هاشمی رفسنجانی: پیش بینی هایم در مورد دولت قدم به قدم در حال وقوع است/ گفتمان امام و انقلاب در عمق وجود احمدی نژاد وجود نداشت!/ باهنر: اطرافیان دولت نیازی به نایب امام زمان(عج) ندارد/ صحبت از آمدن بهار جرم محسوب می شود!/ احمدی نژاد متحجر است/ جریان احمدی نژاد جزو جریانات داخل نظام محسوب نمی شود/ جریان انحرافی یک آدم است!

مخالفان احمدی نژاد چگونه می اندیشند؟ چگونه حرف می زنند و چگونه عمل می کنند؟ پاسخ به این سه پرسش را با مرور مواضع و کنش های آنان می توان تا حدودی درک کرد.
این مخالفت ها را می توان در سه گروه دسته بندی کرد؛ برخی از سر دلسوزی و یا نقدهای کارشناسی است. برخی دیگر ریشه در تضاد منافع مشروع سیاسی و تلاش برای به دست آوردن منافع مشروع در یک رقابت سالم سیاسی دارد، که البته در دنیای سیاست و بازی های سیاسی، امری پذیرفته است.
اما مواضع برخی بازیگران سیاسی، نشان می دهد مخالفت آنان نه از سر دلسوزی، نقد کارشناسی و یا رقابت سالم در فضای سیاسی، بلکه از سر کینه ای است که به دلیل به خطر افتادن منافع نامشروعشان، در دلِ آنان ایجاد شده است. ویژگی گروه اخیر تکیه بر به کارگیری گزاره ها، کلمات و جملات توهین آمیز، اتهام زنی و نفی است.
تعداد پرشمار رسانه های در اختیار مخالفان، که در آستانه انتخابات با پشتوانه قوی مالی بزرگان جبهه "نه به احمدی نژاد"، هر روز به تعدادشان افزوده می شود، تشخیص اینکه چه مخالفی در کدام یک از دسته های سه گانه فوق قرار می گیرد را برای بسیاری از مخاطبان سخت می کند.
بسته "مخالف خوانی" شبکه ایران، گلچینی از انتقادات و مخالفت های صورت گرفته از دولت و برگرفته از مطالب روزانه انبوه رسانه های آنان است. مرور این تیترها توسط مخاطبان شبکه ایران به آنان کمک خواهد کرد که بدانند، مخالفانِ امروز احمدی نژاد و یارانش، هر یک در کدام گروه از دسته های سه گانه ای که برشمردیم قرار دارند.
در پنجمین بسته مخالف خوانی شبکه ایران، برخی مطالب چند روز گذشته سایت های مذکور کنار هم چیده شده اند. بی شک مرور حجم انبوه رسانه های مکتوب و سایبری که در اختیار جریان مخالف احمدی نژاد است، از توان شبکه ایران خارج است.

هاشمی رفسنجانی: پیش بینی هایم در مورد دولت قدم به قدم در حال وقوع است!

هاشمی در دیداری که با دستاندرکاران سایت شخصی اش داشت با ابراز رضایت از روش اداره سایت، روش سایت مذکور را در تبیین دیدگاههایش در مقاطع متفاوت نیم قرن گذشته را مورد قبول دانست. ایشان در ادامه با اشاره به چگونگی نگارش دو نامه تاریخی و تطبیقی سالهای 59 و 88 با وجود عدم مشابهت ها در نگاه اوّل ،گفت: مهم ترین انگیزه ام در نگارش این دو نامه، اطمینانم از میزان اعتماد امام و رهبری به خودم بود و امروز مشابه فحوای نامه سال 59 شاهد آن هستیم که پیش بینی های نامه سال 88 نیز قدم به قدم از سوی جریان نزدیک به دولت فعلی در حال وقوع است.

گفتمان امام و انقلاب در عمق وجود احمدی نژاد وجود نداشت!

