«دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش‌هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی‌باشد.»

خانم نعیمه اشراقی که مدتی است در شبکه های اجتماعی فعال شده و همانند خواهرش زهرا اشراقی (همسر محمدرضا خاتمی) سخنانی جنجالی در رابطه با حجاب و انتخابات بیان کرده که مورد استقبال فتنه گران ضد انقلاب قرار گرفته است چندی قبل مصاحبه ای در خصوص برخی مسائل و رویدادها در ایران با نشریه دیلی تلگراف انگلیس انجام داد.

وب سایت های صدای آمریکا (VOA) و رادیو فردا (radiofarda) به بازتاب این مصاحبه پرداخته و نوشتند: «روزنامه بريتانيايی "ديلی تلگراف" می نويسد که نعيمه اشراقی، نوه آيت الله خمينی در گفت وگویی با اين روزنامه ضمن حمله به رژيم حاکم بر ايران به خاطر انحراف از آن چه که وی "اهداف اصلی انقلاب اسلامی" می نامد، رهبران فعلی ايران را به خاطر جلوگيری از گسترش دموکراسی مورد انتقاد قرار داده و گفته است که احتمال می دهد وی را دستگير کنند.»

 

بر اساس این گزارش، «وی در بخشی از اين گفت وگو می گويد که طرفدار باز شدن فضای سياسی جامعه ايران و آزادی مردم برای ابراز عقايد است. در همين حال به غرب هشدار می دهد که تحريم های شديد عليه ايران فشار زيادی به مردم وارد کرده ولی تاثير چندانی روی حکومت نخواهد داشت.»

رادیو فردا افزود: «نعيمه اشراقی از کاربران فعال شبکه اجتماعی فيس بوک است و در مواردی ديدگاه های خود به طرفداری از دمکراسی و اظهار نظرهای انتقادی از حکومت ايران را روی اين شبکه منتشر کرده است. او حدود پنج هزار دوست و مرتبط روی شبکه فيس بوک دارد که فقط با استفاده از نرم افزارهای فيلتر شکن غيرقانونی می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «خانم اشراقی مهندس پتروشيمی است و سال گذشته از حجاب اجباری انتقاد کرده بود.»

 

انتشار مصاحبه خانم اشراقی با دیلی تلگراف در سایت های اپوزیسیون در شرایطی صورت می گیرد که وی در صفحه فیس بوکش از آنچه "تحریف بخش هایی از مصاحبه خود با دیلی تلگراف" خوانده، انتقاد می کند و می نویسد که این مصاحبه مورد تایید نمی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشریه به ظاهر معتبر و مطرح جهانی با حرکتی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قسمت‌هایی از سخنان خانم اشراقی را جهت بهره برداری به نفع خود تحریف کرده است.

خواهر همسر محمدرضا خاتمی با پی بردن به این ماجرا با اعتراف به دروغ و پوچ بودن آزادی بیان غربی‌ها نوشته است: «دوستان عزیز، حسرت دموکراسی در غرب را نخورید! آن جا هم از آزادی بیان خبری نیست، متأسفانه بخش‌هایی از مصاحبه من با روزنامه دیلی تلگراف تحریف شده و مورد تایید اینجانب نمی‌باشد.»

تعدادی از مخاطبان خانم اشراقی با استقبال از آگاهی خانم اشراقی به ادعاهای دروغ غربی‌ها نوشته‌اند از قبل هم حسرت دمکراسی فریبنده غربی‌ها را نداشته‌اند، در مقابل عده ای از فتنه گران خودباخته در نقش وکیل مدافع غربی‌ها با توهین به خانم اشراقی به دفاع از این نشریه دروغ پرداز برخواستند.