این نشان به پاس قدردانی ازخدمات ارزنده مهندس مشایی در عرصه های فرهنگی از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به مهندس مشایی اهداء و بر سینه ایشان نصب شد.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد مناسبت های فرهنگی بین دو ملت را پایدار و ثمر بخش تر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: جایگاه گوته و حافظ برای دو ملت به قدری است که بتواند حرکت بزرگی را در بین مردم ایجاد کند و پتانسیل بالایی از لحاظ فرهنگی بین دو ملت است .

مهندس مشایی ضمن ابراز خرسندی در خصوص حضور کاروان صلح نوروز در ایران اظهار داشت : به علت سفرهای کاری اخیر در خارج از کشور از اینکه نتوانستم هیات آلمانی را ملاقات کنم ناراحتم و امیدوارم بزودی در آلمان یا تهران شهردار وایمار را مجددا ملاقات کنم.
جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به تعامل بین مردم دو کشورآلمان و جمهوری اسلامی ایران گفت : پیوند بین مردم دو کشور به نحوی است که آنان در برخورد با یکدیگر احساس غریبی ندارند .
وی افزود : علایق بین دو کشور وسیع ، گسترده و عمیق است . مهندس مشایی با اشاره به علاقه متقابل مردم ایران و آلمان سوابق تاریخی این کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار داشت : در سوابق بین دو ملت هیچ نقطه تاریکی را سراغ نداریم .
رییس دبیر خانه جنبش عدم تعهد با توجه به مناسبات بین دو کشور، خاطر نشان کرد : من ملاقات های زیادی را در زمان مسوولیت در حوزه گردشگری با مسئولین آلمانی در این کشور داشته ام .وی افزود : ما علاقه مندیم که آلمان در مناسبات بین ایران وغرب، سهم و تحرک بیشتری را داشته باشد .
وی با اشاره به کمیت قابل توجه ایرانیان مقیم کشور آلمان گفت : ایرانیان در مهاجرت به دیگرکشورها ،یکی از نقاطی را که بسیار پسندیدند کشور آلمان است و بسیاری از این هموطنان ایرانی مفید و موثر بوده و خدمات بسیاری را برای کشور آلمان انجام داده اند .
وی پزشکان،مهندسان،پژوهشگران و تجار ایرانی مقیم آلمان را ،ظرفیتهای بسیار خوبی دانست که ضمن ارائه خدمات انشاء ا... در آینده سبب توسعه هر چه بیشتر روابط بین دو کشور ایران و آلمان شوند .
جانشین رییس جمهوری در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به رابطه بین شهرداری های شیراز و وایمار، این حرکت را بسیار خوب و زیبا ارزیابی و تاکید کرد: ما نیز به عنوان دولت آنرا حمایت می کنیم .
مهندس مشایی تصریح کرد : ما علاقمند و مطمئن هستیم که نبایستی روابط بین دو کشور صرفا در حد دولت ها محدود شود و بایستی نهاد های موثر دیگر خصوصا شهرداری ها با وظایف گسترده ای که دارند در توسعه مناسبات دو کشور نقش بیشتری ایفا کنند .
وی در ادامه خواستار ارتقای سطح این روابط و حمایت از شهرداری ها در این راستا شد و افزود : بایستی مردم نیز همسو با این برنامه با هم بیشتر در ارتباط باشند چرا که پشتوانه محکمی برای ارتباط بین دولت ها خواهند بود و آن را مستحکم تر می کنند .
رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد مناسبت های فرهنگی بین دو ملت را پایدار و ثمر بخش تر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و از خدمات شهردار وایمار و نماینده وی وزحمات ارزشمند «پیروزان محبوب» موسس خانه ایران در وایمار در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از حافظ در آلمان تقدیر کرد .
وی اینگونه فعالیت های فرهنگی را اساسا با موفقیت همراه دانست و اظهار داشت : جایگاه گوته و حافظ برای دو ملت به قدری است که بتواند حرکت بزرگی را در بین مردم ایجاد کند و پتانسیل بالایی از لحاظ فرهنگی بین دو ملت است .
جانشین رییس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ضمن ابراز علاقه مندی در خصوص حضور در مراسم تجلیل از این دو شاعر بزرگ ایرانی و آلمانی در وایمار گفت : انشاء ا... در آینده بتوانیم برنامه های خوبی را برای بزرگداشت گوته در شیراز و حافظ در وایمار داشته باشیم .
در ادامه این آیین، نشان طلایی «کین گو» که یک نشان فرهنگی شناخته شده در تمام آلمان است به پاس قدردانی ازخدمات ارزنده مهندس مشایی در عرصه های فرهنگی از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به مهندس مشایی اهداء و بر سینه ایشان نصب شد. همچنین یک اصله نهال درخت «شجره المعبد» نیزاز سوی هیات آلمانی به وی اهدا شد تا بر اساس صلاحدید در محلی مناسب کاشته شود.
مهندس مشایی در هنگام اهداء این نشان و دریافت نهال «شجره المعبد» ،با بیان این نکته که «این درخت درست است که کوچک است اما سرشار از زندگی است»، گفت : ضمن تشکر از این انتخاب، باید بگویم این بهترین هدیه است و از انتخاب شما متشکرم .