عمل جراحي همسر رهبر انقلاب در بيمارستان دولتي
......................................................

شنيده ها حاکي از آن است که چندي پيش، همسر رهبر انقلاب تحت عمل جراحي قرار گرفته است.گفته مي شود اين عمل برخلاف توصيه پزشک مبني بر انجام جراحي در يکي از بيمارستانهاي خصوصي وتحت مراقبتهاي خاص، در يک بيمارستان دولتي انجام شده است.

بنا براين گزارش آية ا... خامنه اي هفته گذشته براي عيادت همسرشان در اين بيمارستان حضور يافتند.رئيس بيمارستان که از حضور سرزده رهبر انقلاب بي اطلاع بوده است، پس از ورود آية ا... خامنه اي به بيمارستان با تلفن آگاه مي شود.


گفته مي شود پزشک معالج همسر رهبر انقلاب توصيه کرده بود اين عمل جراحي در يک بيمارستان خصوصي و تخصصي انجام شود، اما آية ا... خامنه اي با اين اقدام مخالفت کرده و اظهار کرده اندکه عمل همسر ايشان مانند مردم عادي در يکي از بيمارستانهاي دولتي انجام شود.


*****
وضعيت بغرنج اصلاح طلبان از زبان عضو اعتماد ملى
..................................................
 
سخنگوى حزب اعتماد ملى شرايط اصلاح طلبان به دليل حضور احتمالى سه كانديدا در انتخابات رياست جمهورى را بغرنج دانسته است.

اسماعيل گرامى مقدم گفته: در شرايط فعلى با وجود حضور آقاى ميرحسين موسوى و اعلام كانديداتورى آقايان كروبى و خاتمى در عرصه انتخابات، اصلاح طلبان سه كانديدا دارند كه اين به نفع آنها نخواهد بود.

 گرامى مقدم با اشاره به اين كه در شرايط فعلى اصلاح طلبان رو به جلو نيستند تصريح كرده: با وحدتى كه اصولگرايان بر روى احمدى نژاد خواهند داشت اصلاح طلبان دچار افت خواهند شد. بنابراين بايد بر سر يك كانديدا به اجماع برسند.


*****
اوباما از وعده خود عقب نشينى مى کند
...........................................

احتمال نقض توافقنامه خروج نيروها از عراق توسط دولت آمريکا تقويت شد.

ديروز لوموند ديپلماتيک، ابقاي رابرت گيتس در وزارت دفاع را که مخالف خروج نيروهاي نظامي است به معناي انتقال پرونده از کاخ سفيد به پنتاگون خوانده و خبر داده بود که پنتاگون مايل است با تغيير نام نيروهاي نظامي به عناوين آموزشي و ... آنها را در عراق نگه دارد.

يک روز پس از انتشار اين خبر، سايت صداي آمريکا در گزارشي نوشت: «امکان دارد آقاي اوباما از قولي که براي خارج ساختن سربازان از عراق تا نيمه سال آينده داد، عقب بنشيند.»

صداي آمريکا با اشاره به ارائه 3 جدول زماني  براي خروج نيروها به کاخ سفيد که مهلت هاي 16 تا 23 ماهه را شامل مي شود، نوشت: کاخ سفيد از پنتاگون خواست در جدول زماني 19 و 23 ماهه هم در کنار جدول 16 ماهه بررسي شود.

صداي آمريکا اضافه کرد: برخي مقامات دفاعي و ديپلمات هاي آمريکا بر اين عقيده هستند که خارج ساختن سريع سربازان مي تواند عراق را بارديگر بي ثبات کند و به  تجديد خشونت منجر شود(!)

صداي آمريکا همچنين در گزارش ديگري به ارزيابي دشواري هاي سياست خارجي اوباما در حوزه خاورميانه پس از جنگ غزه پرداخت و از قول «مورت زوکرمن» رئيس سابق کنفرانس سازمان هاي مهم يهودي در آمريکا نوشت؛ جنگ در غزه نشان آن است که در اين منطقه آنچه مي گذرد، بسيار بسيار بد است و نمي توان در چنين شرايطي، پيشنهاد دو کشور فلسطيني و اسرائيلي در کنار هم را  عملي کرد.

اين رسانه  دولت آمريکا افزود: پروفسور شيبلي تل هامي استاد دانشگاه مريلند مي گويد پوشش گسترده رسانه اي از حمله اسرائيل به غزه، نظر مردم را در کشورهاي منطقه عليه اسرائيل سخت تر کرده است. مردم منطقه آمريکا را در بخش گسترده اي از دردهاي موجود در مسئله اسرائيل و فلسطين سهيم مي بينند.


*****
حضور جواناني که انقلاب را نديده اند مرا شگفت زده کرد
......................................................

تصويربردار شبکه تلويزيوني آلمان در راهپيمايي 22 بهمن گفت: براي من جالب است اين همه جوان ايراني که انقلاب ايران را نديده اند چگونه و با چه عقيده اي در اينجا جمع شده اند.


*****
سليمى نمين هم از جاسبى شكايت كرد
......................................
 
 در پى شكايت عبدالله جاسبى از سليمى نمين به اتهام نشر اكاذيب، توهين و افترا، عباس سليمى نمين هم از وى به دليل همين اتهامات شكايت كرد.

رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران شكايت خود را روز دوشنبه به دادسراى كاركنان دولت تقديم كرد كه پس از ارجاع به شعبه 2 بازپرسى، نهايتاً به شعبه يك بازپرسى ارجاع شد.

جلسه دادگاه براى بررسى شكايت عبدالله جاسبى از عباس سليمى نمين سى ام بهمن امسال در شعبه 1059 دادگاه كاركنان دولت برگزار خواهد شد.


*****
برنامه "صبح به خير كويت" حال و هواى ايرانى گرفت
............................................

دست آخر اين كه برنامه «سلام صبح بخير» تلويزيون ملى كويت با حضور سفير ايران برگزار شد.

 به گفته احمد الشمرى، تهيه كننده اين برنامه، پخش برنامه اى به اين كيفيت و به اين شيوه براى هيچ كشور خارجى در تلويزيون ملى كويت تاكنون سابقه نداشته است. على جنتى، سفير كشورمان در كويت در اين مصاحبه 15 دقيقه اى به بيان ريشه هاى شكل گيرى و دستاوردهاى انقلاب اسلامى پرداخته است.

از نكات جالب اين برنامه نوشتن جمله «عيد شما مبارك، صد سال به اين سال ها» به زبان فارسى توسط دست اندركاران برنامه سلام صبح به خير كويت در حاشيه تصوير مصاحبه سفير كشورمان در كويت بود