كاش مرده بودیم و این حرفها را نمی شنیدیم

آیت الله مهدوی کنی در جلسه درس خود با اشاره به سخنان تبليغاتي ميرحسين موسوي كه جمعه شب از سيما پخش شد، بيان اين اظهارات را كم لطفي نسبت به انقلاب دانست و گفت:ای کاش مرده بودیم و این حرفها را نمی شنیدیم

 

به گزارش رجانيوز ، آیت الله مهدوی کنی درخلال جلسه اخلاق که موضوع آن عیب جویی بود، با اشاره به کم لطفی برخی هاگفت: 30 سال ازانقلاب گذشته ولی بعضی بیانات طوری است که دلالت بر این می کند که اصلاً هیچ کاری در دوران انقلاب نشده است. ایشان در ادامه تصریح کردند: آن برادرمان در سخنشان این طور فرموده اند که من آمده ام اقتصاد خراب ایران را در40 سال گذشته درست کنم. برادر! شما 10 سال قبل از انقلاب را هم چسباندی به 30 سال بعد ازانقلاب؟! یعنی از دوران نظام شاهنشاهی تا بعد از انقلاب، همه اینها یک پرونده با هم است و خراب است که می خواهیم درست کنیم؟ رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام درادامه با توجه دادن به این موضوع که این بیانات توسط یک شخصیتی در جامعه انقلابی ما مطرح می شود، افزودند: در این صورت، مخالفین ما می گویند خودشان دارند می گویند 40 سال است که خرابی است و این کم لطفی است و باید از این جور برخورد استغفار کرد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: با همه اشکالاتی که به دوره آقای احمدی نژاد وارد می کنید، آیا ایشان هیچ کاری نکرده است؟ شاید بعضی ها از روی حس مخالفت بگویند خوب کوبیدی ولی آیا در یک جامعه اسلامی، انسان مؤمن مطیع قرآن و ولایت خوبی هارا نمی بیند؟ یک وقت است که انسان می گوید کارهایی شده که بعضی ها نیمه کاره است بعضی ها خوب بود از طریق دیگری وارد می شدیم و بعضی ها هم تمام شده است ولی آیا پس از 30 سال شهادت و فداکاری هیچ آثاری وجود ندارد؟

آیت الله مهدوی کنی ادامه داد: نگویید شهدا خوب بودند و رفتند، کسانی هم مانده اند ازشهدا الهام گرفته اند و به واسطه خون آنهاست، که باقی مانده اند. شما طوری صحبت می کنید که گویا از اسلام چیزی باقی نمانده است. من بعضی وقتها به دوستان می گویم ای کاش مرده بودیم و این حرفها را نمی شنیدیم. خداوند متعال می فرماید خوب و بد گم نمی شود. شما که تابع قرآنید اگر حسن نیت دارید، باید خوب و بد را بیاورید. ممکن است کسی اشتباه کرده باشد ولی این فرق می کند با اینکه ما بگوییم طرف مقابل برای ریاست کردن می خواسته همه چیز را خراب کند. بنده این دیدگاه را قبول ندارم و صحیح نمی دانم که حتی در مقابل کسانی که از لحاظ سیاسی با ما همفکر نبوده اند بگویم آنها اصلاً کاری نکرده اند و بنایشان بر تخریب اسلام بوده است.

آیت الله مهدوی کنی در ادامه تذکر داد: کسانی که قصد نقد دارند، خوبی ها و بدی ها را بگویند. شما در مقابل اشکالات بگویید چه راهی برای رفع آنها دارید. مردم این را می خواهند. شما می گویید بیکاری در کشور هست یا نباید بیت المال را اینطوری خرج کرد، راهش را نشان دهید که چگونه باید بیکاری را رفع کرد یا بیت المال را به درستی مصرف کرد.

حمايت اكثريت جامعه روحانيت احمدي نژاد

آيت‌الله مهدوي‌كني اعلام كرد: اكثريت جامعه روحانيت مبارز در انتخابات از آقاي احمدي‌نژاد حمايت مي‌كنند و بنده نيز آقاي احمدي‌نژاد را اصلح مي‌دانم و به ايشان راي مي‌دهم.

آيت الله مهدوي كني همچنيندر گفتگو با سايت جامعه روحانيت مبارز افزود: در جامعه روحانيت مبارز روالي براي تصميم گيري وجود دارد كه با راي دوسوم اعضاي حاضر موضوعات به تصويب مي رسد. ما در راي گيري كه چندي قبل در ارتباط با معرفي و حمايت از آقاي احمدي نژاد به عنوان كانديداي جامعه روحانيت مبارز داشتيم، به اكثريت رسيديم ولي به دوسوم نرسيديم. اقليتي هم كه سه راي كمتر داشت راي به سكوت دادند و اين سكوت به معني نفي آقاي احمدي نژاد نبود، بلكه آنها نظرشان اين بود كه جامعه روحانيت مبارز در اين موضوع سكوت كند.

