سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۳ را ۹۸۷ میلیارد دلار اعلام کرد و کشورمان را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از مشرق ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با بررسی میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال شناخته شده است.
براساس این گزارش، توليد ناخالص ملی ایران بر اساس قدرت خرید در این سال به ۹۸۷ میلیارد دلار رسیده و ایران هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا در این سال شناخته شده است.تولید ناخالص داخلی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۱۵ میلیارد دلار کاهش داشته و به زیر یک تریلیون دلار رسیده است.
اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی یک تریلیون دلاری را تجربه کرد. تولید ناخالص داخلی ایران در این سال به ۱۰۲۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۱۰۰۲ میلیارد دلار بوده است.
آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۳ شناخته شده است. تولید ناخالص داخلی آمریکا بر اساس قدرت خرید در این سال ۱۶.۷۲ تریلیون دلار برآورد شده است. پس از این کشور، چین با ۱۳.۳۷ تریلیون دلار و هند با ۴.۹۶ تریلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.
کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، مکزیک، ایتالیا، کره جنوبی، کانادا، اسپانیا، اندونزی، ترکیه و استرالیا نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا هفدهم بزرگترین اقتصادهای جهان قرار گرفته اند.
عربستان با تولید ناخالص داخلی ۹۲۷ میلیارد دلاری یه پله پایین تر از ایران در رتبه نوزدهم و تایوان با تولید ناخالص داخلی ۹۲۶ میلیارد دلاری در رتبه بیستم قرار گرفته اند.کشور جزیره ای توکلو با تولید ناخالص داخلی ۱.۵ میلیون دلاری کوچکترین اقتصاد دنیا معرفی شده است.