نخستین شماره «روزنامه آسمان» از رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران دیروز در حالی منتشر شد که اخبار مختلف و تکذیب نشده از اختصاص بودجه حمایتی کلان به این نشریه حکایت می‌کند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از کیهان، «آسمان» که خود را «اولین روزنامه دوران اعتدال»(!) معرفی کرده، توسط «غلامحسین کرباسچی» اداره می‌شود و سردبیری آن را «محمد قوچانی» (سردبیر روزنامه توقیف شده «اعتماد ملی» متعلق به مهدی کروبی) برعهده دارد که در جریان حوادث فتنه ۱۳۸۸ بازداشت شد و در دادگاه حوادث فتنه محاکمه گشت.

مدیر مسئول روزنامه در یادداشت «راه ما» اگرچه کوشیده است تا «آسمان» را در ردیف نشریات «مستقل» و «غیر دولتی» جا بزند، اما سردبیر آن ضمن شرح «اصول لیبرالی» حاکم بر نشریه جدید حزب کارگزاران، همه رشته‌های مدیر مسئول را پنبه کرده و «آسمان» را عملاً «صدای دولت» و «نهادی از نهضت اعتدال‌گرایی» می‌داند که به ادعای او، راه سرکردگان «نهضت آزادی» را ادامه می‌دهد! قوچانی که چندی پیش و بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌ها برای انتشار یک رپورتاژ آگهی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه دولتی دیپلماسی عمومی دریافت کرد، در یادداشت «کدام روزنامه؟ کدام اعتدال» به فقر نظری و فقدان تئوری در دولت یازدهم اشاره می‌کند و می‌نویسد که «آسمان» قصد نظریه‌پردازی برای دولت دکتر روحانی را دارد تا «برنامه سیاسی اعتدال» را با تکیه بر اصول «حقوق شهروندی» و «اقتصاد آزاد لیبرالی» شکل دهد.

«فقر نظری» و فقدان «برنامه سیاسی» در دولت یازدهم که روزنامه «آسمان» در نخستین شماره‌اش آن را به عنوان یک «نقطه ضعف» به رخ کابینه دکتر روحانی کشیده است، ناشی از عدم تعریف «شعار اعتدال‌گرایی» توسط رئیس‌جمهور است که زمینه را برای تفاسیر نادرست از «اعتدال» و مصادره آن توسط فتنه‌گران فراهم کرده است؛ رویدادی که «دولت اصلاحات» را نیز با چالش‌های جدی مواجه ساخت و با گذشت ۱۶ سال از دوم خرداد، هنوز «سید محمد خاتمی» از ضرورت تعریف «اصلاحات» سخن می‌گوید! این بار نیز سردبیر روزنامه دولتی- حزبی «آسمان» در یادداشت خود تصویری از یک «مرام‌نامه التقاطی و لیبرالی» را ارائه می‌دهد که یک سوی آن به روشنفکران ماسون‌زده عصر مشروطه و سوی دیگر آن به گروهک غیرقانونی «نهضت آزادی» و «ملی-‌مذهبی» می‌رسد و چهره‌هایی مانند «محمد مصدق» و «مهدی بازرگان» به عنوان نسل اول اصلاح‌طلبان ایرانی معرفی شده‌اند! «آسمان» پس از آسمان و ریسمان بافتن‌های فراوان تلاش کرده تا رئیس جمهور را در ردیف این چهره‌های غیرانقلابی و التقاطی قلمداد کند که مورد نفی و اعتراض صریح امام خمینی(ره) بودند.

«محمد قوچانی» که در دولت اصلاحات در صف رادیکال‌ترین منتقدان آقای هاشمی رفسنجانی قرار داشت و ستون‌نویس روزنامه‌های زنجیره‌ای «جامعه»، «طوس»، «نشاط» و... بود، برای ادای دین به حمایت‌های مالی و معنوی حزب کارگزاران، البته یک «نقش تاریخی غیرقابل کتمان»(!) را در سناریوی خود برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کنار می‌گذارد و می‌نویسد: «در ایجاد همسویی میان اعتدال‌خواهی و اصلاح‌طلبی، البته نقش تاریخی اکبر هاشمی رفسنجانی قابل کتمان نیست.»التقاط نظری روزنامه حزبی- دولتی «آسمان» در اغلب صفحات اولین شماره آن موج می‌زند. این روزنامه در صفحه ۳۰ خود به بازنشر مطالب و نوشته‌های «روزنامه آیندگان» (ارگان رسمی صهیونیست‌ها در عصر پهلوی دوم که ابتدای انقلاب و پس از اعتراض امام خمینی(ره) به خط مشی آن توقیف شد) پرداخته است. «آسمان» مصاحبه «احمد شاملو» از شاعران وابسته به دربار پهلوی را با این روزنامه صهیونیستی تجدید چاپ کرده و یک صفحه را نیز به تبلیغ «آیدین آغداشلو» از دیگر هنرمندان عضو «دفتر فرح پهلوی» اختصاص داده است.

البته علیرغم ادعای گردانندگان «آسمان» مبنی بر کار حرفه‌ای و رسانه‌ای، این روزنامه در اولین شماره خود «استفن هاوکینگ» (فیزیکدان انگلیسی) را با یک رمان‌نویس آمریکایی اشتباه گرفته است!حزب کارگزاران که یک حزب دولتی و متشکل از وزرا و دولتمردان دولت‌های پنجم و ششم است، پس از حوادث فتنه ۱۳۸۸ بر حجم فعالیت‌های کارتل رسانه‌ای و مطبوعاتی خود افزود و نشریات «مهرنامه»، «تجربه»، «دانشنامه» و «آسمان» و... را در سال‌های گذشته منتشر کرده است.گفتنی است روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) از هفته گذشته با انتشار آگهی‌های پیاپی در صفحه اول خود به استقبال انتشار روزنامه آسمان رفت و برای آن تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخت.