علامه مصباح یزدی که در شناسایی جریانات فتنه قبل از دیگران مشهور می باشد، اگرچه تا کنون برای مصلحت نظام و انقلاب در مقابل حجم گسترده تخریب ها و بداخلاقی ها باند هاشمی رفسنجانی سکوت پیشه کرده بود اما رویکرد جدید موسسین جریانات فتنه و انحرافی را برای نظام و انقلاب بسیار خطرناک دیده از همین رو در مقابل برنامه ریزی جدید این جریانات نکته ای کلیدی را مطرح کردند.

اوایل خردادماه سال جاری بود که بار دیگر آقای هاشمی رفسنجانی تخریب علیه حضرت علامه مصباح یزدی را آغاز کرد. شایعه پراکنی هایی که نه تنها هیچ سند و پشتوانه ای ندارد و تا کنون بارها از سوی دلسوزان نظام و انقلاب و بزرگان حوزه تکذیب شده است بلکه این شیوه های غیراخلاقی باند هاشمی آنچنان ناکارآمد بوده که تاکنون هیچ گاه باعث نگردیده که مردم از علامه بصیر خود روی گردانند و دست به سوی فتنه و انحراف دراز کنند.

هاشمی رفسنجانی و سایت در حال حاضر فیلتر شده وی تا کنون بصورت مکرر تخریب ها و شایعات فراوانی را علیه حضرت علامه مصباح یزدی در جامعه و فضای رسانه ای کشور مطرح کرده اند تا شاید علاوه بر نجات و برون رفت از وضعیت وخیم ورشکستگی سیاسی خود، قدری از جایگاه و میزان محبوبیت روبه رشد حضرت علامه مصباح یزدی در بین مردم و نخبگان جامعه بکاهند اما این شیوه های رندانه نه تنها در نظام مقدس جمهوری اسلامی کارساز نیست بلکه تاریخ اثبات نموده که عمر این نوع رویکردها حتی در نظام های سکولار و غیردینی بسیار کوتاه و موقت می باشد.

بعد از پیروزی گسترده جبهه پایداری انقلاب اسلامی با هدایت حضرت علامه مصباح یزدی در اولین انتخابات پس از اعلام موجودیت این جبهه و راهیابی همه نمایندگان تهرانی این جبهه به مجلس نهم شورای اسلامی و در مقابل شکست واضح باند هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر ، عوامل این باند بار دیگر حجم تخریب ها و شایعات علیه علامه مصباح یزدی را آغاز کردند و در این عرصه غیراخلاقی شخص آقای هاشمی رفسنجانی نیز که در فراق سایت فیلتر شده اش مجال کمتری برای شایعه پراکنی علیه مطهری زمانه یافته است، خود دست به کار شده و طی اظهاراتی از اعتدال خود و افراطی گری مخالفانش سخن به میان آورد.


اوایل خردادماه جاری بود که هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از دانشجويان علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي افراطي‌گري را يكي از آفات لطمه‌زننده به اهداف انقلاب اسلامي خواند و مدعی شد: هميشه مشي اعتدال و پرهيز از افراط و تفريط انقلاب را به پيش برده است، ولي متأسفانه در مقاطعي شاهديم كساني كه اعتقادي به مبارزه با شاه نداشتند و يا آن را بي‌فايده و غيرضروري برمي‌شمردند، امروز مستقيم و يا غيرمستقيم هدايت برخي گروه‌هاي افراطي و تندرو را در دست گرفته‌اند و براي كشور راه‌حل تجويز مي‌كنند.

اقدام هاشمی رفسنجانی به منظور استفاده از شیوه های غیراخلاقی و تخریب علیه مخالفان خود اگرچه تا کنون مکررا با سعه صدر و سکوت حضرت علامه مصباح یزدی روبرو شده است اما از آنجا که نشان از برنامه ریزی جدید باندهای قدرت و ثروت برای جان گرفتنی دوباره می باشد، اینبار با واکنش صریح حضرت علامه مصباح یزدی روبرو شد.

علامه مصباح یزدی که در شناسایی جریانات فتنه و انحراف قبل از دیگران مشهور می باشد، اگرچه تا کنون برای مصلحت نظام و انقلاب در مقابل حجم گسترده تخریب ها و بداخلاقی ها باند هاشمی رفسنجانی سکوت پیشه کرده بود اما رویکرد جدید موسسین جریانات فتنه و انحرافی را برای نظام و انقلاب بسیار خطرناک دیده از همین رو در مقابل برنامه ریزی جدید این جریانات نکته ای کلیدی را مطرح کردند.

" مصادره انقلاب به سود منافع خود" همان موضوع مهم و قابل توجهی است که باندهای فتنه و انحراف بدنبال آن هستند از همین رو حضرت علامه مصباح يزدی از اساتيد عالي حوزه علميه قم در اینباره گفت: همانطور كه در دوران مبارزه با رژيم ستمشاهي كساني صداقت نداشته و به دنبال كسب قدرت بودند امروز نيز عده اي به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند.

علامه مصباح یزدی در جمع پاسداران مجتمع آموزشي امام علي(ع) اصفهان افزود: در زمان انقلاب حتي كساني بودند كه امام(ره) را به عنوان ايدئولوگ انقلاب قبول نداشته و صرفا ايشان را وسيله اي براي اسقاط شاه مي دانستند.

علامه مصباح يزدي ادامه داد: پس از انقلاب برخي از همين افراد به پست هاي مهمي در نظام دست پيدا كردند و اكنون نيز منتظر فرصت هستند.

وي گفت: در زمان صدر اسلام نيز عده اي به ظاهر مسلمان حكومت نبوي را در قالب رقابت هاي سياسي عادي ارزيابي مي كردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بني هاشم بودند.

علامه مصباح يزدي با بيان اينكه عزت در دست خداوند است، ادامه داد: خداوند كساني را كه دوست دارد و آنان نيز خداوند را دوست مي دارند عزيز مي كند.

وي گفت: كساني كه امام(ره) را دوست داشتند و به او عشق مي ورزيدند منتظر دستور او نبودند بلكه به دنبال كشف ميل او بودند همانطور كه سيد حسن نصرالله به بنده گفت كه ما منتظر دستور رهبر معظم انقلاب نمي مانيم بلكه به دنبال كشف سليقه و ميل ايشان هستيم.

علامه مصباح يزدي با بيان اينكه كساني كه در راه حق استوار هستند نسبت به دشمنان سرسخت و بي اعتنا و نسبت به خدا و ياران او متواضع و خاضع هستند ادامه داد: اين افراد جهادگر در راه خدا بوده و مشتاق شهادت در راه او هستند.

وي در پايان تصريح كرد: شهادت مي دهم كه ملت ايران از مصاديق افراد استوار در راه حق بوده و امروز نيز عشق آنان را به امامي كه سالهاست از دنيا رفته پيوند مي زند و هنوز در سوگ او مي سوزند.