 شعائر انقلاب در عمق وجود احمدی نژاد وارد نشده و او مبانی منسجم و درستی در حوزه های اقتصادی – سیاسی و فرهنگی بویژه حوزه اعتقادی ندارد. او  از شعائر انقلاب استفاده ابزاری و انتخاباتی کرد و به همین دلیل هم دچار انحراف عقیدتی شد و سپس دچار انحراف سیاسی و انحراف عملی گردید. ادعای ولایت مداری و سپس به بازی گرفتن اعتقادات مردم و تحصن اعتراض آمیز در برابر خواست ولایت فقیه از دیگر چشمه های انحراف این جریان است. دنباله روان منحرفان کسانی هستند که حاضر نشدند مرز خودشان را با منحرفین مشخص کنند. مردم همچنین جریان فتنه را شناخته و کسانی که مرز خودشان را با فتنه مشخص نمی کنند نیز می شناسند؛ و این دو جریان فتنه و انحراف و دنباله روان آنها هیچگاه قابل اعتماد نخواهند بود. 

باهنر: اطرافیان دولت  نیازی به نایب امام زمان ندارد

جریان موهوم انحرافی وجود دارد و دارای مشخصات خاصی است، حرف‌هایی که احمدی نژاد می‌زند معمولاً هنجارشکنی است. آنها (اطرافیان دولت) به دنبال اشتهار در جامعه بوده و هر نوع سخنی که در این رابطه کارساز باشد را مطرح می‌کند. اطرافیان دولت یکبار از دریچه حرف‌های مذهبی وارد بحث می‌شود و به عنوان مثال مطرح می‌کند که "اگر اراده کنیم حضرت آقا را زیارت می‌کنیم"!؟

صحبت از آمدن بهار جرم محسوب می شود!

نادر قاضی‌پور درباره اعلام وصول طرحی در مجلس که در صورت تصویب از 6 ماه تا 10 سال حبس برای هواداران جریان انحرافی (حامیان احمدی نژاد) در نظر گرفته می شود، اظهارداشت : «طرح مقابله با گروه‌های انحرافی با امضای 50 نماینده به هیات‌رییسه مجلس تقدیم شد. هیات‌رییسه هم بعد از بررسی این طرح را در آخرین ساعات جلسه علنی دیروز اعلام وصول کرد. براساس این طرح همه گروه‌های انحرافی از شیطان‌پرستی گرفته تا عرفان‌های نوظهور و گروه‌هایی که فعالیت انحرافی و منافعی شرع مقدس اسلام دارند، مشمول آن خواهند شد. جریانی که از مکتب ایرانی دم می‌زند و شعارش آمدن بهار است هم مشمول این طرح خواهد شد.

جریان احمدی نژاد از مسیر حوزه و رهبری خارج شده!

در عرصه مدیریت اقتصادی، مهدویت، مبانی ارزشی، سیاست خارجی، مذاکره با آمریکا و...، این گروه نشان داده که تا چه میزان با استانداردهای نظام اسلامی فاصله دارد.همه دلسوزان نظام باید گردهم آمده و با شکل دهی یک ظرفیت قدرت آفرین، رفع اختلافات و حرکت در مسیر رهبری، جریان های فتنه، انحرافی و ضد انقلاب را کنار بزنند.

حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد اشتباه مهمی بود!

کریمی اصفهانی در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح طلب عنوان کرد: دولت و اصلاح طلبان در پنهان سناریوی یکسانی را پیش می‌برند. آنها درهدف یکی هستند که آن همآهنگی با بیگانگان است. این دو در مقابله با مسائل و ارزش‌های نظام و عدم التزام به ولایت فقیه وجه‌مشترک دارند و در نهایتا به‌هم می‌رسند. این دو گروه در مقابله با مسائل و ارزش‌های نظام و عدم التزام به ولایت فقیه وجه‌مشترک دارند. دولت احمدی نژاد همه این ویژگی‌ها را به علاوه قانون‌گریزی و نپذیرفتن قانون دارد. دولت او بیش از همه دولت‌های قبلی مشکل به‌وجود آورده و قانون‌گریزی داشته است.

