جلسات و بیانات مقام معظم رهبری در تمام نشست ها با گروه های مختلف همراه با نگاه های کارشناسی، داهیانه و کاربردی است که بعضاً مشاهده می کنیم با کج فهمی و بدسلیقگی افرادی که خودشان را مدعی ولایت مداری فرض می کنند به فراموشی سپرده شده و یا با برداشتهای مقطعی و فرصت طلبانه مواجه می شود.

مجید امیدی شهرکی درباره دیدار اخیر هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب و رفتار برخی جریانات سیاسی و رسانه ای در سانسور و برداشت های غیرواقعی از بیانات تاریخی رهبر انقلاب به خبرنگار ایران گفت: جلسات و بیانات رهبری در تمام نشستها با گروه های مختلف همراه با نگاه های کارشناسی، داهیانه و کاربردی است که بعضاً مشاهده می کنیم با کج فهمی و بدسلیقگی افرادی که خودشان را مدعی ولایت مداری فرض می کنند به فراموشی سپرده شده و یا با برداشتهای مقطعی و فرصت طلبانه مواجه می شود.

مجید امیدی شهرکی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند کسی که خود را به خواب زده نمی توان از خواب بیدار کرد. مگر می شود در کنار گوش بعضی روشن ترین بینه ها را بیاورند و این افراد باز خود را به نفهمیدن بزنند. مسلم است که این جریانها و سرکردگانشان بیدارشدنی نیستند. اما در کنار همه این بی توجهی ها به واسطه همین نوع نگاه و مدیریتی که از سمت رهبر انقلاب رقم خورده مسیر انقلاب تداوم خواهدداشت. نظام ما از بسیاری از آسیب های جدی به سلامت عبور کرده و باید همیشه شکرگزار این موهبت بزرگ الهی باشیم.

مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این سؤال که دولت در یک سال و اندی گذشته زیر شدیدترین فشارها قرار داشته اما رهبری همواره از عملکرد میدانی دولت دفاع کرده اند این فشارها چه نسبتی با عملکرد دولت دارد گفت: رهبری از یک جایگاه عالی برخوردار بوده و با مطالعه و بدون حب و بغض نسبت به عملکرد دولت رفتار می کنند. وقتی با حب و بغض های گروهی و حزبی مواجه می شویم آن وقت است که شاهد تکفیرها، فحشها و حملات ناجوانمردانه برخی جریانات هستیم. به معنای دیگر قبیله گرایی و ذبح مصالح ملی به وضوح خود را در رفتار و گفتار برخی مدعیان اصولگرایی نشان می دهد.

امیدی افزود: برخی از این رفتارها سیاست بازی است. بحث حمایت از رهبری از سوی برخی افراد شعاری بیش نیست. فاصله عمل تاگفتار به هیچ عنوان قابل سنجش نیست و نمی شود باور کرد که فاصله ادعا تا عمل تا این اندازه زیاد باشد. باید گفت که هدف این موضعگیری ها و رفتارهای قبیله وار چیزی جز شکستن صفوف متحد و به هم فشرده ملت و قربانی کردن مصالح نظام پای منافع حزبی و گروهی نیست. متأسفانه این جریانات شرایط زمانی کشور را به هیچ عنوان درک نمی کنند. شرایطی که در بیانات مکرر رهبری بروز و ظهوری غیرقابل کتمان دارد. ولی گویی اینها گوشها و چشم هایشان را بسته اند و فقط راهبرد شخصی و گروهی خودشان موضوعیت دارد. اما زمانی که پای ادعای ولایتمداری می افتد کاتولیک تر از پاپ می شوند و جلوتر از رهبری موضع می گیرند و به دیگران اینگونه القا می کنند که میزان آنها هستند.

امیدی افزود: بیانات رهبری نیازی به تفسیر و توجیه ندارد. بلکه بیاناتی صریح و روشن است. ادعای این جریانات عقب مانده درباره انحرافی بودن دولت به قدری نازل، پیش پا افتاده و مشمئزکننده است که به نظر بنده تاریخ مصرف معینی داشته و خودشان هم می دانند که تاریخ مصرف این موضوع گذشته است. شرایط اکنون به سمتی رفته که بسیاری از دروغپردازی های موجود در رسانه های این گروهها درباره جریان موهوم انحرافی به لطیفه و جک شباهت دارد.

مدیرکل سیاسی – امنیتی نهاد ریاست جمهوری افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به انتظارات خود از دولت نیز اشاره کردند و بخشی از بیانات رهبری مربوط به انتظارات ایشان از دولت بود. ایشان دولت را در خط عملیات و میدان کار و تلاش می دانند. اما انتظارات ایشان درباره معیشت و مباحث اقتصادی باید محقق شود و در این زمینه دولت دست از تلاش و کوشش برنخواهد داشت و به این قسمت از منویات رهبری توجه ویژه دارد.

مجید امیدی شهرکی گفت: اما جریانات مدعی هم باید نسبت خود با منافقین و استکبار را مشخص کنند. هدف این جریانات ایجاد دوگانگی میان مردم و مسئولین و شکستن صفوف در هم تنیده مردم است. رهبری همیشه القای امید می کنند و به همه مسئولین این موضوع را گوشزد می نمایند و امروز روشن است چه کسانی امید و چه کسانی ناامیدی و رخوت را به جامعه تزریق می نمایند. ظاهراً مصالح و منافع نظام و ملت برای این مدعیان ولایتمداری محلی از اعراب ندارد.