وي گفت: اما نظر شخصي ام در بيان مصداق اين است كه بعد از جمع بندي به اين نتيجه رسيده ام كه آقاي احمدي نژاد اصلح است و به ايشان راي مي دهم.

وي يادآور شد: ما نظرمان را عرض كرديم، مردم ما در اين سي سال بلكه قبل از آن نشان داده اند كه مردمي رشيد و صاحب تشخيص هستند. به ميدان راي خواهند آمد و آنها هم فردي را كه اصلح مي دانند، انتخاب مي كنند. و انشاءالله يك فردي بيايد كه مشكلاتي كه در اين مملكت هست را حل بكند و در برابر دشمنان ما هم بتواند ايستادگي بكند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه رسمي جامعه روحانيت مبارز آيت الله محمدرضا مهدوي كني دبيركل اين جامعه نظرخود را درباره كانديداي اصلح دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.متن پرسش و پاسخ به شرح ذيل است:

خبرنگار : حضرت آيت الله مهدوي كني با توجه به اينكه كمتر از سه هفته ديگر به برگزاري انتخابات رياست جمهوري و ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري باقي مانده است، لطفا نظرتان را در مورد شركت آحاد مردم در اين انتخابات بيان بفرمائيد؛

بسم الله الرحمن الرحيم؛

همانطوري كه در تمام ادوار انتخابات، مردم و همه علاقه مندان به اسلام، انقلاب و اين كشور در صحنه حضور داشته­ اند و اين حضورشان يكي از عوامل مهم پيروزي و دوام انقلاب بوده است، در اين مرحله انتخابات رياست جمهوري هم حضور مردم هم در داخل و هم در خارج ميتواند كارگشا بوده و آثار خوبي داشته باشد.

حضور و راي دادن مردم در انتخابات به عنوان يك حق قانوني و طبيعي است و علاوه بر آن يك تكليف شرعي و سياسي است.

اينكه گفتم حق قانوني است چون انسان يك موجود مدني بالطبع است و در اجتماع زندگي ميكند؛ پس سرنوشت او وابسته به اجتماعش است و اوست كه اين اجتماع را مي سازد و از آن هم متاثر مي شود.

و قهرا عدم حضور نتيجه اي جز محكوم شدن به چيزي كه نخواسته است ندارد. ولي اگر حاضر شد و دخالت كرد، در سرنوشت خودش مؤثر واقع شده و اگر رأيش هم مقبول واقع نشود، وظيفه اش را انجام داده است.

من در انتخابات شركت مي كنم، راي ميدهم و انشاءالله همه ايرانيان، مؤمنين، مسلمانها، غير مسلمانها هم در اين انتخابات شركت خواهند كرد.

خبرنگار: لطفا براي امت بيدار و هميشه در صحنه جمهوري اسلامي ايران بفرمائيد شاخصهاي كانديداي اصلح به نظر شما چيست و جايگاه نقد در تبليغات كانديداها كدام است؟

در انتخابات قاعدتا به كسي كه صالح تر است راي داده ميشود. اصلح بودن هم جهات مختلفي دارد. اگر به كسي راي داده مي شود، معنايش اين نيست كه او هيچ عيبي ندارد و قابل نقد هم نيست. چون انسانهاي معمولي طبعا اشكال در كارشان وجود دارد و ممكن است اشتباه و خطا بكنند.

راي دهندگان من حيث المجموع فردي را با تمام خصوصيات و جنبه هاي سلبي و ايجابي اش بررسي مي كنند و در نهايت يك نفر كه به نظرشان براي مردم، انقلاب و اسلام مفيد است را انتخاب مي كنند.

ما هم روي اين جهت است كه مي خواهيم فردي را انتخاب بكنيم و الا نسبت به كانديداهاي ديگر هم احترام مي گذاريم. وقتي كانديدائي تائيد شده است، مورد احترام است و نبايد بي احترامي به هيچ يك از ساير كانديداها بشود.

من بي احترامي نسبت به هر يك از كانديداها چه از ناحيه ساير كانديداها و چه از ناحيه طرفداران آنها را نمي پسندم.

 

نبايد نقدها دلالت برسلب مطلق بكنند. يعني نبايد كانديداها به گونه اي نقد شوند كه معنايش اين باشد كه او بدرد نمي خورد و تا به حال هم كار حسابي انجام نداده است.

