همزمان با تحریم انتخابات از طرف طیف فتنه گر سال 88 شواهدی نشان می دهد که برخی از رابطین فتنه گران در برخی استان ها و علی الخصوص استانهای مرزی و سنی نشین پروژه تحریم انتخابات را با برخی اقدامات تحریک آمیز برای تحت تاثیر قرار دادن برخی اقوام و اقلیت های مذهبی آغاز کرده اند.

به گزارش جهان، در این طراحی قرار است که رابطین فتنه گران به همراه سیاه‌لشکری از گروهک های تجزیه طلب و قومیت گرا با اعتراض به رد صلاحیت شدن کاندیدا مورد نظرشان پروژه تحریم انتخابات را به استانهایی که تنوع قومی و مذهبی دارند بکشانند.
این پروزه همچنین تلاش می کند در کنار اجرای سناریو تحریم در آستانه انتخابات درگیری قبیله ای و قومی را نیز در استانهای مورد نظر به منظور التهاب آفرینی و اغتشاش عملیاتی کند.

این سناریو قرار است در استانهای سنی نشین برای تحریم انتخابات با هدف ایجاد خوراک رسانه ای برای غربی ها و نشان دادن وضعیت بحرانی حقوق بشری اقلیت های مذهبی صورت بپذیرد و پروژه تخریب چهره جمهوری اسلامی را در بهار عربی که برخی از اصلاح طلبان قولش را به آمریکایی ها داده اند، دنبال و تکمیل کند.

در همین حال اخیرا یکی از رابطین انتخاباتی سران فتنه در سیستان و بلوچستان تلاش کرده است بحث تحریم انتخابات را در این استان و علی الخصوص میان اقوام بلوچ و اهل سنت این منطقه اجرایی کند.

این طراحی از زمانی آغاز شده است که یکی از رابطین میان اصلاح طلبان با شیوخ اهل سنت که نماینده مجلس ششم بوده و از امضاء کنندگان نامه جام زهر به رهبری نیز می باشد و حتی در دوره قبلی انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد، برای انتخابات نهمین دوره مجلس ثبت نام کرد.

با توجه به احتمال قوی رد صلاحیت وی از طرف شورای نگهبان به خاطر وجود اسناد فراوان برای عدم صلاحیت وی برای نمایندگی مجلس، وی تلاش کرده است که برخی از صاحب نفوذان در میان شیوخ اهل سنت را برای تحریم انتخابات متقاعد کند.

گفتنی است که حضور اهل سنت در انتخاباتهای مختلف بسیار پررنگ بوده و در استان سیستان و بلوچستان همواره بالای 80 درصد بوده است.