آسوشیتدپرس: رهبر ایران روز شنبه اظهار داشت که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما اگر چنین اراده‌ای داشته باشد، هیچ قدرتی در جهان قادر به توقف آن نیست.

بیانات رهبر انقلاب در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان اصلی ترین سوژه خبرگزاری های معتبر بین المللی بود.

 

خبرگزاری "رویترز" (reuters) با انتخاب تیتر "ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست" از قول رهبر انقلاب مهمترین عناوین بیانات ایشان را در جمع مردم آذربایجان پوشش داد.

 

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس (ap) نیز موضوع هسته ای را از بیانات ایشان به عنوان محور اصلی گزارش کرد.

 

آسوشیتدپرس نوشت: رهبر ایران روز شنبه اظهار داشت که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما اگر چنین اراده‌ای داشته باشد، هیچ قدرتی در جهان قادر به توقف آن نیست.

این خبرگزاری آمریکایی همچنین به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرده است که ایران از نابودی تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

آسوشیتدپرس با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم تسلیحات هسته‌ای، به تشریح اختلافات غرب و ایران بر سر برنامه هسته‌ای پرداخت.

خبرگزاری رویترز نیز همانند آسوشیتدپرس، به فتوای تحریم سلاح‌های هسته‌ای مقام معظم رهبری پرداخته است.

 

برخی رسانه های اسرائیل نیز بیانات رهبر معظم انقلاب را بازتاب دادند. روزنامه های "یدیعوت آحارانوت" و "جروزالم‌پست" از مهمترین روزنامه های رژیم صهیونیستی موضوع هسته ای بیانات رهبری را پوشش دادند.

 

"جروزالم‌پست" در این مورد نوشته است: رهبر ایرانی‌ها می‌گوید این کشور بمب هسته‌ای نمی‌خواهد، اما اگر می‌خواست هیچ قدرت جهانی نمی‌توانست مانع آن شود. ( آیت‌الله) خامنه‌ای همچنین دورویی ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت ایران هرگز در برابر فشار‌های بین‌المللی تسلیم نمی‌شود.

 

 

"بی بی سی" انگلیس نیز درباره بیانات رهبر انقلاب موضوع هسته ای، تحریم و مذاکره را برگزید.

بی بی سی نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای تصریح کرد: "ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای ندارد و این تصمیم نیز به دلیل ناراحتی آمریکا نیست، بلکه بر مبنای یک عقیده و اعتقادی است که سلاح هسته‌ای را جنایت بر ضد بشریت می‌داند."

 

بی بی سی (BBC) در ادامه با انعکاس نظر رهبر انقلاب در مورد ضرورت محو سلاح های هسته ای نوشت: از نظر آیت الله خامنه ای مخالفان "می‌خواهند مانع حق قطعی و مسلم ملت ایران در غنی‌سازی هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شوند."

 

این وب سایت وابسته به انگلیس با اشاره به این گفته از مقام معظم رهبری که "دولتمردان آمریکا غیرمنطقی، دارای حرف و عمل متناقض و روحیه زورگویانه" اند از قول رهبر انقلاب نوشت: "آمریکایی‌ها توقع دارند که دیگران در مقابل حرف‌های غیرمنطقی و زورگویی‌های آنها تسلیم شوند، اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست."

 

اما در این میان برخی رسانه های ضد انقلاب با بازتاب بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب که به موضوع اختلاف مجلس و دولت اختصاص داشت، اشاره ای به موضوع هسته ای در سخنان ایشان نکردند.

 

"رادیو فردا" (radiofarda) وابسته به سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) در این باره نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه، ۲۸ بهمن در واکنش به حاشیه‌های جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی، روسای قوای مجریه و مقننه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که فعلا آنها را "نصیحت" می‌کند.

 

وب سایت "دویچه وله" آلمان (dw) نیز همانند وب سایت "رادیو فردا" با بازتاب بیانات رهبری در خصوص اختلاف سران قوا هیچ اشاره ای به موضوع هسته ای نکرد.