رادیو فردا: «رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلویزیونی خود از عملکرد اقتصادی دولت دفاع کرد و گفت منتقدان او می‌خواهند نقش تحریم‌ها را در مشکلات فعلی ایران کمرنگ نشان دهند.»

سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلویزیونی خود از عملکرد اقتصادی دولت دفاع کرد و گفت منتقدان او می‌خواهند نقش تحریم‌ها را در مشکلات فعلی ایران کمرنگ نشان دهند. محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای که شامگاه شنبه دوم دی ماه از شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد، از عملکرد اقتصادی دولت خود به ویژه در زمینه اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها دفاع کرد. به گفته او ابعاد تحریم‌ها معلوم است و حداقل مسئولین کشور می‌دانند اما الآن قابل ‌بازگو کردن نیست.»

 

این سایت ادامه داد: «رئیس جمهوری ایران همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: «در مسائلی که اختلاف هست و هر کس یک گوشه را می‌کشد، حرف آخر را باید ملت بزند. ملت باید در انتخابات حرف آخر را بزند. دولت باید انتخابات را جوری برگزار کند که همه سلایق بتوانند در آن شرکت کنند و پر شور باشد. این وظیفه دولت است. احدی هم نباید تاثیری در رای مردم بگذارد. بعضی فکر می‌کنند باید جای مردم تصمیم بگیرند.»

 

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian) هم نوشت: «محمود احمدی نژاد افزایش قیمت ارز در ایران را ناشی از سوء استفاده های داخلی و فشارهای دشمن دانست و گفت: "هم اکنون شرایط مهیا نیست درباره فشارهای دشمن سخن بگویم اما در آینده نزدیک در این باره سخن می گویم."»

 

این سایت ادامه داد: «رئیس دولت ایران بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ایران را به تحریم های بین المللی نسبت داد و افزود: "برخی می خواهند نقش دشمن را کمرنگ کرده و به خاطر انتخابات [بعدی] دولت را می‌کوبند. در حالی که ابعاد تحریم مشخص است."»

 

سایت دویچه وله(DW) نیز با اشاره به مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور نوشت: «محمود احمدی‌نژاد، شامگاه شنبه دوم دی ماه (۲۲ دسامبر) در مصاحبه‌ای در شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی شرکت کرد. رئیس جمهور ایران با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت که دولت او در اجرای این طرح اقتصادی موفق عمل کرده است.»

 

این سایت آلمانی افزود: «وی با انتقاد از دخالت‌های مجلس ایران در زمینه نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد محدودیت برای دولت، تاکید کرد که اقتصاد باید از یک نقطه مدیریت شود. احمدی‌نژاد در همین رابطه گفت: "دخالت‌های زیادی از سوی دیگر نهاد‌ها برای مدیریت اقتصادی انجام می‌شود. این در حالی است که هیچ وقت اقتصاد با مدیریت چندگانه رشد نمی‌کند. اقتصاد باید از یک نقطه هدایت شود و مرزبندی مشخصی داشته باشد."»

 

سایت رادیو کوچه(Radio Koocheh) نوشت: «شام‌گاه شنبه، دوم دی‌ماه، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهوری اسلامی، در گفتگوی زنده‌ای که از شبکه یک تلویزیون دولتی ایران پخش شد، ضمن دفاع از سیاست‌های دولت خود، مخالفان را متهم کرد که با انگیزه سیاسی، اطلاعات منفی در جامعه پخش می‌کنند.»

 

این سایت ادامه داد: «احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که طرح هدفمندی یارانه‌ها، موفق بوده است، مدعی شد که سیاست اقتصادی دولت، باعث نهادینه ‌شدن تولید و رشد آن شده است. وی با اشاره به این که طرح هدفمندی یارانه‌ها، ١١ بار اصلاح شده است، گفت که با این اصلاحات موافق نبوده و پمپاژ و تکرار اطلاعات غلط از سوی مقصران اقتصادی و سیاسی را باعث اجرا شدن این اصلاحات دانست. رئیس قوه مجریه ایران با گفتن این که تولید خبر دروغ در کشور ما هزینه ندارد، به صورت تلویحی از نمایندگان مجلس خواست تا در کارهای جزئیات اجرایی دخالت نکنند.»

 

سایت خودنویس(Khodnevis) هم با اشاره به سخنان رئیس جمهور نوشت: «رئیس جمهور ایران شب گذشته در یک گفتگوی ویژه تلویزیونی به تشریح مهم‌ترین مسائل پیرامون بحث هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و گفت در آینده نزدیک راجع به فشارهای دشمن سخن می‌گویم.»

 

این سایت ادامه داد: «به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهور ایران در گفتگوی زنده تلویزیونی خود افزایش قیمت ارز در ایران را ناشی از سوء استفاده‌های داخلی و فشارهای دشمن دانست و گفت: "هم اکنون شرایط مهیا نیست درباره فشارهای دشمن سخن بگویم اما در آینده نزدیک در این باره سخن می‌گویم."»