رئیس جمهور آمریکا گفت: هنوز کاری انجام نشده و آنچه که بدان رسیده‌ایم یک چارچوب سیاسی است و این چارچوب مسیر ایران برای رسیدن به بمب را می بندد و در مقابل تحریم‌ها به صورت مرحله به مرحله‌ برداشته می‌شود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ باراک اوباما در سخنانی در حاشیه نشست سران قاره آمریکا از تبدیل مذاکرات هسته ای با ایران به دعواى سیاسی توسط جمهورى خواهان در کنگره انتقاد کرد و گفت: این مسئله باید متوقف شود چرا که این امری مسئله ساز است و حزب گرایی تمام مرزها را در آمریکا درنوردیده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از نظرش راه حل دیپلماتیک بهترین مسیر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، ابراز داشت که از اینکه برخی از رهبران ایران از برخی بندهای توافق انتقاد می‌کنند متعجب نشده است.
باراک اوباما در پاسخ به سوالی درباره سخنان دو روز قبل مقام معظم رهبری هم ابراز داشت: هنوز کاری انجام نشده است و آنچه که بدان رسیده‌ایم یک چارچوب سیاسی است که راستی آزمایی بی سابقه ای فراهم کرد.
وی افزود: این چارچوب مسیر ایران برای رسیدن به بمب هسته‌ای را می بندد و در مقابل آن تحریم‌ها به صورت مرحله به مرحله‌ برداشته می‌شود و با تخلف آنها دوباره اعمال می‌شوند.
اوباما با دفاع از متن بیانیه لوزان تصریح کرد: «آنچه که ما به آن رسیدیم یک چارچوب برای راست آزمایی بی‌سابقه در ایران طی دو دهه ی آینده است که به شکل مهمی سانتریفیوژهای ایران را کاهش می دهد و روند دستیابی ایران به سلاح هسته ای را می بندد و در مقابل آن خواستار برداشتن تحریم ها به شیوه ای مرحله ای می شود و به ما اجازه می دهد تا اگر ایران توافقنامه را نقض کند دوباره آنها را اعمال کنیم.»
وی با اشاره به اینکه آمریکا ظرفیت بازگشت سریع تحریم‌ها را در صورت شکسته شدن هرگونه توافق، حفظ می‌کند، ابراز داشت که احتمال موفقیت مسیر دیپلماتیک بیشتر از احتمال موفقیت حفظ تحریم های کنونی یا اعمال تحریم های اضافی است و حتی از رویکرد نظامی نیز موفقتر است.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این نشست خبری در پاناما از هیلاری کلینتون شاخص ترین نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد و وی را گزینه ممتاز برای ریاست جمهوری کشورش دانست.(+)
"Our President, analytical news site"