روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد با گذشت بیش از 6 ماه تغییر مدیر مسئول همچنان به صورت غیرقانونی با سرپرست اداره می شود.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از سراج 24، ۲۷ شهریور امسال با عزل ناگهانی فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، حمید میرزاده از نزدیکان هاشمی رفسنجانی با رای شش تن از هیئت امنای این دانشگاه یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن قاضی زاده هاشمی، جعفر توفیقی، حمید میرزاده و بهمن یزدی به کرسی سرپرستی این دانشگاه تکیه زد و در ۲۸ آبان رسما حکم ریاست خود را از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرد.

در اولین عزل و نصب های صورت گرفته توسط حمید میرزاده، مدیر مسئول مهم ترین تریبون مکتوب این دانشگاه یعنی روزنامه فرهیختگان عزل و احسان مازندارانی از روزنامه نگاران اصلاح طلب که سابقه دستگیری توسط c را در کارنامه خود دارد به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شد.

با روی کار آمدن دولت موسوم به اعتدال، فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد عزل و میرزاده به این سمت منصوب شد

** روزنامه ای که با سرپرست دیپلمه اداره می شود

مازندرانی در ۶ ماه گذشته در شرایطی سرپرستی این روزنامه را عهده دار بوده است که براساس گزارش برخی منابع مطلع(انتهای مطلب) به دلیل سابقه بازداشت امنیتی و عدم پاسخ استعلام وی از سوی نهاد های مسئول و نیز نداشتن مدرک لیسانس که جزو شرایط مدیرمسئولی روزنامه است، همچنان با حکم سرپرستی این روزنامه را به صورت غیر قانونی اداره می کند.


آقای مازندرانی به دلیل برخی تحرکات سوء سیاسی سال 87 از تحصیل محروم شد

براساس ماده ۹ فصل پنجم قانون مطبوعات از جمله شرایط صاحبان امتیاز و مدیران مسئولان روزنامه ها و نشریات داشتن صلاحیت علمی درحد لیسانس است. همچنین در تبصره 6 این ماده آمده است که هیئت نظارت موظف است جهت بررسی صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول از مراجع ذیصلاح (وزارت اطلاعات و دادگستری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ) استعلام نمایند.

این در حالی است بنا به گزارش برخی رسانه ها احسان مازندرانی به دلیل برخی تحرکات تنش آفرین و سوء سیاسی و ارتباط با یک عنصر تجزیه طلب در زمان دانشجویی در دانشکده خبر، با حکم کمیته انظباطی این دانشکده از ادامه تحصیلش جلوگیری به عمل می آید و نمی تواند مدرک تحصیلی کارشناسی خود را بگیرد.


حضور احسان مازندرانی در کنار خانواده هاشمی در دادگاه فاطمه هاشمی

** احسان مازندرانی از ارتباط پنهان با بی بی سی تا کودتا خواندن انتخابات 88

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) سال گذشته در گفت گو با یک منبع آگاه نوشت که" «احسان مازندرانی» دبیر اجرایی روزنامه‌ اصلاح‌طلب اعتماد به اتهام ارتباط با شبکه رسانه‌ای بنگاه دروغ‌پراکنی بی‌بی‌سی و سایت‌های خبری ضد‌انقلاب بازداشت شد.وی که دبیر اجرایی یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب است، مدتی در مالزی زندگی می‌کرده و در همان‌جا نیز با رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌انقلاب ارتباط داشته است".


احسان مازندرانی در حال مصاحبه با همسر یکی از سران فتنه

آقای مازندرانی و همسرش ملیحه حسینی-که او نیز از روزنامه نگاران اطلاح طب و بازداشت شدگان پس از فتنه 88 است- پیشتر به همراه تعداد زیادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب داخلی و ضد انقلاب خارج از کشور در شهریور سال 88 پس از انتخابات باشکوه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که منجر به اردوکشی خیابانی عناصر فتنه انگیز شد، در نامه ساختارشکنانه انتخابات 24 خرداد را کودتا خوانده بودند.

** "فرهیختگان" تریبون دانشگاه آزاد یا تریبون اصلاح طلبان

به باور شماری از روزنامه نگاران با روی کار آمدن احسان مازندرانی و تیم همراهش در روزنامه فرهیختگان، این روزنامه به محل تجمع روزنامه نگاران اصلاح طلب و نیز پرداختن به موضوعات نازل سیاسی به جای مسائل صنفی دانشگاهی تبدیل شده است.


رپرتاژ روزنامه دانشگاه آزاد(فرهیختگان) برای خانواده هاشمی

عملکرد جناحی و حزبی روزنامه دانشگاه آزاد درحالی صورت می گیرد که اولین مدیر مسئول این روزنامه چند روز قبل از انتشار آن در 29 اردیبهشت 88 در گفت وگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که این روزنامه کاملاً مستقل از هر جناح و حزب بوده و درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. فرهیختگان بیشتر حول محور دانشجو و قشر فرهیخته به تولید مطلب خواهد پرداخت.


** با شال و مانتوی کوتاه به فرهیختگان بیایید!

فرهیختگان "مازندرانی" در ادامه خط و مشی جدید خود در دوره ریاست میرزاده بر این دانشگاه، دست به اخراج گسترده شماری از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه کرد.

 

به گفته یکی از روزنامه نگاران فرهیختگان در دوره جدید از آنان خواسته شده بود تا با مانتوی کوتاه و شال بر سر کار حاضر شوند!

در همین زمینه سیاست های فرهنگی و ارزشی درون این مجموعه را نیز تغییر داد تا جایی که به گفته یکی از روزنامه نگاران قبلی این روزنامه به دستور احسان مازندرانی اعلام شد که دیگر لازم نیست خانم‌ها با مقنعه و ظاهر اداری به محل کار بیایند و با شال و مانتوی کوتاه می‌توانند در روزنامه حاضر شوند.

 

برخی سوابق فعالیت ها و دستگیری احسان مازندرانی به نقل از ندای انقلاب

احسان مازندرانی در دوران تحصیل با فردی تجزیه طلب در ارتباط بوده است.

وی به دلیل ایجاد تنش و درگیری و اقدامات افراطی سیاسی در دانشکده خبر، مدتی از تحصیل محروم شد.

احسان مازندرانی که ۲ اسفند ۱۳۹۱ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده بود با قرار وثیقه در ۲۱ همان ماه از زندان اوین آزاد شد.
وزارت اطلاعات در بیانیه ای علت دستگیری او را اینگونه بیان می کند که در پی اطلاعیه‌‌های یازدهم و هفدهم بهمن ماه پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به BBC)، بخشی دیگر از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رساند:
۱- در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده، و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاهی نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها، پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند.

۲- اطلاعات به دست آمده حکایت از اداره تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه ۸۸ توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به BBC) دارد. برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته موصوف، محرز شده است عبارتند از:

- سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خود‌نویس و سحام‌نیوز.

- شبکه‌های رادیویی R.F.I (فرانسه)، دویچه وله (آلمان)، رادیو فردا (آمریکا)

- شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A (آمریکا)، من و تو (انگلیس)