رسانه های های تبلیغاتی غرب با هیاهو بر سر مسئله موشک های روسی سعی دارند با تحریف واقعیت، وانمود کنند که روس ها نیز گزینه نظامی را پذیرفته و از ارسال موشک ها خودداری کرده اند و بدین ترتیب اقبال اذهان عمومی را به نفع خود مصادره کنند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین شرط و قید دقیقی به نام سند استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی بر ضد غیرنظامیان را لحاظ کرده که امریکا هنوز نتوانسته چنین چیزی ارائه دهد.

خبرهای منتشره حاکی است فشار بی سابقه به کنگره برای رای دادن به حمله به سوریه ادامه دارد. برخی منابع نیز از رای اکثریت اعضا به گزینه نظامی خبر می دهند. باب منندز سناتوری که در جریان حمله به عراق جزو مخالفین بوده و همچنین از اعضای پیشرو در جلب حمایت دیگران به خروج نیروهای نظامی از افغانستان محسوب میشود در گفتگو با سی بی اس نیوز اظهار داشت: ”رای دادن در این خصوص یکی از سخت ترین کارهایی است که تا کنون از سناتورها خواسته شده." وی افزود ”البته همه متفق القول هستند که امریکا نباید وارد هیچ درگیری زمینی شود و اصطلاحا پوتین های یک سرباز امریکایی نیز نباید زمین سوریه را لمس کند."

در این میان، بوق های تبلیغاتی غرب با هیاهو بر سر مسئله موشک های روسی سعی دارند با تحریف واقعیت، وانمود کنند که روس ها نیز گزینه نظامی را پذیرفته و از ارسال موشک ها خودداری کرده اند و بدین ترتیب اقبال اذهان عمومی را به نفع خود مصادره کنند. این در حالی است که ولادیمیر پوتین شرط و قید دقیقی به نام سند استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی بر ضد غیرنظامیان را لحاظ کرده که امریکا هنوز نتوانسته چنین چیزی ارائه دهد. همچنین، بی بی سی امروز در مطلبی از هشدار صریح پوتین به اوباما درخصوص حمله به سوریه خبر داد که با تبلیغات امریکا و اسرائیل درباره همسو شدن روسیه با امریکا منافات دارد.

از سوی دیگر، جورازلیم پست با انتشار خبری مبنی بر آزمایش همزمان موشک های اسرائیلی و امریکایی در منطقه مدیترانه در روز سه شنبه از آمادگی برای مداخله نظامی آمریکا و تست موفقیت آمیز سیستم های دفاع ضدموشکی و همچنین رادارهای اسرائیلی خبر داد.

در همین خصوص، ایندیپندنت نیز در مطلبی خاطرنشان ساخت: ”اگرچه درگیر شدن اسرائیل در این جنگ فقط یک گزینه احتمالی است ولی این رژیم خود را برای هرگونه واقعه ای آماده میسازد."

اما سی ان ان در مطالبی جداگانه از مخالفت های اساسی با گزینه نظامی خبر داد. این خبرگزاری دیروز در مطلبی سوریه را یک حواس پرتی بزرگ از مسائل داخلی امریکا عنوان کرد و نوشت: ”غیر از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، امریکا با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند که سالهاست نتوانسته آنها را حل و فصل کند. اولا، امریکا باید درخصوص چگونگی مهار ایران در مسئله هسته ای نظرسجی برگزار کند، دوما باید تمهید ویژه ای درباره گسترش اسلام افراطی در نقاط مختلف جهان بیندیشد، و سوما باید فکری به حال تنزل قدرت نظامی امریکا به واسطه مشکلات اقتصادی داشته باشد."

این خبرگزاری همچنین در مطلب دیگری حمله نظامی به سوریه را ”خودزنی" تلقی کرده و نوشت: ”مداخله امریکا در این امر می تواند شورشیان نقاط دیگر را نیز [که گوشه چشمی به کمک امریکا دارند] ترغیب کند از سلاح شیمیایی استفاده کنند تا بدین وسیله پای امریکا را در نقاط دیگر [جهان] نیز باز کنند... این کار می تواند باعث تشدید خشونت ها شود."