یکی از دانشجویان خطاب به باهنر: شما که عروسی فرزندتان را در تالار صاحبقرانیه گرفتید. چطور می خواهید دغدغه مردم و کشورتان را داشته باشید؟

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، با بیان اینکه اگر در روز اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، یک کاندیدای با تدبیر، اقتصاد فهم و معتدل اعلام شود، تورم حبابی شکسته می شود و قیمت ارز و سکه و دلار تا 15 درصد کاهش می یابد، گفت: اگر در روز اعلام نتیجه، کاندیدای احمدی نژاد به عنوان فرد پیروز اعلام شود، قیمت ارز و سکه بالا می رود.

وی افزود: اولین نقطه مثبت دولت پرکاری است البته دولت های گذشته هم زیاد کار می کردند اما احمدی نژاد رکورد دار بوده و بیش از دیگران می دوید.

باهنر دومین ویژگی مثبت دولت احمدی نژاد را خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دولت در خدمت رسانی به مردم خیلی حریص بود و طمع داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احمدی نژاد بسیار ساده زیست بود و بار و بنه ای برای خودش در طول این مدت جمع نکرد و می توانم در مورد شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه به صورت اعم این شهادت را بدهم که همه آنها ساده زیست بودند.

وی با اشاره به شجاعت احمدی نژاد در بیان مطالب در محافل داخلی و خارجی گفت: احمدی نژاد مباحثش را بدون ترس اعلام می کرد البته خیلی جاها این شجاعت تبدیل به بی باکی می شد که این بی باکی نیز خوب نبود مثلا کسی که با سرعت 220 کیلومتر پشت ماشین بنشیند این شجاعت نیست این "بی کله بودن "است!

کاندیدای ائتلاف 5 نفره اصولگرایان تصریح کرد: البته نقاط قوت دیگری هم می شود برای احمدی نژاد برشمرد مانند خیلی از پروژه هایی که اقدام به اجرای آنها کرد مانند مسکن مهر، هدفمند سازی یارانه ها و بنگاه های زودبازده که این پروژه ها با نیت خیر شروع شد اما به دلیل اینکه با جامع نگری همراه بود به ضد خودش تبدیل شد!

نایب رئیس مجلس ساختار شکنی را از دیگر نقاط ضعف احمدی نژاد برشمرد و گفت: احمدی نژاد ساختارهای اجرایی کشور را به هم ریخت مانند انحلال سازمان برنامه وبودجه و همچنین سیاست راهبردی در طول این 8 سال در دولتش نداشت. اگر هم داشت از مجموعه های رفتار دولت نهم و دهم یک سیاست راهبردی مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد در سیاست خارجی سیاست اخم را در پیش گرفت، گفت: می توانیم سیاست همراه با لبخند داشته باشیم چرا که یکی از سیاست های راهبردی چشم انداز 20 ساله که توسط مقام معظم رهبری نیز ابلاغ شده است تعامل سازنده با دیگر کشورها بجز رژیم صهیونیستی است بنابراین نباید دیپلماسی ما همراه با اخم باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر رئیس جمهور عاقل، با تدبیر، اقتصاد فهم و معتدل به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود در همان روز اعلام نتیجه 10 تا 15درصد قیمت دلار، ارز و سکه پایین می آید و این تورم حبابی شکسته می شود. اما اگر روز اعلام نتیجه انتخابات کسی که ادامه دهنده سیاست احمدی نژاد است انتخاب شود، بلافاصله قیمت دلار و ارز و سکه بالا می رود.

در ادامه این نشست دانشجویی با هنر با تقدیر از اجرای قانون هدفند سازی یارانه ها توسط احمدی نژاد گفت: باید به این دولت "ای ول" گفت که شانه زیر بار داد و این قانون به قول خلبانان تیک آف و استارتش هم خوب بود. اما در اجرا از قانون منحرف شد و این شیرینی ذائقه را تبدیل به تلخی کرد.

منظور رئیس جمهور از کسانی که نمی گذارند کار کند ما هستیم

وی با اشاره به ادبیات اخیر رئیس جمهور گفت: اینکه رئیس جمهور می گوید اینها نمی گذارند من کار کنم منظورش ما هستیم.

 

قرار نیست سران فتنه را زیاد کنیم

باهنر در پاسخ به این سوال که شما گفته آید خاتمی با کروبی و موسوی فرق دارد و جزو سران فتنه نیست، در این خصوص توضیح دهید گفت: بعضی ها می خواهند فتنه را تسری دهند تا جایی که 13 میلیون رائی هم که به موسوی داده شده است را جزو فتنه گران می دانند ما با این موضوع مخالف هستیم.

وی افزود: در ماجرای فتنه 88 برخی ها فتنه گر، سران فتنه و برخی ها هم تابعین فتنه بودند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند اما قرار نیست که سران فتنه زیاد شوند.

کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به خطای خاتمی در فتنه 88 گفت: خاتمی وظیفه خودش را در قبال نظام و مردم در فتنه88 انجام نداد البته یک جاهای تلاش کرد جبران کند اما کفایت نکرده و باید سکوت معنی دارش را جبران کند اما نباید او را جزو سران فتنه بدانیم.

خاتمی در تبعیت از رهبری قصور نکرده است!

وی یادآور شد: در زمان ریاست جمهوری خاتمی هم می توانیم تبعیتش از ولی فقیه را ببینیم، درست است که بعضی از سیاست هایش با گفتمان انقلاب زاویه داشت اما هر کجا که آقا به صراحت امر می فرمودند که این کار را بکن و یا آن کار را نکن قصور نکرده است اما برخی ها که سنگش را به سینه می زنید و یا می زنیم به صراحت این کار را انجام داده اند و دستور آقا را اجرایی نکرده اند.

چرا عروسی فرزندتان را در تالار صاحبقرانیه گرفتید؟

در ادامه این نشست دانشجویی یکی از دانشجویان خطاب به باهنر گفت: شما به مشکلات اقتصادی مردم در سال 91 اشاره کردید اما عروسی فرزندتان را در تالار صاحبقرانیه گرفتید و این نقد به شما وارد است که چطور می خواهید دغدغه مردم و کشورتان را داشته باشید و در عین حال که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند شما در یک تالار گران قیمت برای فرزندان عروسی می گیرید.

باهنر جواب داد: بله ممکن است حالا یک عده ای چنین نظری داشته باشند اما فکر نکنم زیاد منوی غذاها با هم فرق داشته باشد الان حداقل قیمت یک منو 15 هزار تومان است حالا ممکن است یکی یک منوی 20 هزار تومانی و یا 25 هزار تومانی انتخاب کند اینها با هم تفاوت زیادی ندارند.

وی افزود: ممکن است برای بعضی از مردم این مهم باشد که کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود پول و سرمایه کشور را چطور خرج می کند و آن را حیف و میل نکند حالا اگر برای فرزندش در یک تالاری عروسی هم بگیرد و از راه دزدی نباشد اشکال ندارد.

گشت ارشاد برای کنترل حداقل ها لازم است

کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید شما در یکی از صحبت هایتان گفتید که به موی خانم ها کار ندارید در این خصوص توضیح دهید گفت: رئیس جمهور گفته بود که شما به موی خانم ها چکار دارید حالا چند تار موی شان بیرون باشد و نیاز به گشت ارشاد نیست.

وی افزود: سوال از رئیس جمهور این است که اگر چند تار شد هزار تا چکار باید کرد. ما با موی خانم ها کار نداریم اما هنجاری های اجتماعی نباید شکسته شود و گشت ارشاد باید حداقل ها را کنترل کند اما در عین حال نباید تندروی داشته باشد.

 از فتنه گر شدن 50 نماینده اصلاح طلب مجلس جلوگیری کردیم

در ادامه این نشست باهنر در جواب دانشجویی که پرسید عملکرد شما در فتنه 88 مناسب نبوده است گفت: بعضی ها می خواهند به دیگران نمره دهند این اشکال ندارند اما نباید اصرار داشته باشیم دیگران هم موضع ما را قبول داشته باشند.

عضو ائتلاف حداکثری اصولگرایان با بیان این که ما با یک تدبیر و رفتار عاقلانه از فتنه گر شدن 50 نماینده اصلاح طلب مجلس در فتنه 88 جلوگیری کردیم گفت: برخی ها بودند که می گفتند این 50 نفر را جدا کنیم و به آنها بگوییم مرگ بر فتنه گر.

وی افزود: ما با تدبیر طوری رفتار کردیم که حتی اصلاح طلبان مجلس هم بیانیه های تند مجلس شورای اسلامی بر علیه فتنه 88 و سران آن را امضا کردند. بنابراین با عملکرد درست مان توانستیم حداقل از زندانی شدن 5 نماینده مجلس که می توانست برای نظام هزینه های فراوانی داشته باشد و قطعنامه ای روی قطعنامه های فعلی صادر شود جلوگیری کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: عملکرد ما در مجلس در فتنه 88 مدبرانه بوده است و بازخوردهای خوبی هم از سوی مقام معظم رهبری داشته ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دانشجویی که گفت خط امام را تعریف کنید و مصداق شما با این خط چیست گفت: خط امام صحیفه نور است که در 24 جلد گرد آمده که در وصیتنامه امام نیز خلاصه شده است نصفی از این کتاب را شما بخوانید و نصف دیگرش را ما و جواب سوال تان را خواهید گرفت.

علم رجال دارم

باهنر همچنین با اشاره به سوابق مدیریتی خود گفت: من در طول 30 کارم در مجلس شورای اسلامی با 200 وزیر، هزار نماینده و 400 استاندار سر و کار داشتم به قول علما علم رجالم خوب است و همه را با شناسنامه کاری می شناسم. و شاید در میان کاندیداها کسی به اندازه من اطلاعات نیروی انسانی نداشته باشد.