اخیرا از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می رسد که حاکی از لحاظ کردن کهولت سن به عنوان یکی از عوامل دخیل در عدم احراز صلاحیت کاندیداها است. این امر باعث واهمه برخی افراد در داخل و خارج شده و هرچه این احتمال قوت بیشتری می گیرد، دست و پا زدن ها در اصرار به تایید صلاحیت کاندیدای مشمول این قاعده، نمود بیشتری پیدا می کند.

در آخرین تلاش کارشناسان غرب و شرق که در برخی رسانه ها هویداست، طرفداران هاشمی رفسنجانی به هر دستاویزی تمسک جسته تا احراز صلاحیت وی را ضروری و عدم آن را غیرعقلانی جلوه دهند.
اخیرا از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می رسد که حاکی از لحاظ کردن کهولت سن به عنوان یکی از عوامل دخیل در عدم احراز صلاحیت کاندیداها است. این امر باعث واهمه برخی افراد در داخل و خارج شده و هرچه این احتمال قوت بیشتری می گیرد، دست و پا زدن ها در اصرار به تایید صلاحیت کاندیدای مشمول این قاعده، نمود بیشتری پیدا می کند.

در آخرین تلاش کارشناسان غرب و شرق که در برخی رسانه ها هویداست، طرفداران هاشمی رفسنجانی به هر دستاویزی تمسک جسته تا احراز صلاحیت وی را ضروری و عدم آن را غیرعقلانی جلوه دهند و موضوع کهولت سن را در قیاس با مسائل دیگر بی اهمیت عنوان کنند.

واشنگتن پست در مطالبی که آنها را به کارشناسان سیاسی ایرانی نسبت داده، عوامل مختلفی را به عنوان دلایل لزوم احراز صلاحیت وی عنوان می کند. در مطلب این سایت خبری آمده است اگر هاشمی در انتخابات شرکت نکند، عده زیادی از مردم پای صندوق های رای نخواهند رفت پس عقل حکم می کند نظام برای جلب مردم وی را تایید کند! نویسنده این مطلب با اشاره به فتنه سال 88 اظهار می کند:”افرادی که معتقدند در ماجراهای سال 2009 (88) رای آنها نادیده گرفته شده و تقلب صورت پذیرفته است، در صورت عدم احراز صلاحیت رفسنجانی در انتخابات شرکت نخواهند کرد."

ماجرا زمانی جالب می شود که در ابتدای همین مطلب و در بسیاری نوشته های دیگر، سعی شده وی را از اتهام تحت عنوان”تحریک کننده فتنه" تطهیر کنند!

اما آخرین تلاش ها(ی بی نتیجه) برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در نوع خود جالب توجه است. تا کنون بارها هاشمی رفسنجانی به عنوان منجی ایران از وضعیت اقتصادی کنونی معرفی شده است و این در حالی است که تورم 51 درصدی دوران سازندگی، و اعتقاد وی به توسعه اقتصادی حتی با وجود له شدن یک میلیون نفر زیر چرخ اقتصاد از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد. حامیان وی سعی دارند وی را فردی سیاس معرفی کنند که می تواند با روش های خاص خود غرب را –که تا کنون از وی حمایت کرده است- به عقب نشینی وادار کند و تحریم ها را بی اثر کند. و جدیدترین حربه آنان در این میان، اصرار بر لطمه دیدن حزب الله و سوریه از تحریم های اقتصادی ایران است!

این امر زمانی اتفاق افتاد که متوجه شدند ملت ایران، عزتمندی را به رفاه اقتصادی ترجیح میدهد. هنوز سه ماه از حماسه 22 بهمن نگذشته است که ملت در اوج ناملایمات اقتصادیدر جشن پیروزی انقلاب شرکت کردند.


در هر صورت تاکید دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و جاسوسی مالی، بر تضعیف حزب الله و اسد در اثر تحریم های اقتصادی ایران و خبر دادن از تشدید این تحریمها و همزمان، اشاره به منجی بودن رفسنجانی در رفع کدورت های میان غرب و ایران از برنامه جدید حامیان وی برای ترغیب شورای نگهبان به احراز صلاحیت وی خبر می دهد.

همچنین یکی از بامزه‌ترین اتفاقاتی که در چند روز پس از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات 92 ریاست‌جمهوری ایران رخ داده آرایش روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های غربی در حمایت از یک کاندیدای مشخص است! تصور این فانتزی که روزی فردی شهیر به «استوانه انقلاب» در انتخابات برای «ادای تکلیف» حاضر شود و رسانه‌های رابرت مرداک جملگی وی را ناجی سیاست خارجی و اقتصاد ایران بنامند خود از عمق فاجعه رخ داده پرده برمی‌دارد که کلیپ تولید گروه رصد رسانه های بیگانه پایگاه 598 در ادامه تقدیم میگردد.
 

دانلود لینک مستقیم کلیپ با حجم 10 مگابایت