آمارهایی که از سوی مسوولان کشور اعلام می شود براساس نتایج بدست آمده از سوی نهادهای معتبری همچون بانک مرکزی یا سازمان آمار کشور است که زیر سئوال بردن آنها موجب بروز بی اعتمادی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آماری که از سوی مراجع رسمی کشور اعلام می شود واقعی است ، گفت : افرادی که این آمارها را زیر سئوال می برند حس بی اعتمادی را در جامعه رقم می زند.
احمد شوهانی در گفت وگو با ایرنا درباره زیر سئوال بردن برخی آمار های مراجع قانونی از سوی افراد افزود: به نظر می رسد طرح چنین موضوعی از سوی افراد و ایجاد تشکیک در جامعه درست نیست.
وی ادامه داد: آمارهایی که از سوی مسوولان کشور اعلام می شود براساس نتایج بدست آمده از سوی نهادهای معتبری همچون بانک مرکزی یا سازمان آمار کشور است که زیر سئوال بردن آنها موجب بروز بی اعتمادی خواهد شد.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر قرار باشد این افراد به آمارهای اعلام شده تشکیک کنند 2 سال آینده نیز باید منتظر تشکیک در آمارهای دولت بعدی باشیم.
شوهانی خاطر نشان کرد: آمارهایی که از سوی مراجع قانونی ارایه می شود اگر چه دقیق نباشد ولی بی اعتبار هم نیست.
وی گفت: نهادهای رسمی آماری را که اعلام می کنند ، براساس تحقیقات و نظر سنجی های صورت گرفته است و افرادی که این آمارها را زیر سئوال می برند حس بی اعتمادی را در میان جامعه بر می انگیزند.
شوهانی در باره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدای با هیات دولت مبنی بر احیای گفتمان انقلاب و امام راحل توسط این دویت و حضور مسئولان در مسیر خدمتگزاری ، گفت : قطعا دولتها نقاط ضعف و قوت دارند و این برای تمام دولتهای گذشته و آینده خواهد بود .
وی با اشاره به اینکه داشتن نگاه افراط و تفریط به عملکرد دولتها اشتباه است ، افزود: دولت فعلی خدمات خوبی را به کشور ارایه کرده است اگرچه ایراداتی نیز در آن وجود دارد .
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استفاده از تجربه و علم مسوولان می تواند در پیشرفت وتوسعه کشور موثر باشد.

استکبارستیزی، شاخص مثبت دولت احمدی نژاد بود

یکی از نقاط قوت دولت احمدی نژاد حضور نزدیک بین مردم بود، در سفرهایی که به استان ها داشتند واقعاً دستاورد های بزرگی برای کشور حاصل شد.
احمد شوهانی همچنین در گفت و گو با خبرگزاری برنا در خصوص نقاط قوت دولت احمدی نژاد که لازم است در دولت جدید هم تداوم یابد گفت: یکی از نقاط قوت دولت احمدی نژاد حضور نزدیک بین مردم بود، در سفرهایی که به استان ها داشتند واقعاً دستاورد های بزرگی برای کشور حاصل شد. البته بعضی ها این را نقطه ضعف دولت می پندارند اما به شخصه این را نقطه قوت دولت می دانم اما باید در دولت آقای روحانی حساب شده تر و با برنامه ریزی بیشتری این سفرها پیگیری شود.

وی ادامه داد: بحث دوم هدفمندی یارانه ها بود که از نقاط مثبت دولت کنونی است اما آقای روحانی باید هدفمندی یارانه ها را با کارآمدی و برنامه ریزی بهتر ادامه دهند که منجر به گرانی نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و ساست خارجی مجلس با اشاره لزوم ایجاد بحثه ای زیربنایی در مسکن مهر گفت: در زمینه مسکن مهر در این دولت کارهای خوبی انجام شد ولی خب ایراداتی داشت که باید برطرف شود.

شوهانی در ادامه با اشاره به قوت سیاست خارجی دولت احمدی نژاد خاطرنشان کرد: استکبارستیزی شاخص مثبت این دولت بود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های علمی دولت گفت: در حوزه های دیگر هم مثل بحث صنعت و کارهای علمی، فعالیت های خوبی صورت گرفت که باید ادامه پیدا کند.