بعضي حرفها نفي تمامي زحمات گذشتگان است. اين كم لطفي و بي انصافي است كه زحمات كساني كه در اين سي ساله خدمت كرده اند از مرحوم شهيد رجائي گرفته تا به امروز، ناديده گرفته شود. يعني فرض كنيم كسي كه قبل از ما بوده عناد كرده و همه اش براي تخريب بوده و حالا ما آمده ايم و مي خواهيم آن خرابيها را اصلاح كنيم. ممكن است اشتباهاتي در كار وجود داشته باشد ولي معمولا گذشتگان ما اين گونه نبوده اند كه مي­ خواستند انقلاب را تخريب بكنند.

نقد معنايش اين است كه انسان جنبه هاي مثبت را ببيند، و در جنبه هاي منفي هم راه حل نشان بدهد. نه اينكه فقط منفي بافي بشود. و از طرفي هم نبايد به عنوان يك معاند با طرف برخورد شود.

اگر پيشنهادي هست بايد گفته شود كه ما براي رفع مشكلات موجود، كه موجود هم هست، اين راه حل ها را داريم. خوب است به مردم بگوئيم كه ما راه حل داريم.

بيان مشكلات را همه مردم مي دانند. اگر از تمام روستائيان ما بپرسيد كه آقا در كشور ما چه مشكلاتي است؟ آنها هم مي دانند بيكاري، گراني، كمبودها و ... وجود دارد و همه اينها را مشاهده مي كنند. لزومي ندارد كه بنده بيايم پشت ميكروفون و اينها را براي مردم دوباره بازگو كنم. سؤال اين است كه جنابعالي كه تشريف آورده ايد چه راه حلي داريد؟

اما اگر فقط نقد كند ولي راه حلي ارائه ندهد. يا كلي گوئي بكند، فائده اي ندارد. اگر هم اين منفيات اثر بكند، وقتي كه در موقع عمل راه حلي نبود، مردم برمي گردند و مي گويند كه جنابعالي كه تشريف آورده ايد چه كار كرديد؟ شما كه آن همه اشكال مي كرديد حالا خودتان آن اشكالها را چگونه رفع كرديد؟

نكته ديگر در انتخاب اصلح اين است كه دو بعد در كانديداي اصلح وجود دارد. يك بعد رفع مشكلات داخلي و يك بعد هم ايستادگي در مقابل دشمنان خارجي.

دشمني آنها براي اين نيست كه چون ما نتوانستيم براي مردم ايجاد كار كنيم با ما دشمن شده اند و اگر فرضا رئيس جمهوري ايجاد كار بكند ديگر با او دشمن نخواهند بود.

آنها از اول با اصل اين انقلاب مخالف بوده اند، بنابر اين ما كسي را مي خواهيم كه هم بتواند مشكلاتمان را برطرف بكند و هم در برابر فشارهائي كه دشمنان بر ما وارد مي كنند بتواند مقاومت و ايستادگي كند.

خبرنگار: مردم دلسوز و قهرمان ايران اسلامي بسيار با ما تماس مي گيرند و مي پرسند كه ما مي خواهيم راي بدهيم، و لي در مورد مصداق كانديداي اصلح منتظر اظهار نظر جامعه روحانيت مبارز هستيم. لطفا بفرمائيد كه موضع حضرتعالي و جامعه روحانيت مبارز در انتخاب كانديداي اصلح كدام است؟

در جامعه روحانيت مبارز روالي براي تصميم گيري وجود دارد كه با راي دوسوم اعضاي حاضر موضوعات به تصويب مي رسد. ما در راي گيري كه چندي قبل در ارتباط با معرفي و حمايت از آقاي احمدي نژاد به عنوان كانديداي جامعه روحانيت مبارز داشتيم، به اكثريت رسيديم ولي به دوسوم نرسيديم. اقليتي هم كه سه راي كمتر داشت راي به سكوت دادند و اين سكوت به معني نفي آقاي احمدي نژاد نبود، بلكه آنها نظرشان اين بود كه جامعه روحانيت مبارز در اين موضوع سكوت كند.

اما نظر شخصي ام در بيان مصداق اين است كه بعد از جمع بندي به اين نتيجه رسيده ام كه آقاي احمدي نژاد اصلح است و به ايشان راي ميدهم.ما نظرمان را عرض كرديم، مردم ما در اين سي سال بلكه قبل از آن نشان داده اند كه مردمي رشيد و صاحب تشخيص هستند. به ميدان راي خواهند آمد و آنها هم فردي را كه اصلح مي دانند، انتخاب مي كنند. و انشاءالله يك فردي بيايد كه مشكلاتي كه در اين مملكت هست را حل بكند و در برابر دشمنان ما هم بتواند ايستادگي بكند.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته

گفتني است پيش از اين نيز آيت الله يزديرئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اعلام كرده بود كه اكثريت اعضاي اين جامعه احمدي نژاد را به عنوان كانديداي اصلح انتخابات معرفي كرد‌ه‌اند.

منبع: رجا نيوز