باید گفت این می تواند یک برهه غم انگیز در تاریخ آمریکا به حساب آید، زیرا اکنون حرف های رهبر عالی ایران نسبت به حرف های اوباما قابل باورتر است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سایت خبری "یدیعوت آحارونوت" (Ynetnews) در گزارشی با عنوان "اوباما در مورد توافق انجام شده با ایران دروغ می گوید" نوشت: «بعد از ماه ها تلاش برای انجام توافق هسته‌ای با ایران، به نظر می رسد وقتی که اوباما و جان کری در این زمینه شکست خوردند، با دروغ این توافق را به خورد جامعه جهانی داده اند.»
این پایگاه صهیونیستی نوشت: «باید گفت این می تواند یک برهه غم انگیز در تاریخ آمریکا به حساب آید، زیرا اکنون حرف های رهبر عالی ایران نسبت به حرف های اوباما قابل باورتر است. وقتی آیت الله خامنه ای در نهم آوریل اظهار کرد که "کاخ سفید در مورد توافقی که با ایران انجام شده، دروغ گفته است"، باید گفت وی حقیقت را گفته است.


یدیعوت احرونوت در ادامه می افزاید: اوباما وقتی ادعا کرد که در بعد از مذاکرات در جزئیات با ایران به توافق هسته ای رسیده است، باید گفت این ادعای وی غیرقابل قبول است، زیرا ایران هرگز توافقی را امضا نکرده است و تنها اوباما و جان کری لیستی از خواسته های ایده ال خود را با بهترین سناریوی که می شد، روی کاغذ آورده و آن را به جهانیان اعلام کرده اند.»
وب سایت این نشریه صهیونیستی در پایان می نویسد: «وقتی به مدارک دو طرف مذاکره کننده (ایران و آمریکا) نگاهی می اندازیم، کاملا متوجه تفاوت های آن می شویم. حتی در شبی که تصمیم به ادامه مذاکرات شد، طرف ایرانی چندین بار آماده ترک مذاکرات شد.
به هر حال به نظر می رسد بعد از عدم موفقت اوباما و کری بعد از چند ماه مذاکره، آنها تصمیم گرفته اند که توافقی را اعلام کنند و آن را به عموم جهان بقبولانند که اصلا طرف ایرانی آن را قبول ندارد و باید گفت که در حقیقت توافقی در کار نبوده است.»(+)

"Our President, analytical news site"