امیدی شهرکی با بیان اینکه اینها گونه ای عجیب از ولایتمداری را می خواهند گفت: هر کجا که موضع ولایت به سودشان نباشد دیگر ولایتمداری موضوعیت ندارد. ملاک ولایتمداری در حقیقت خود این افراد هستند. اگر ولایت در خط آنها باشد خوب است. این افراد می خواهند ولایت در آنها ذوب شود نه آنها در ولایت. این جریانات و رسانه های منتسب به آنها صورت مسئله را راحت پاک می کنند و آنچه را با منافعشان هماهنگ باشد برجسته می کنند.

امیدی در ادامه تأکید کرد: رهبری البته در کنار القای امید به جامعه برخی نکاتی را هم که احساس می کردند برای درمان آن باید همت بیشتری از سوی دولت انجام شود آشکار و پنهان گوشزد می کنند و قطعاً ما باید بپذیریم که در بخش هایی ضعف داشته ایم و باید اشکالات خودمان را ترمیم کنیم.

وی با ذکر این مسئله که توجه کنید کدام قسمت از بیانات رهبری در جمع هیأت دولت در اغلب رسانه های کشور برجسته شد افزود: آن مطلبی را برجسته کردند که به ذائقه آنها بیشتر خوش آمد و این دوگانگی و نفاق در گفتار و کردار مشهود و مبرهن است. اینکه در آموزه های ما منافق از کافر بدتر است به دلیل ضربه ای است که منافق می تواند بر پیکره ایمانی جامعه فرود بیاورد وگرنه دشمن به وضوح دشمنی اش را آشکار می نماید.

اتفاقات اخیر، نفاق عده ای از مدعیان را عیان کرد

مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری درباره این کلام رهبری که علت دشمنی ها با دولت را پایداری بر آرمانها و ارزشها خواندند گفت: این موضوع مشخص است اما جریانات مدعی کلیت این حرف را قبول ندارند. ما الآن خوشحالیم که این تفکیک اتفاق افتاد و دوگانگی حرف و عمل اینها در مواجهه با خواست رهبری در تاریخ انقلاب ثبت شده است. مردم خوب می فهمند که چه کسی ولایتمدار است و چه کسانی برخلاف نظر رهبری و البته موذیانه روح جامعه را مکدر می کنند. شما دیدید شخصی که ادعای ولایتمداری دارد، چگونه به وضوح و صراحت درباره بیانات ایشان می گوید من این حرفها را قبول ندارم. شما ببینید درخصوص برخی موضوعاتی که رهبری فرمودند مسئله مهمی نبوده و آن را اصلی نکنید، چگونه این جریانات غوغاسالاری کردند و ندای دفاع از ولایت آنها گوش فلک را کر کرد و تا همین الآن هم که بیش از یک سال و اندی از آن مسئله که به فرموده رهبری مسئله مهمی هم نبود، می گذرد، هنوز از آن موضوع برای اثبات ولایتمداری خود و ضدولایت بودن رقیب سوءاستفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هرچه دلها و ذهنها و نفاق اینها برای مردم زودتر روشن شود، انقلاب و نظام ضرر کمتری می بیند، گفت: مردم فکر می کردند اینها همراه انقلاب هستند، اما وقتی که از پشت خنجر خود را به نظام فرو کردند، مردم متوجه شدند که با چه جریانات نفاق آلودی مواجه اند. این اتفاق باید می افتاد و به لطف خدا در آینده ابعاد بیشتری از نفاق این مدعیان روشن خواهد شد.

عده ای تا وزیرند همه کار می کنند

مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: خیلی از این جریانات در بزنگاههای مختلف از جمله در مواجهه با فتنه پس از انتخابات و موضعگیری های ضدولایی خود مردود شده اند. البته رفتار رهبری همواره با این افراد و جریانات همراه با صبر و بردباری و جذب حداکثری و کریمانه بوده است. در این مسیر البته همه ما مبتلا به امتحانات الهی می شویم و چه بسا بنده نوعی هم نتوانم در این مسیر دشوار تا به آخر ایستادگی کنم.

وی با بیان اینکه برخی حاضرند جان و مال و آبروی خود را فدا کنند تا ولایت بماند، اما عده ای ممکن است از مالشان در مقطعی بگذرند، اما وقتی پای جان و یا مسائلی مثل مقام پیش بیاید، پا پس می کشند، تأکید کرد: عده ای در این کشور از ناحیه ولایت پست و مقام و آبرو و اعتباری برای خود دست و پا کرده اند. برای مثال عده ای تا زمانی که وزیر هستند، حاضرند دست رئیس جمهور را ببوسند، اما وقتی از دولت بیرون می روند، بغضها و کینه های شخصی و درونی سبب می شود رفتارهای دشمن گونه از خود بروز دهند.

به خاطر نظام سکوت کرده ایم

شهرکی با بیان اینکه تمام تمجیدات و تأییدات رهبری از دولت در سبد نظام قرار می گیرد و دولت هم ویترین نظام بوده و باید موفقیت دولت را موفقیت خود بدانند، گفت: ما معتقدیم این نظام باید به حکومت مهدوی(عج) ختم شود و تمام این توفیقات باید در سبد نظام قرار بگیرد و تمام کوتاه آمدنها و سکوت هایی که از ناحیه رئیس جمهور و دولت اعمال می شود در راستای حفظ وحدت نظام و جامعه بوده است، چرا که برای حرف زدن همیشه وقت هست و می توان بسیاری از واقعیت ها را در زمان و جای خود با توجه به مصالح نظام بازگو کرد.