A0302134.jpgخبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور گفت: برخي در روزهاي اخير به بنده پيغام دادند كه مراقب خود باشيد اما مي‌خواهيم با ملت تجديد عهد كنيم و بگوييم كه خدا گواه است كه ما گلو و سينه خود را در برابر تيغ‌ها و تيرهاي تهمت‌ها آماده كرده‌ايم ولي هرگز اجازه نمي‌دهم يك ريال عليه منافع ملت هزينه شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز در جمع حاميان پرشور خود در ورزشگاه تختي تبريز افزود: حركت انقلاب بايد در مسير انقلاب باشد، من اخيرا در يك برنامه تلويزيوني نام چند نفر را بردم كه بعد از آن برخي‌ها به من اعتراض كردند كه چرا اسم برده‌اي.

وي ادامه داد: من از زبان شما مردم تبريز و آذربايجان مي‌گويم كه مشكلات از آنجا آغاز شد كه عده‌اي به جاي اينكه خودشان، دوستانشان و اعضاي گروهشان را فداي انقلاب كنند، انقلاب و ملت را فداي خودشان كردند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين در حالي است كه در فرهنگ امام، انقلاب و رهبري عزيز، افراد هر چقدر هم بزرگ باشند وقتي در برابر منافع ملت و انقلاب بياستند بايد آنها را قرباني ملت و انقلاب كرد.

وي اضافه كرد: از زبان شما مردم هشدار مي‌دهم، اگر زورگويان دست از زورگويي و تحميل زور بر ملت دست برندارند، اين تازه اول راه است.

رئيس جمهور اضافه كرد: اينكه كسي اموال بيت‌المال را به نفع خود ببرد و با پررويي تمام در برابر چشم ملت آن را حق خودش بداند، ميراث خود بداند، اين مورد پذيرش ملت ايران نخواهد بود.

احمدي‌نژاد كه در جمع بيش از 100 هزار نفر از طرفداران خود در ورزشگاه تختي تبريز سخن مي‌گفت، افزود: خدا را سپاسگزارم كه بار ديگر اين توفيق بزرگ را به من داد تا به زيارت مردم آذربايجان سرافراز و تبريز قهرمان‌پرور برسم.

وي در خصوص آذربايجان و نقش مردان و زنان اين ديار اظهار داشت: آذربايجان نقش برجسته‌اي در عظمت‌ها، پيروزي‌ها و استقلال ايران عزيز دارد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: طي 400 سال اخير ملت ايران آنچه را كه عزت و سرافرازي، استقلال، فرهنگ و تمدن دارد، حاصل فداكاري‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي قهرمانانه مردم مومن و غيور آذربايجان است.

رئيس جمهور گفت: امروز ايران، ملت ايران سرزمين ايران حاكميت ملي ايران مديون هوشمندي و مجاهدت مردان فهيم و انقلاب و مجاهد از خطه مقدس آذربايجان است.

احمدي‌نژاد افزود: بعد از قرن‌ها نابساماني در سرزمين ايران، مرداني از آذربايجان تصميم گرفتند و بر خدا توكل كردند و با توسل به ائمه اطهار (ع) حركت كردند و نخستين حكومت مقتدر، متمركز و گسترده به نام ايران را بر پا كردند.

وي تاكيد كرد: آذربايجان همواره ديار پرورش و خيزش و قيام مردان و زنان مجاهد، عالم، فقيه، عارف و سياستمداري بوده است.

رئيس جمهور اضافه كرد: آذربايجان به ويژه مردم قهرمان تبريز در همه عرصه‌هاي حساس، پيشتاز و پيشقراول ملت ايران بوده‌اند.

اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: نهضت تنباكو، جنبش مشروطيت، نهضت ملي شدن صنعت نفت و انقلاب عظيم اسلامي مردم تبريز و آذربايجان خط شكن و پرچمدار ملت ايران براي پيروزي‌هاي بزرگ بوده‌اند.

وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران از هر قوم و زبان كه باشند مديون مردم آذربايجان هستند، اظهار داشت: ملت ايران به وجود اين مردم افتخار مي‌كند.

‌‌

*زبان آذري پشتوانه فرهنگ ملت ايران است

‌رئيس جمهوري در ادامه گفت: زبان آذري يكي از بهترين، كامل‌ترين و با كيفيت‌ترين زبان‌هايي است كه پشتوانه فرهنگ ملت ايران است.

احمدي‌نژاد‌ افزود: آذربايجان همواره ديار پرورش و خيزش و قيام مردان و زنان مجاهد، عالم، فقيه، عارف و سياستمداري بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران از هر قوم و زبان كه باشند مديون مردم آذربايجان هستند، اظهار داشت: ملت ايران به وجود اين مردم افتخار مي‌كند.

