رسانه‌های اسرائیلی از روز گذشته به دقت اخبار مربوط به سفر رئیس‌جمهور ایران به مصر را رصد کرده و اغلب قریب به اتفاق آن‌ها این سفر را «تاریخی» توصیف کرده‌اند.

«محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور ایران ظهر سه‌شنبه وارد قاهره پایتخت مصر شد. وی در این سفر مورد استقبال «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر قرار گرفت. محمود احمدی‌نژاد اولین رئیس‌جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی است که به مصر سفر کرده است. این سفر با هدف شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی انجام گرفته است.

اما این سفر بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های اسرائیلی داشت و تقریبا تمام رسانه‌های معتبر اسرائیل این خبر را منعکس کردند. نکته مشترک در نوع پوشش این خبر در میان رسانه‌های اسرائیلی «تاریخی» خواندن این سفر بود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» ضمن انعکاس این خبر سفر رئیس‌جمهور ایران به مصر را تاریخی دانسته و نوشته است: رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه به عنوان اولین رهبر ایرانی که پس از سه دهه از مصر دیدن می‌کند، وارد قاهره شد و پایان سال‌ها سردی روابط میان دو کشورهای مهم منطقه را رقم زد.

پایگاه خبری تایمز اسرائیل نیز مشابه «هاآرتص» سفر احمدی‌نژاد به مصر را «تاریخی» دانسته و در مورد استقبال از وی نوشته است: مرسی با فرش قرمز در فرودگاه قاهره از احمدی‌نژاد استقبال کرد، با وی دست داد و در حالی که تیم تشریفات نظامی در کنار آن‌ها بود، با یکدیگر خوش و بش کردند.

در بخشی دیگر از خبر تایمز اسرائیل آمده است: دیدار سه روزه احمدی‌نژاد از مصر نشانه‌‌ دیگری است از بهبود روابط مصر به عنوان یک قدرت سنی و ایران به عنوان یک قدرت شیعی پس از اعتراضات سال 2011 که رژیم قدیمی رئیس‌جمهور «حسنی مبارک» را سرنگون کرد و دولتی اسلامی را در قاهره روی کار آورد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» هم با «تاریخی» خواندن این سفر، خبر خود را از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» منتشر کرده است. آحارانوت در بخشی از خبر خود نوشته است: کشورهای خلیج و در رأس آن‌ها عربستان احتمالا به دقت این سفر را زیر نظر دارند.

«عاروتص‌شوع» نیز دیگر پایگاه خبری اسرائیلی است که خبر سفر رئیس‌جمهور ایران به مصر را بازتاب داده است. این پایگاه اسرائیلی به صحبت‌های احمدی‌نژاد در مورد سفر به غزه پرداخته و نوشته است این مقام ایرانی میل خود برای سفر به غزه را ابراز کرد.

این پایگاه در مورد نحوه استقبال از احمدی‌نژاد هم نوشته است: تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد مرسی زمانی که احمدی‌نژاد در حال پیاده شدن از هواپیما بود، به استقبال او رفت.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نیز در چند خبر جداگانه سفر احمدی‌نژاد به مصر را پوشش داد. این روزنامه که خبر خود را از خبرگزاری رویترز نقل کرده، نوشته است: چنین سفری در زمان «حسنی مبارک» که به مدت 30 سال با حمایت نظامیان در قدرت بود، غیر قابل تصور بود. وی معاهده صلح با اسرائیل را حفظ کرده بود و همین امر روابط مصر و غرب را خوب نگاه داشته بود.

دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی با عنوان «جهان اسلام، چالش‌های جدید و توسعه فرصت‌ها» از امروز آغاز شده و فردا نیز ادامه دارد.

مسأله فلسطین و ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، بحران سوریه و مالی، وضعیت در سومالی و افغانستان، مبارزه با تندروی و اسلام‌ستیزی، و مسئله اقلیت‌های مسلمان در جهان، از موضوعات اصلی دستور کار این اجلاس خواهد بود.