بر اساس گزارش های رسیده، عربستان سعودی سی هزار نیروی نظامی به مرزهای عراق اعزام کرده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وب سایت خبری "اسکای نیوز" (SkyNews) در گزارشی به اقدامات جدید گروههای افراطی و تکفیری پرداخت.
این وب سایت نوشت: «بر اساس گزارش ها از منابع خبری، عربستان سعودی سی هزار نیروی نظامی به مرزهای عراق اعزام کرده است.»
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از العربیه-شبکه وابسته به خاندان آل سعود- «این حرکت در پی عقب نشینی سربازان عراقی از این منطقه صورت گرفته است.»
یک کانال ماهواره ای دوبی نیز، ویدیویی در وبسایت خود منتشر کرده است که در آن حدود 2500 نیروی عراقی پست خود واقع در منطقه صحرایی شرق کربلا را ترک کرده و مناطق مرزی مشترک با عربستان سعودی و سوریه را بدون محافظ گذاشته اند.
«یک افسر عراقی در این ویدیو اعلام می کند که "به سربازان عراقی دستور داده شده که پست خود را ترک کنند، بدون اینکه دلیل واضحی برای این کار وجود داشته باشد.
وی افزود: "ما دستوری مبنی بر عقب نشینی دریافت کرده ایم، اما نمی دانیم چرا."
این منبع در عین حال اعلام می کند که «اما سندیت این ویدیو هنوز به صورت مستقل مورد تایید قرار نگرفته است.»
عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان دارای 800 کیلومتر مرز مشترک با عراق است، جایی که شبه نظامیان داعش و دیگر گروه های شبه نظامی افراطی در پیشروی برق آسای ماه گذشته شهرها و شهرک های متعددی را اشغال کرده اند.
به گزارش خبرگزاری SPA، «ملک عبدالله، پادشاه عربستان دستور داده است که تمامی تمهیدات لازم برای محافظت از پادشاهی، در مقابل تهدیدات تروریستی صورت پذیرد.
دستور پادشاه سعودی به این دلیل است که آن ها گزارش هایی دریافت کرده اند که در طول مرز میان دو کشور، نیروهای عراقی شروع به عقب نشینی کرده اند که به وضوح به این معنا است که داعش می تواند به سوی مرز عربستان پیشروی کند.»
این خبرگزاری می افزاید: «اکنون برای سعودی ها روشن شده است که مرزهای مشترک با عراق تقریبا بدون محافظ رها شده و می بایست کسی از آن حفاظت نماید و این مهم اکنون بر عهده آن هاست.»
تحلیلگر شبکه اسکای نیوز نیز در مصاحبه با این شبکه می گوید: «مساله خنده دار و درعین حال ناراحت کننده، موقعیت عربستان سعودی است و اینکه ایدئولوژی اسلامی وهابیت، از این کشور به خارج صادر شده و گروه های اسلامگرای افراطی را آلوده خود کرده و اکنون به این کشور باز می گردد. در حقیقت این مشکل از خود عربستان نشأت گرفته و اکنون این کشور را درگیر خود کرده است.»
وی می افزاید: «به نظر می رسد سربازان عراقی در مناطق تحت کنترل اهل سنت در استان الانبار، مناطق تحت حفاظت خود را ترک کرده اند چرا که فکر می کردند نمی توانند این مناطق را حفظ کنند و همه کشته خواهند شد.»
تحلیلگر این شبکه انگلیسی در پایان با این عبارت تصریح کرد که «اجازه دهید به عبارت نظامی بگویم که ظاهرا سربازان عراقی فرار کرده اند.»