امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت می‌تواند با استعانت از اقتصاد مقاومتی، معضلات و مشکلات مردم را برطرف سازد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب امروز نمازجمعه تهران در خطبه‌های این هفته با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: تیم مذاکره کننده، با سرمایه تقوا وارد میدان شود تا بتواند مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده دقت کنند که در مکتب امام علی(ع)، صلح با دشمن داریم اما آشتی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امریکا شیطان بزرگ است و نباید گول آنها را خود، تصریح کرد: خداکند شیطان بزرگ موفق نشود سر هیأت ایران کلاه بگذارد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: گاه دشمن یک گام به سوی تو برمی‌دارد و اظهار نزدیکی می‌کند اما هدفش نزدیک شدن نیست بلکه می‌خواهد تو را گول بزند و ضربه را مهلکانه در فضای آشتی‌جویانه وارد کند.

وی با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری گفت: یکی از سخنان مهم رهبری، لزوم مرزبندی با دشمن بود. دشمن را باید شناخت. مکرهای دشمن را باید شناخت و گول لبخندهای او را نباید خورد.

موحدی کرمانی با این دعا که ان‌شاءالله خداوند بصیرت هیأت ایرانی را در دشمن‌شناسی مضاعف کند، گفت: خانم شرمن هنوز هیچ چیزی نشده، می‌گوید همه اعضای 1+5 حق وتو دارند، حرف از این زشت‌تر و مضحک تر که آنهم درست در میانه مذاکرات زده می شود؟

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: شما مذاکره می‌کنید که به توافق برسید و بعد می‌گویید که هر چه که به توافق رسیدیم، می‌توانیم وتو کنیم برای همین‌هاست که رهبری فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستند چون آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

ور در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکا با مشکلات مشکلات فراوانی روبروست، تصریح کرد: آنها می دانند که روحیه اسلام‌گرایی در منطقه به وجود آمده و با این سرکوب‌ها نیز این روحیه بیشتر شده است. تحولی در منطقه به وجود آمده که آرامش را از مستکبرین گرفته است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه دخالت در امور کشورها آبرویی برای آمریکا باقی نگذاشته، اظهار داشت: امروز تنفر از جنایات آمریکا، دنیا فراگرفته و فریاد «مرگ بر آمریکا» دیگر فقط منحصر به ایران نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران درخصوص اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه در برابر ایران همه گزینه‌ها روی میز است، گفت: اگر دشمن گزینه نظامی روی میز دارد اولا خود این گزینه نشانه ضعف است. ثانیا ایران برای مقابله با دشمن، گزینه‌های فراوانی مانند مقاومت و پیروی ملت از رهبری دارد که قدرتش از بمب اتم بیشتر است.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد با تحریم می‌تواند حکومت ما را فلج کند اما دیدند که مردم ایستاده‌اند و انشاءالله با عمل به اقتصاد مقاومتی مشکلات حل خواهد شد. ما توان فراوانی در داخل کشور داریم و مقام معظم رهبری نیز توصیه کردند که به درون نگاه کنیم. باید امید بیرونی را قطع کنیم. در داخل استعدادهای فراوانی وجود دارد اما مهم‌تر از آن، استعدادهای معنوی است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: ما ملتی ولایی داریم که گوش به فرمان رهبرند و همین رهبری در گذشته، حال و آینده ما را نجات می‌دهد.

وی افزود: نسل جوان ما، نسل متدین و انقلابی و از نسل صدر انقلاب هم قوی‌تر است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: خدا انشاءالله هیأت مذاکره کننده ایرانی را یاری کند و اجرشان دهد چون مراحل سختی را باید پشت سر بگذارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انرژی هسته‌ای بهانه است. مسئله اصلی انقلاب و اسلام است. تا ما پایبند انقلاب باشیم، آنها دست از سر ما برنمی‌دارند. آمریکا همان است که هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد. آمریکا همان است که به دوستان خود خیانت می‌کند و برنامه جاسوسی را در مورد آنها اجرا می‌کند. اگر ما از انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم، آمریکا ده‌ها بهانه دیگر می‌گیرد.

موضوع فرهنگ از دیگر مسایلی بود که آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران به آن اشاره کرد و گفت: چیزی که خبرگان، ریاست خبرگان و مقام معظم رهبری را نگران کرده فرهنگ دینی است. مسئولان فرهنگی گوششان را باز کنند. مواظب باشیم دشمن فرهنگ خطرناک خود را در این کشور اسلامی وارد نکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از همه مسئولین فرهنگی به ویژه وزیر ارشاد می‌خواهیم به این امر اهتمام جدی کند و دچار سهل‌انگاری در برنامه‌های فرهنگی نشوند. مبادا خدای نکرده کتابی که نقش اضلال دارد، مجوز بگیرد. وزارت ارشاد مراقبت بیشتری در بحث مجوز فیلم‌ها و کتابها کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران درخصوص موضوع اقتصاد مقاومتی نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و ابلاغ شده است، تصریح کرد: دولت می‌تواند با استعانت از اقتصاد مقاومتى، معضلات و مشکلات مردم را برطرف سازد.

موحدی کرمانی همچنین درخصوص لزوم توجه به ایام فاطمیه مقارن با نوروز گفت: همزمان با تعطیلات عید، ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) را داریم و مردم مراقب باشند حرمت این ایام نگه داشته شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری(س) گفت: این شیرزن کربلا در بلایای سخت و سنگین موفق شد بینی دشمن را به خاک بمالد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار، افزود: من به پرستاران تبریک می‌گویم که این خدمت به آنها محول شده است.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه جبرئیل هم آرزوی دلجویی و پرستاری از بیماران را دارد، ادامه داد: پرستاران با نرمی و با دلجویی با مریض‌ها برخورد و مشکلات آنان را برطرف کنند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) از تلاش‌های دست‌اندرکاران این نهاد انقلابی تشکر و قدردانی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری افزود: ائمه در روایات مختلف بر ضرورت درخت‌کاری تأکید کرد‌ه‌اند. حضرت علی‌(ع) می‌فرماید اگر تا قیامت فرصتی وجود دارد، نهالی را غرس کنید. امیدوارم مسئولین موفق باشند تا جلوی قطع درختان و جنگل‌ها را بگیرند.
انتهای پیام