هرگونه اشتباه در سخنان یا اقدامات مقامات غربی می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی در ایران گردد . در واقع غرب اشتباهی که در دوران "خاتمی" انجام داد و منجر به روی کار آمدن فردی مانند "احمدی نژاد"‌در دولت ایران شد نباید تکرار کند .

 

برای مردم: جک استراو پس از بازگشت به انگلیس در گفتگو با رادیو بی بی سی اظهار داشت : هرگونه اشتباه از سوی غرب می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی شود.

به گزارش بی بی سی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از وزیر خارجه سابق انگلیس نوشت : تهران از من و نمایندگان همراهم به خوبی استقبال کرد . دولت ایران همانند انگلیس مایل به بهبود روابط میان تهران و کشورهای اروپایی است .

استراو در ادامه تاکید کرد :‌ هرگونه اشتباه در سخنان یا اقدامات مقامات غربی می تواند منجر به تضعیف موقعیت روحانی در ایران گردد . در واقع غرب اشتباهی که در دوران "خاتمی" انجام داد و منجر به روی کار آمدن فردی مانند "احمدی نژاد"‌در دولت ایران شد نباید تکرار کند .

وی با اذعان به نقش مخرب آمریکا و انگلیس در بدخواهی های دیرینه علیه دولت و ملت ایران ٰ‌گفت :‌ لندن و واشنگتن در مورد کودتایی که منجر به سرنگونی دولت محمد مصدق شد نقش اصلی و تخریب کننده داشتند . این نقش در حالی اجرا شد که مصدق بصورت کاملا دموکراتیک انتخاب شده بود .

وزیر خارجه سابق انگلیس تصریح کرد :‌ در مورد جنگ عراق نیز انگلیس در حالی از صدام حمایت می کرد که قربانی اصلی این حمایت ایران بوده است .