نه رییس جمهور سخنگوی جمهوری اسلامی است و نه تمامی قدرت در دست ایشان می باشد تا بتواند این اقدام را بدون دخالت دیگر نهاد های قدرتمند انجام بدهد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ "مرتضی کاظمیان" فعال ملی-مذهبی با حضور در شبکه "بی بی سی فارسی" به بررسی نظریه رییس جمهور جمهوری اسلامی مبنی افزایش پهنای باند اینترنت و همچنین فعالیت روز افزون مردم ایران در فضای مجازی پرداخت.
وی با اشاره به سخنرانی اخیر آقای روحانی در این خصوص گفت: «سخنرانی آقای روحانی یکی از بهترین صحبت های ایشان در زمان ریاست جمهوریش است. البته گسترش فضای مجازی و پهنای باند اینترنت از سویی مربوط به ایشان و زیر مجموعه های رییس جمهور می شود و از سوی دیگر سازمان ها و نهاد های ذی ربط بسیاری نیز باید در این زمینه نظر بدهند.»
مرتضی کاظمیان افزود: «اینکه قوه مجریه مجری کارهای کشور است، حرفی نیست؛ اما نه رییس جمهور سخنگوی جمهوری اسلامی است و نه تمامی قدرت در دست ایشان می باشد تا بتواند این اقدام را بدون دخالت دیگر نهادها انجام بدهد.»
این فعال ضدانقلاب خاطر نشان کرد: «با اینکه وزارتخانه های مربوطه در زمینه اینترنت در اختیار رئیس جمهور بوده و او دارای اهرم قدرت است؛ اما باید ایشان نظرات دیگر مقامات و تاثیرگذاران و صاحب نظران را جلب نماید.»