احمدی نژاد متحجر است!
سید رضا اکرمی گفت: من نقطه ضعف عمده رئیس جمهور فعلی را در قانون گریزی و قانون شکنی، فرافکنی و اختلاف آفرینی می دانم. وقتی در برابر قانون کسی تسلیم نباشد ناگزیر است که برود به سمت رفتارها و اقدامات دیگر که این اقدامات اختلاف آفرینی و التهاب آفرینی است. هر کس مقداری اخلاق و انصاف و تجربه دارد قطعا می گوید دولت همین باری که بر دوشش است را به منزل برساند دیگر بس است. نمی خواهد این مدیریت و شیوه کشور داری تداوم داشته باشد « ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان»!؟ قانون گریزی و اصرار بی خود بر نظر خود منجر به تحجر گرایی می شود.

جریان احمدی نژاد جزو جریانات داخل نظام محسوب نمی شود!
حجت اسلام رهبر  گفت: کاملاً مشخص است که ایدئولوژی، تفکر و بوی انحراف در این حرف‌ها وجود دارد. امسال هم دیدیم که جشنواره‌ها و همایش‌های میلیاردی بسیاری در زمینه نوروز برگزار کردند. عید نوروز که به جشنواره نیازی ندارد. مردم نوروز را همان عید باستانی خودشان با دید و بازدیدهای سنتی می‌شناسند. اما این آقایان با بزرگ کردن این مسائل به دنبال مطرح کردن بحث ملی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی هستند.  معلوم نیست در پشت صحنه این حرف‌ها و اقدامات چه می‌گذرد!؟ جریان نزدیک به دولت و فتنه عملکردی خارج از نظام داشته‌اند و جزو جریان‌های داخلی نظام به حساب نمی‌آیند.

خطر حامیان دولت بسیار بدتر از گروه چپ است!

امام جمعه اصفهان در دیداری با علی اکبر ولایتی: تدبیری اندیشیده شود که اصولگرایان شکست نخورند، چرا که اصلاح کردن آن امری بسیار مشکل است. اگر گروه چپ یا انحرافی روی کار بیایند، یا در انتخابات پیروز شوند، خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند چرا که گروه انحرافی از آرمان‌های اسلام و انقلاب فاصله دارند.خطر گروه انحرافی بسیار بدتر از گروه چپ است و توصیه می‌کنیم به کاندیداهای اصولگرایان قبل از ثبت‌نام به وحدت برسند.خطر بزرگی انتخابات شوراهای شهر را تهدید می‌کند، چرا که افرادی که سلیقه‌هایشان را نمی‌پسندیم برای ورود به شوراها متمرکز شده‌اند تا شوراهای شهر را در دست بگیرند.

بوی انحراف احساس کنیم رد صلاحیت خواهیم کرد!
یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان در دیدار با یکی از احزاب مخالف دولت در مورد تایید و رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری افزود: هم‌اکنون به لطف خداوند متعال جمع شورای نگهبان توجه خوبی دارند که هر جا بوی خلاف بیاید و صلاحیت احراز نشود صلاحیت را تایید نمی‌کنند؛ همه کسانی که نگرانی دارند خوب است بدانند که ما با کسی نه دعوا داریم و نه به کسی باج می‌دهیم. ما اگر بوی انحراف از کسی احساس کنیم شبهه‌ای نداشته باشید که او را رد صلاحیت خواهیم کرد.

جریان انحرافی یک آدم است!

امام جمعه مشهد اظهار کرد: آن دسته از جریانات اصلاح طلبی که از فتنه گران حمایت کردند و گوش به حرف کسانی بودند که حاضر نشدند فرمایشات مقام معظم رهبری را گوش دهند نباید بیایند.

این افراد اگر می خواهند بیایند باید توبه کنند و از آن دو نفری که هنوز سر موضعشان هستند برائت کنند. وی تاکید کرد: جریان انحرافی جریان و حلقه نیست بلکه یک آدم است اما آدمی که می خواهد با یک لشکر بیاید. در حال حاضر بحث ما "کی و کدام" جریان بیایند است و اگر این بحث را جدی نگیریم مثل فتنه 88 خواهد شد لذا مشکل ما در فتنه 88 آنهایی بودند که کنار کشیدند و مقام معظم رهبری تنها ماند.