فرق فائزه هاشمی با یک فعال دانشجویی یا منتقد رسانه ای فلان مقام مسئول چیست که این افراد را حتی شبانه بازداشت می‌کنند اما برای رسیدگی به پرونده این آقازاده باید چندسالی تحقیق شود.

خروج فائزه هاشمی رفسنجانی از کشور در حالی که هنوز اجرای حکم قطعی شده وی درباره اقدامات مجرمانه او در فتنه 88، بازهم موجی از اعتراضات را علیه عملکرد قوه‌قضاییه به راه انداخته است.

فائزه هاشمی که در اغتشاشات و آشوب‌های فتنه 88 حضوری پررنگ، مستمر و فعال داشت، بالاخره سال گذشته و بعد از انتظار طولانی جامعه، پای میز محاکمه رفت و از سوی دادگاه انقلاب با وجود فعالیت‌های متعدد در حمایت از فتنه، فقط به 5 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و مطبوعاتی محکوم شد.

با وجود انتقادات فراوانی که از سوی جامعه، تشکل‌های دانشجویی و برخی شخصیت‌ها نسبت به حکم صادره صورت گرفت اما باز هم تنها امید باقی‌مانده این بود که همین حکم سبک نیز از سوی مسئولان قضایی که دم از اجرای عدالت و بی‌طرفی می‌زنند اجرا شود ولی این امید اندک نیز ناامید شد.

مسئولان قوه‌قضاییه با وجود قطعی شدن حکم این محکوم فتنه 88 به دلایلی که حتی از گفتن آن هم خودداری می‌کنند از اجرای این حکم ناچیز تاکنون ممانعت کردند تا اینکه این آقازاده که به راحتی به ارکان نظام توهین کرده بود مقابل چشم همگان از کشور خارج شود.

اتفاقات ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که شعار عدالت محوری و بی‌طرفی مسئولان قضایی در برخورد با پروند‌ه‌های قضایی به جای اینکه پررنگ‌تر شده و به سوی واقعیت قدم بردارد، عقب‌گرد داشته است.

این روزها انتقادات از قوه‌قضاییه حتی از سوی تشکل‌های دانشجویی و بازهم حتی در سطح وبلاگ از سوی مسئولان قضایی با برخورد قاطع روبه‌رو شده و خبری از سعه‌صدر مدنظر مقام معظم رهبری در برابر انتقادات خبری نیست ولی همین که موضوع برخورد با آقازادگانی چون فائزه و مهدی هاشمی به میان می‌آید همه باید منتظر روزی نیامدنی باشند تا آقایان بخواهند احکام قطعی شده را اجرا کنند.

جرم ارتکابی توسط فائزه هاشمی در جای خود و باتوجه به اینکه زاده یکی از مسئولان ارشد نظام است، از یک کلاهبردار مالی و کسی که به خاطر صدور چک بلامحل ممنوع‌الخروج شده، کمتر نیست و مسئولان باید همانطور که خواستند اقتدار و عدالت خود را در برخورد با باند مه‌آفرید نشان دهند، گوش‌چشمی هم به مطالبات مردمی که محاکمه و مجازات آقازادگانی که در فتنه دست داشتند بود، می‌کردند و عدالت را اجرا می‌کردند.

در حال حاضر مردم و برخی مسئولان از قوه‌قضاییه سوال دارند که فائزه هاشمی با فرض قبول این ادعا که ممنوع‌‌الخروج نبوده است، آیا نباید تحت نظر قرار می‌گرفت؟ آیا مسئولان قوه‌قضاییه با توجه به تجربه فرار مهدی هاشمی از کشور نباید فائزه را بیشتر کنترل می‌کردند؟

اساساً چنین متهمی که بارها به راحتی علیه مسئولان حرافی کرده بود چرا نباید ممنوع‌الخروج می‌شد و اگر فائزه هاشمی هم مانند مهدی هاشمی و محمود خاوری از بازگشت به کشور خودداری کرد، قوه‌قضاییه می‌خواهد بازهم دست به دامن اینترپلی شود که تجربه نشان داده میل و رغبتی برای همکاری با ایران ندارد؟

فرق فائزه هاشمی با یک فعال دانشجویی یا منتقد رسانه ای فلان مقام مسئول چیست که این افراد را حتی شبانه بازداشت و به اوین منتقل می‌کنند اما برای رسیدگی به پرونده این آقازاده باید چندسالی تحقیق شود؛ آیا فائزه را هم مانند ذاکری ساعت 22 و از خانه‌اش بیرون کشیدند و بردند؟ و آیا او هم در سلول انفرادی بازداشت بود؟

قطعاً عدم اجرای احکام این دست از متهمان که با برخی از مسئولان ارشد کشور قرابت و نسبت دارند، اجرای احکام متهمانی مانند مه‌آفرید خسروی را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد زیرا این شائبه به وجود می‌آید که قوه‌قضاییه از صلابت و اقتدار لازم در اجرای احکام متهمان بزرگ، دانه‌درشت‌ها و آقازادگان برخوردار نیست و از برخی حرف‌های پشت پرده پیروی می‌کند.


طبیب‌زاده:امیدی به مجازات فائزه هاشمی نیست؛ همان بهتر که به خارج رفت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وقتی قوه قضاییه برای مجازات فائزه هاشمی اقدام موثری انجام نمی دهد ،همان بهتر که فائزه هاشمی خودش به خارج کشور برود.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با فارس، گفت‌وگو می‌کرد، خروج فائزه هاشمی از کشور را در حالی که حکم محکومیتش صادر شده بود، محکوم کرد و اظهار داشت: ‌معتقدم اگر امثال فائزه هاشمی خارج از کشور باشند، این حسن را دارد که فتنه‌های دیگری را سامان‌دهی نمی‌کنند، چراکه ‌با حاشیه امنی که وی دارد، ممکن است فردا فتنه دیگری را سامان‌دهی می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نحوه برخورد قوه قضاییه با فائزه هاشمی، امیدی برای تنبیه و مجازات وی به خاطر اعمال خلافی که علیه نظام داشته و همچنین نقش مؤثری که در فتنه 88 ایفا کرده، وجود ندارد و چنین جسارتی در قوه قضاییه برای این اقدام وجود ندارد بنابراین بهتر است شر فائزه هاشمی از سر نظام کم شود.

این نماینده مجلس بر همین اساس تاکید کرد: عدم حضور فائزه هاشمی در کشور خیلی بهتر از این است که در ایران حضور داشته باشد چراکه وقتی قدرت مقابله با فتنه‌گر وجود ندارد، بهتر است فتنه‌گر به لحاظ فیزیکی هم که شده حضور نداشته باشد.

طبیب‌زاده در پایان گفت: اینکه فائزه هاشمی هر‌چه دلش می‌خواهد در خارج از کشور بگوید، اپوزیسیون راه بیندازد و هر فتنه‌گری‌ای که دوست دارد، در خارج از ایران انجام دهد، بهتر از فتنه‌گری در داخل نظام است چراکه دفع افسد به فاسد است.