پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک رسانه‌های اصلاح‌طلب به دنبال فضاسازی برای دیدار حسن روحانی با اوباما بودند تا جایی روزنامه شرق در تیتر یک چهارشنبه مورخ 2 مهر 93 از احتمال دیدار اوباما و حسن روحانی در روز پنج شنبه خبر می‌دهد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روزنامه شرق نوشت: دیروز، امروز و فردا؛ سه‌شنبه ملاقات با‌ «فرانسوا‌اولاند» رییس‌جمهوری فرانسه؛ چهارشنبه دیدار با «دیوید‌کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و پنجشنبه شاید ملاقات با «باراک‌اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا. رییس‌جمهوری ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی «سازمان‌ملل»، راهی «ینگه‌دنیا» شده، دیدارهایی با مقامات ارشد اروپایی داشته و خواهد داشت.

این در حالی است که حسن روحانی روز گذشته در پاسخ به شبکه ان بی سی در خصوص امکان دیدار دکتر حسن روحانی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت: برای این دیدار برنامه ریزی و طراحی نشده و قاعدتا دیداری انجام نخواهد گرفت.

به گزارش سراج24، همچنین پیش از سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به نیویورک، برخی رسانه های دولتی و همسو با دولت در تلاش بودند تا فضا را به سمتی ببرند که رئیس جمهور با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت گو کند، از این رو خبرگزاری دولتی ایسنا روز گذشته در گزارشی پا را از دیدار و گفتگو فراتر نهاده و از مدیریت مذاکرات هسته ای در نیویورک توسط حسن روحانی گفته است.

این خبرگزاری دولتی به نقل از کارشناسان مدعی شده که "این احتمال وجود دارد که آقای روحانی تصمیم داشته باشد مذاکرات هسته‌ای در نیویورک را شخصاً اداره کند و طرف مقابل (1+5) نیز با توجه به عزم ایران برای حل این موضوع، ناچار به بررسی گزینه حضور رؤسای جمهور در مذاکرات هسته‌ای باشد".