باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای وین به سخنرانی پرداخت. وی طی این سخنرانی گفت: بیایید هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم اما هرگز از مذاکره نترسیم. وی گفت توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و باعث امن‌تر شدن دنیا خواهد شد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وی در ادامه گفت: ایران 98 درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت.
اوباما افزود: به خاطر این توافق، جامعه بین‌الملل توانست اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد‎.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه این توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است گفت: پنج سال محدودیت مربوط به سلاح و ده سال سلاح های هسته ای در مورد ایران اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بدون این توافق هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نمی‌شد.

دانلود لينک مستقيم فيلم با کيفيت بالا و حجم 200 مگابايت

اوباما افزود: بازرسان قادر به بازرسی از هر سایت مشکوک ایران خواهند بود. آژانس به هر مکان مورد نیاز در هر زمان لازم دسترسی خواهد داشت.

وی خطاب به کنگره گفت: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند. من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.
وی در پایان این کنفرانس خبری که در کنار او جو بایدن هم حضور داشت،‌ از تلاش‌های وزیر خارجه خود تشکر کرد و گفت:‌«از تلاشهای جان کری به خاطر امنتر کردن کشور از طریق توسل به دیپلماسی اساسی و اصولی تشکر می‌کنم».(+)
"Our President, analytical news site"