رئيس جمهور اضافه كرد: اگر نبود 29 بهمن 56 معلوم نبود كه امروز ملت ايران در كجاي تاريخ قرار داشت.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: انسجام، ايمان و شجاعت مردم تبريز در 29 بهمن در حقيقت كمر طاغوت را شكست و پيروزي انقلاب را تضمين كرد.

وي اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس سرداران اين ديار مردان و مجاهدان مومن در صف دفاع ايستادند و با شجاعت و فداكاري از كيان، شرف، ناموس و از تماميت ارضي ملت ايران با قدرت دفاع كردند.

احمدي‌نژاد در ادامه خاطر نشان كرد: ما امروز امنيت، عزت و استقلال خود را مديون رزمندگان به ويژه رزمندگان سلحشور لشكر سرافراز عاشورا هستيم.

وي اضافه كرد: فرهنگ، ادبيات و سنت‌هاي مردم آذربايجان سرمايه‌اي بي‌بديل و ارزشمند براي ملت ايران، انقلاب اسلامي و براي همه ملت‌هاي آزاديخواه و عدالتخواه است، آذربايجان سرزمين فرهنگ، هنر و تمدن است.

رئيس جمهور گفت: ايمان، سلحشوري، مردانگي، عشق، محبت و مودت مردم آذربايجان ذخيره‌اي پايان‌ناپذير براي انقلاب، فرهنگ و عزت ايران زمين است.

وي در ادامه با بيان برخي شعارهاي تركي اظهار داشت: آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي، آذربايجان جانباز خامنه‌اي دن آيريلماز.

اين نامزد دهمين دوره رياست جمهوري ادامه داد: همه ويژگي‌هاي فرهنگي آذربايجان ذخيره ملت و پشتوانه ملت ايران است.

وي تاكيد كرد: زبان آذري يكي از بهترين، كامل‌ترين و با كيفيت‌ترين زبان‌هايي است كه پشتوانه فرهنگ ملت ايران است.

احمدي‌نژاد زبان تركي را زبان حماسه، مرثيه، غيرت، شرف، ايمان و مروت ايران خواند و افزود: بايد اين زبان را حفظ و ترويج كنيم.

رئيس جمهور با اشاره به فعاليت هشت ساله خود در آذربايجان اظهار داشت: در طول اين مدت با كمال ميل و صميم قلب تلاش كردم براساس قاعده، قانون و دستور زبان پرارزش تركي آذري را فرا بگيرم و امروز يكي از افتخارات من اين است كه به راحتي مي‌توانم با برادران و خواهران آذري با زبان هنر و ادب، تركي آذري صحبت بكنم.

وي زبان آذري را از سرمايه‌هاي فرهنگ و تمدن ملت ايران خواند و افزود: به همين دليل است كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي از همكارانم خواستم تا اجازه دهند براي صيانت، ترويج و توسعه اين زبان اصيل، كرسي‌هاي زبان تركي در دانشگاه‌ها بر پا شود.

رئيس جمهور خطاب به مردم آذربايجان گفت: امروز يك روز تاريخي براي ملت آذربايجان است چرا كه مدت‌ها بود بحث تدريس اين زبان در دانشگاه‌ها مطرح مي‌شد ولي برخي‌ها ابراز نگراني مي‌كردند.

وي ادامه داد: در پاسخ مخالفان مي‌گفتم اين زبان سرمايه فرهنگي ايران است بايد حفظ شود ولي برخي‌ها ابراز نگراني مي‌كردند كه من از آنان مي‌خواستم بگويند نگران چه چيزي هستند در حالي كه مردم آذربايجان حافظ و سر ايران است.

رئيس جمهور اضافه كرد: من در مقابل مخالفان گفتم، شما كه اين قدر در برابر اين زبان كه ظرف مرثيه، ادب، هنر و حساسيت ماست، ‌ابراز نگراني مي‌كنيد چرا در برابر ترويج زبان استعمار انگليسي اين قدر نگران نيستيد.

وي تصريح كرد: من به آنان گفتم كه مشكل اين است كه شما با زبان تركي آشنا نيستيد، اي كاش يك ماه محرم ميهمان مردم آذربايجان باشيد و ببينيد كه مداحان ائمه اطهار چگونه با بيان يك كلمه تمام وجود شما را با زبان آذري زير و رو مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: زبان تركي، زبان عشق به اهل بيت و اسلام ناب ايران عزيز و سرافراز است.

 

 

*هرگز اجازه نمي‌دهم يك ريال عليه منافع ملت هزينه شود

رئيس جمهور در ادامه گفت: هرگز اجازه نمي‌دهم يك ريال عليه منافع ملت هزينه شود و پاي هيچ سندي را عليه منافع ملت امضا‌ نخواهم كرد.

