کند.

وی افزود: تا به امروز آمار تایید صلاحیت شدگان از مرز ۳ هزار نفر گذشته و تا چند روز آینده این آمار افزایش بیشتری خواهد داشت.

بنا به گفته سخنگوی شورای نگهبان، نسبت آمار تایید صلاحیت شدگان به ثبت نامی‌ها در مقایسه با انتخابات‌های گذشته مجلس بیشتر بوده و رقم بالایی را نشان می‌دهد.

کدخدایی اعلام کرد که ۲۱ بهمن ماه اعلام نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس نهم است.

‌‌وی افزود: البته آن دسته از نامزدها‌یی که در مراحل قبلی توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت تایید ولی توسط شورای نگهبان در این مرحله صلاحیت آنها تایید نشده باشد، می‌توانند در مهلت ۳ روز از زمان اعلام نهایی آمار شکایت خود را مطرح کنند که در زمان ۷ روزه به شکایت آنها رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.