‌احمدي‌نژاد ‌افزود: همان‌ طوري كه در سفر قبلي به تبريز با شما مردم صحبت كرده بودم، معتقدم امروز ماموريت ما ساختن ايران است و همه جاي ايران بايد ساخته شود، بايد دست در دست هم دهيم تا كشورمان را آباد كنيم.

وي تاكيد كرد: سازندگي بايد بر‌اساس عدالت باشد و امكانات ملت بايد عادلانه بين تمام مردم توزيع شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: وقتي كه قرار است عدالت بر‌پا شود عده‌اي خودخواه و زياده‌خواه و مستكبر به ملت توهين مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم ثروت ملت كه در دست يك عده قليل كه با تقلب، رانت‌خواري و خودخواهي جيب‌هاي خودشان را پر كرده‌اند و اكثريت ملت را در محروميت نگه داشته‌اند، عادلانه بين همه مردم توزيع كنيم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه بايد در مسير عدالت حركت كنيم، افزود: وقتي بنده در تلويزيون نام سه نفر را بردم، برخي‌ها به من اعتراض كردند كه چرا نام افراد را بردي.

رئيس جمهور تصريح كرد: از زبان شما يك جمله مي‌گويم كه تمام اين مشكلات از آنجا ناشي مي‌شود كه عده‌اي به‌ حق خود قانع نبوده و در مسير زياده‌خواهي قرار گرفته‌اند.

وي تاكيد كرد: اين در حالي است كه در فرهنگ امام و انقلاب، افراد هر چقدر بزرگ باشند وقتي در برابر منافع ملت و انقلاب قرار گيرند بايد آن را قرباني ملت و انقلاب كنند.

رئيس جمهور خطاب به زياده‌خواهان و زورگويان تاكيد كرد: اينان اگر دست از زورگويي و تحميل خود به ملت برندارند اين تازه اول راه است.

وي تاكيد كرد: اينكه برخي اموال و بيت‌المال مردم را ببرند و آن جزو حقوق خود حساب كنند، براي هيچ‌كس خصوصا ملت غيرتمند ايران پذيرفتني نخواهد بود.

رئيس جمهور گفت: برخي در روزهاي اخير به بنده گفتند كه مراقب خود باشيد اما مي‌خواهيم با ملت تجديد عهد كنيم و بگوييم كه خدا گواه است كه ما گلو و سينه خود را در برابر تيغ‌ها و تيرهاي تهمت‌ها آماده كرده‌ايم ولي هرگز اجازه نمي‌دهم يك ريال عليه منافع ملت هزينه شود و پاي هيچ سندي را عليه منافع ملت امضا‌ نخواهم كرد.

احمدي‌نژاد افزود: برخي‌هاي پيغام داده‌اند كه مراقب خودت باش، من نيز اينجا اعلام مي‌كتم، خدا شاهد است، ما گلو و سينه خود را براي تيغ‌ها و نيزه‌هاي تهمت‌ها آماده كرده‌ايم اما براي امضاي حتي يك سند يا يك ريال عليه منافع ملت ايران هرگز اقدام نمي‌كنيم.

وي با تاكيد دوباره بر اين موضوع كه بايد ايران را بسازيم، افزود: اين ساخت هم بايد بر پايه عدالت و محبت باشد.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: همه مردم ايران بايد دوست و ياور هم باشند و امروز ملت ايران يك خانواده بزرگ و يد واحده است.

وي تاكيد كرد: ملت ايران يك قدرت بزرگ است و در برابر همه قدرت‌هاي جهان خواهد ايستاد و آنها را در جاي خود خواهند نشاند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: برخي‌ها با زيرسئوال بردن دفاع ملت ايران از حق مسلم دستيابي به انرژي هسته‌اي، به ملت توهين مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: در قضيه انرژي هسته‌اي مي‌گويند تو استقامت و ايستادگي كه از خود نشان دادي، دشمنان را عقب راندي، ماجراجويي كردي در حالي كه بايد بگويم، چشم‌هايتان را باز كنيد چرا كه به خاطر اين ايستادگي و مقاومت ملت ايران بود كه آقاي اوباما با صراحت اعلام مي‌كندكه براي اداره منطقه و جهان نيازمند ياري و حضور ملت ايران هستيم.

وي گفت: ما بايد كشور را بر اساس برابري و عدل بسازيم چرا كه اگر ثروت كشور را به درستي توزيع كنيم بيكاري، بي‌مسكني و محروميت به سرعت از كشور زدوده خواهد شد.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: پيام دولت اسلامي و ملت اسلامي ايران اين است كه راه من جاده محبت است.